Quetiapine

@ Ashley04

Newbie
Ik ben nieuw hier hallo allemaal!
Ik moet zeggen dat ik wel goede ervaring met quetiapine heb
Houdt mij heel stabiel en slaap beter
(Bipolair) hoor zelfs dat mense na een nacht feesten hier beter van slapen als temazepam 40 Mg
Tot zover mijn eerste ervaring
1 van een heleboel✌

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Hoi welkom!

Ja temazepam werkt niet bij iedereen hetzelfde maar dat is ook met seroquel zo of quetiapine (is hetzelfde).

Temazepam heeft dan weer meer eenzelfde werking op het zenuwstelsel bij mensen dan seroquel.
Sommige mensen kunnen absoluut niet tegen dat middel.

Mag ik vragen waarom je dat middel voorgeschreven hebt gekregen? Doorgaans is het een anti psychosemiddel maar word ook voor andere psychische stoornissen gegeven.

Ah vanwege bipolair lees ik nu.
Fijn dat het voor jou werkt!

Veel plezier op het forum !

@ Ashley04

Newbie
Hoi welkom!

Ja temazepam werkt niet bij iedereen hetzelfde maar dat is ook met seroquel zo of quetiapine (is hetzelfde).

Temazepam heeft dan weer meer eenzelfde werking op het zenuwstelsel bij mensen dan seroquel.
Sommige mensen kunnen absoluut niet tegen dat middel.

Mag ik vragen waarom je dat middel voorgeschreven hebt gekregen? Doorgaans is het een anti psychosemiddel maar word ook voor andere psychische stoornissen gegeven.

Ah vanwege bipolair lees ik nu.
Fijn dat het voor jou werkt!

Veel plezier op het forum !

@ Ashley04

Newbie
Een buzz van Seroquel?

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat is je dosering?
Hoi
Het is een antipsychoticum met sederende werking stabiliseert ook je serotonine dopamine en andere hersenstofjes
Voorgeschreven 300 Mg maar Mn zelf niet in kunnen houden dus kom ook wel is op een avond op 600mg uit
Daarnaast slik ik op voorschrift diazepam 25 Mg p dag en een zolpidem of 2 voor t slapen
Gr

@ Ashley04

Newbie
Hallo
Doordat ik t chronisch gebruik zeg maar ben ik wel iets aan gekomen in gewicht meer hongergevoel op lange termijn ernstigere maar incidenteel gebruik niet zo veel geloof ik
Ja volgens de bijsluiter wel
Maar verschilt p persoon

Pollewop

Bewuste gebruiker
Hoi!
Ik gebruik het dagelijks een half uur voordat ik ga slapen. 25mg is de dosis. Voel er vrij weinig van aangezien het voor mij een doorslaper is. Ik wordt er niet moe van of zit in een buzz.
De eerste week is even wennen, was een beetje “mistig” en moest een goed tijdstip vinden om in te nemen omdat het 12uur uitwerking heeft en ik niet de volgende dag met een mistig hoofd wilde gaan werken.

Nu slaap ik dus prima, functioneer top overdag en heb mijn ritme een beetje moeten aanpassen. In combinatie met MDMA of 4-FMP niks geks meegemaakt. Zodra de “empathy” is uitgewerkt neem ik een Quetiapine en slaap er lekker op. Volgende dag minder last van een kater.

Hoge dosering (100mg of meer) wordt voorgeschreven aan mensen met psychoses etc. Ik ben mentaal ok, gaat me echt om het slapen.

benzzzy

Badass junkie
Hoi
Het is een antipsychoticum met sederende werking stabiliseert ook je serotonine dopamine en andere hersenstofjes
Voorgeschreven 300 Mg maar Mn zelf niet in kunnen houden dus kom ook wel is op een avond op 600mg uit
Daarnaast slik ik op voorschrift diazepam 25 Mg p dag en een zolpidem of 2 voor t slapen
Gr

stabiliseert.
Ben liever een jaartje psychotisch Dan dat spull in mijn lichaam.

Fucking depressie in een pill...

