Psychose

Danny46

Bewuste gebruiker
Heeft iemand ervaringen met een psychotische vriend/vriendien ? mijn vraag stel ikomdat ik jarenlang een goede vriend gehad heb en met wie ik ik vele nachtjes heb door gehaald .op een geveven moment kon je er geen zinnig gesprek meer mee kon voeren alles wat hij zei sloeg kant nog wal .Nu heb ik enige (gevoels) ervaring en ik weet dat je er niet tegenin moet gaan .je kan maar beter beamen wat de persoon ziet of ervaart dan kun je zelfs nog een leuke avond hebben .Voor sommige erge nuchtere personen kan ik begrijpen dat zij schrikken en alle contacten verbreken.Het kan erg beangstigend zijn zelf heb ik hier geen last van en kan prima met psychotische personen omgaan ,het vergt alleen wat inlevingsvermogen. want hun waarheid is ook de echte waarheid. Mijn maat is al zijn vrienden hierdoor verloren ,en nu wil hij zelfs met mij meer geen contact.Hij heeft alleen zijn moeder nog die hij zelfs ook nog bedreigt.ik zou graag mijn mattiie terugwillen :( Hij zit al in een instelling maar dat heeft ook weinig effect kan dit ooit nog goed komen ? Ik hoop het mis mijn matiie met wie ik vele nachten heb doorgehaald ,waarschijnlijk was hij er gevoeligvoor ,voor alle xtc maar zelf heb ik daar psychisch nooit last van gehad. Voel mij zo helder als voor al het gebruik.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
De situatie waar je in zit lijkt me heel erg lastig. Ik ken het eigenlijk alleen van de andere kant, en ook maar in 'beperkte' mate. Ook alleen in actief gebruik.

Ik denk het enige advies dat ik je kan geven is om misschien eens tegen hem te vertellen wat dit met je doet. Dat je de omgang met hem mist en graag weer eens samen dingen doet.

Ik denk dat het sowieso al knap is dat je meegaand bent. Misschien wel de kanttekening dat je de wanen ook niet moet gaan voeden. Maar je hoeft ze zeker niet te weerleggen.

Sterkte!

Paranoize.

Badass junkie
De situatie waar je in zit lijkt me heel erg lastig. Ik ken het eigenlijk alleen van de andere kant, en ook maar in 'beperkte' mate. Ook alleen in actief gebruik.

Ik denk het enige advies dat ik je kan geven is om misschien eens tegen hem te vertellen wat dit met je doet. Dat je de omgang met hem mist en graag weer eens samen dingen doet.

Ik denk dat het sowieso al knap is dat je meegaand bent. Misschien wel de kanttekening dat je de wanen ook niet moet gaan voeden. Maar je hoeft ze zeker niet te weerleggen.

Sterkte!
@Danny46

Ik ken het ook alleen via de andere kant. Had een maat die wel een beetje leip is maar niet echt psychotisch. Dat was ik wel helaas. Compleet van de realiteit ontspoort. Ben toen ook al me vrienden kwijt geraakt 😕 Het is een lastige situatie man ook voor jou.

Probeer hem iigv te blijven steunen en langs te komen bij de instelling. Misschien zelfs betrokken worden bij ze behandeling? Probeer dingen met hem te blijven doen die wel mogelijk zijn. Probeer wel voorzichtig over ze problemen te praten en hoe jij het ervaart en geef je mening wat je van de situatie vind. Probeer hem zeker niet te oordelen en toon inlevingsvermogen dat je kan begrijpen dat hij de wereld "anders ziet" Maar voorral blijf hem gewoon steunen man. Deze tips geef ik je omdat ik graag gehad zou hebben dat mensen mij zo hadden behandeld ipv laten vallen, verklaren voor gek en niks meer met me te maken willen hebben ✌🏼👍🏻

Danny46

Bewuste gebruiker
@Danny46

Ik ken het ook alleen via de andere kant. Had een maat die wel een beetje leip is maar niet echt psychotisch. Dat was ik wel helaas. Compleet van de realiteit ontspoort. Ben toen ook al me vrienden kwijt geraakt 😕 Het is een lastige situatie man ook voor jou.

Probeer hem iigv te blijven steunen en langs te komen bij de instelling. Misschien zelfs betrokken worden bij ze behandeling? Probeer dingen met hem te blijven doen die wel mogelijk zijn. Probeer wel voorzichtig over ze problemen te praten en hoe jij het ervaart en geef je mening wat je van de situatie vind. Probeer hem zeker niet te oordelen en toon inlevingsvermogen dat je kan begrijpen dat hij de wereld "anders ziet" Maar voorral blijf hem gewoon steunen man. Deze tips geef ik je omdat ik graag gehad zou hebben dat mensen mij zo hadden behandeld ipv laten vallen, verklaren voor gek en niks meer met me te maken willen hebben ✌🏼👍🏻
ik wil geen mattie laten vallen ,maar het word me wel moeilijk gemaakt want zijn moeder wil geen informatie doorgeven .En wellicht geeft zij mij deels de schuld omdat ik daar nachten lang drugs heb gebruikt maar ik kan het ook niet helpen dat het voor hem slecht heeft uitgepakt.Ik heb hem hem niks gegeven allebei betaalde wij onze eigen stash.nu wil ze dat ik dat ik niet meer langskom . Word ingewikkeld ,heb er zelf in ieder geval alles aan gedaan en indien niet wil ik dit graag horen . zodat ik mischien toch nog met hem in contact kan komen ,heb zn naam gegoogled alles wat je kunt bedenken.Mijn huidige vrienden zeggen laat het gaan hij heeft zn eigen huis in brand gestoken die is gek. Maar hij is niet gek hij is ziek .En ik zie hem graag.Ik weet dus ook geen instelling en ik kan natuurlijk ook niet de wacht houden wannneer hij bij zn moeder langskomt. Het houd een beetje op lijkt ,wat best erg is.De rest van zijn vriendenclub proberen niks meer terwijl hij vroeger best populair was en ook altijd vriendinnetjes had.Gek dat iemand zo kan veranderen .Zelf gebruik ik al 30 jaar wat ik wil,oke mijn gezondheid is er niet beter op geworden maar psychisch ben ik altijd de oude gebeleven.

Danny46

Bewuste gebruiker
Thanks for al your reactions ,leg me er nog niet helemaal bij neer .friends forever.

Bovenaan