mijn pupillen zijn standaard groot , niet altijd maar meestal en ik zie vrij slechtDarkScope zei:wrm zijn pupillen niet altijd heel groot uit zichzelf dan zie je tog altijd super goed
Bal0n zei:Omdat je oog dan beschadigt als je overdag rondloopt :P
die van mij zijn dan echt gigantisch , ook als het licht is.Bal0n zei:als ik bijvoorbeeld LSD of paddo's neem.
spacekonijn zei:die van mij zijn dan echt gigantisch , ook als het licht is.Bal0n zei:als ik bijvoorbeeld LSD of paddo's neem.
enig idee hoe dit kan komen?
Bal0n zei:Het balanseert altijd tussen bepaalde drempelwaarden he. In werkelijkheid vergroot/verkleint je pupil altijd. Alleen zijn deze fluctaties heel erg klein.
Dus ik denk dat er bij daglicht een evenwicht ontstaat, zoveel adrenaline/serotonine geeft x stimulatie aan de iris om te vergroten, maar in combinatie met zoveel daglicht wordt dat gereduceerd en zal de pupil verkleinen?
Misschien wat ver gezocht, maar imo redelijk aanneembaar.
Bal0n zei:Nou het punt is, het kan ook gebeuren dat je pupillen dan blijven vergroten en vervolgens weer verkleinen, en weer vergroten, etc etc. Dus of je daar wat aan hebt weet ik niet.
Volgens mij moet je ook ongezond grote hoeveelheden nemen om het grote-pupil-effect van uppers of psychedelica tegen te wille ngaan. Dus als je dan thuis komt bij je ouders, waar je het volgens mij voor doet (?), hebben ze meteen door dat je helemaal gaar bent van de opiaten.
Bovendien lijkt me dit een heel slechte motivatie om aan opiaten te beginnen, het zijn niet echt de minst verslavende stoffen, you know.

Bal0n zei:Je pupillen worden optimaal afgesteld, en zeker niet zo groot mogelijk. 's Nachts zijn je pupillen van nature al groter, simpelweg omdat je dan meer kan zien, als je ook nog stoffen toevoegt aan je lichaam die er voor zorgen dat je pupillen kunstmatig vergroot worden, dan zullen je pupillen groter zijn dan zonder het tekort aan licht.
Volg je het nog? :P
Bal0n zei:Optimaal is denk ik niet zo groot mogelijk zonder dat het beschadigd, maar eerder wat het beste beeld oplevert. Maar ik weet niet of je ogen beschadigen als je overdag speed of MDMA neemt. Ik denk dat dat best meevalt, maar als je pupillen constant zo groot zouden zijn, dan lijkt het me dat je ogen een stuk minder lang meegaan dan zoals ze dat nu doen.
Ik weet niet of het komt door pupil vergroting dat je scherper ziet, en zou ook niet weten hoe gevoelig je oogzenuw is voor een kleine pupil vergroting. Wel boeiend though, er is vast een leuk experimentje mee op te zetten.
Bal0n zei:Als jij 10 minuten in het donker staat, dan zijn je pupillen volgens mij op maximale grootte en zie is dat ook de max wat jij kan zien. Te veel licht is natuurlijk ook niet goed, dan lijkt alles wit.
Bal0n zei:Het is niet alleen een kwestie van licht opvangen, maar ook het omzetten van het licht in een zenuwsignaal en de doorgigte van dat signaal. En ik zou mijn god niet weten wat de bottleneck is in dit proces.
boy zei:XTC verhoogt de afgifte van bepaalde neurotransmitters; onder andere serotonine, dopamine en noradrenaline. Normaal bestaat de afgifte van deze stoffen van cel naar cel ook al, maar de MDMA in een XTC-pil verhoogt die afgifte dus.
Zo krijgt ook je noradrenaline-regulatie een oppepper en het hormoon adrenaline krijgt ook een schop onder z'n hol. Deze twee stoffen (noradrenaline en adrenaline) werken in je sympaticus (SNS; Sympatethic Nervous System; onderdeel van je zenuwstelsel). Je sympaticus moet dus als het ware overuren draaien. Hierdoor belandt je lichaam in de zogenoemde 'fight or flight'-status. Neem dit maar letterlijk, want je lichaam bereidt zich voor op actie, sensatie, harde reflexen... je kent het wel.
Door deze status van het lichaam krijgen de vitale onderdelen van het lichaam die bij deze status nodig zijn de hoogste prioriteit. Denk aan dat je geen honger meer hebt of dat je niet kunt eten, dat komt omdat je sympaticus ook de beweging en de flow van de chemicalen in de maag controleerd, en je hele spijsverteringskanaal heeft natuurlijk geen nut als je klaar bent voor actie, dus die wordt als het ware op een laag pitje gezet. Bepaalde spieren zijn daarentegen bijvoorbeeld wel weer van belang; de bloedvaten in die spieren verwijden zich zodat er meer zuurstof en voedingsstoffen binnen kunnen komen, en daar heb je de kaakspanning en de spanning van sommige spieren. Ook je ogen zijn als zintuig erg van belang tijdens deze staat van paraatheid, je moet alles natuurlijk wel kunnen overzien. Je lichaam denkt dan heel simpel: "meer licht kunnen opvangen betekent meer zien." En dus verwijden je pupillen zich zodat ze meer licht opvangen.

bij xtc of speed overdag(in zonlicht dan wel) blijven mijn pupullen toch gewoon kleinDarkScope zei:Bal0n zei:Als jij 10 minuten in het donker staat, dan zijn je pupillen volgens mij op maximale grootte en zie is dat ook de max wat jij kan zien. Te veel licht is natuurlijk ook niet goed, dan lijkt alles wit.
ja dat snap k maar k bedoel zon grootte pupillen snachts dat je zoveel licht ziet als overdag. Het gene waar k op doel is dus, zou dat wel kunnen of is daar snachts gewoon te weinig licht voor? dus dat we eig met onze pupillen het maximale kunne zien van licht wat er te zien is ( na die 10 minuten natuurlijk )