Qat

beetje raar topic, maar was benieuwd of iemand van jullie wel eens qat heeft gekauwd...

qat zijn blaadjes van de qatplant, verkrijgbaar (naar mijn weten) enkel in ethiopie en jemen - je kauwt ze en houdt ze in een bal in je wang, blijft dit doen voor urenlang.

ik ben zelf in jemen geweest afgelopen zomer en heb t daar behoorlijk veel gebruikt - het is daar ook zo normaal als hier een glas bier bij t borrelen, al doen ze t daar allemaal rond n uur of 1 smiddags tot 9 savonds, dan uitchillen, en naar bed. beetje de nationale volksdrug, heel geaccepteerd ook.

was benieuwd naar jullie ervaringen ... ik vond t altijd op coke lijken, maar dan uitgestrekter, milder, en met veel minder negatieve kantjes. na een uur merk je het effect, je wordt spraakzaam en vrolijk, euforisch als je goede qat hebt, en dat blijft dan zo voor urenlang. pas na 4 tot 6 uur kom je een beetje weer op aarde, dan wordt je wat stiller, teruggetrokken, maar wel 1 met je gedachten. vaak duurt het dan nog een paar uur voordat je kan slapen, maar de come down heeft niets van dat neurotsich-felle als van coke. wel heb je geen enkele trek in eten (nicotine is wel heerlijk).

anyway, mss heeft iemand t hier ooit gedaan, of niet. anders is t een goede tip als je ooit nog in jemen/ehtiopie/somalie verzeild raakt...

Northawke

Wijs gebruiker
Er was laatst nog een topic over khat. :) Zoals je in m'n sig kan zien, heb ik het wel 'ns gedaan via somalische vriendinnen van me.

chill. sorry van de spam dan :) zal t nooit meer doen. wa vond je ervan? ik merkte dat ik t echt vaker moest doen om t effect te gaan merken, redelijk subtiel..

Northawke

Wijs gebruiker
Thin_White_Duchess zei:
chill. sorry van de spam dan :) zal t nooit meer doen. wa vond je ervan? ik merkte dat ik t echt vaker moest doen om t effect te gaan merken, redelijk subtiel..

Ik vind het wel okay. Ik vergelijk het zelf altijd met speed, maar dan een mildere versie. Alleen het kauwen was even wennen; ik slikte in het begin de hele tijd alles per ongeluk door. :mrgreen: Ik had wel al de eerste keren meteen effect, moet ik zeggen.

Bovenaan