Kitty Katt

Wijs gebruiker
zijn er bijwerkingen?
Altijd wel bij een middel
Voor mij was het een middel waar is zo 10 uren op sliep . Suf wakker, m en de eerste 10 minuten ogen half open
En ik kreeg half uur na nemen een vreetbui. Echt alles was lekker . 10 kilo,zwaarder na 2 jaar.
Maar wel heerlijk geslapen 😅

Kitty Katt

Wijs gebruiker
zijn er bijwerkingen?
Altijd wel bij een middel
Voor mij was het een middel waar is zo 10 uren op sliep . Suf wakker, m en de eerste 10 minuten ogen half open
En ik kreeg half uur na nemen een vreetbui. Echt alles was lekker . 10 kilo,zwaarder na 2 jaar.
Maar wel heerlijk geslapen
Hallo
Doordat ik t chronisch gebruik zeg maar ben ik wel iets aan gekomen in gewicht meer hongergevoel op lange termijn ernstigere maar incidenteel gebruik niet zo veel geloof ik
Ja volgens de bijsluiter wel
Maar verschilt p persoon
Bij de mensen die ik ken plus moi zijn eetbuien 8/10 x aan de orde . En aangezien ik het s avonds neem zit ik dus om 22.00 of 23.00 aan de drop, koek, kaas, alles wat er maar is , je kan er heel erg van bingen gaan. 10 kilo aangekomen in korte tijd. Toen via app calorieën ingevoerd, zodat ik overdag wel gezond at , niet te veel en s avonds wat kon snaaien

L

Lid 152247

Gast
Hier ook 10 kilo in half jaar..eenmaal.medicatie ingenomen en echt zakken chips en koekjes. Zorg maar dat ik het niet in huis heb en snel slaap.
Als ik het neem ,neem ik meteen 2 volle glazen proteïneshake. Dat scheelt al een hoop.zit ik al een beetje vol

Pluto41

Experimenterende gebruiker
Seroquel gebruik ik bijna elke dag. Maar dan in micro hoeveelheden. Ik neem het vaak in een uur of half uur voordat ik op bed ga. Het werkt erg goed slaapbevorderend en vooral ook goed doorslapen en beter dromen. Ik doe dan ook wel een maand met 1 pil want je hebt eigenlijk heel weinig nodig. Voor de duidelijkheid Ik heb het niet voorgeschreven gekregen maar ik krijg weleens een pil.

Laatst bewerkt:

Coke Spook

Bewuste gebruiker
Heb je wel is gelezen over het placebo effect? Daar denk ik aan als je zo een medicijn gebruikt zoals je beschrijft hier boven! Als het zo werkt voor je echt mooi en houden zo!

Laatst bewerkt:

ROBIN.

Newbie
Hoi
Ik slik paroxetine,en zou ook wel quatipine willen.Maar moet ik dan eerst afbouwen?
Hey
Nee hoor ik gebruik smorgens paroxetine 40mg
En voor het slapen quatipine (seroqeul) 200mg en remergon van 15mg.
En dan pak ik nog smorgens en savonds inderal.
Daar word je Hartslag minder hoog van en voel je over het algemeen wat rustiger maar niet zoals een benzo.benzo is vrij verslavend. En dat heb je bij deze producten niet. En het valt goed te combineren en kan er goed mee functioneren.

Eve's drop

Badass junkie
Hey
Daar word je Hartslag minder hoog van en voel je over het algemeen wat rustiger maar niet zoals een benzo.benzo is vrij verslavend. En dat heb je bij deze producten niet. En het valt goed te combineren en kan er goed mee functioneren.

40 mg paroxetine niet verslavend?

Seroquel niet verslavend?

Remeron niet verslavend?

Sorry hoor maar van deze stoffen word je misschien dan niet direct cravingsgevoelig, maar je gaat er zeker wel gewend aan raken zoals dat bij benzo's ook gebeurd.

En de ontwenning van paroxetine (Seroxat°) is echt geen feestje.

joetsie

Badass junkie
Hey
Geweldig!Bedankt voor je antwoord!

joetsie

Badass junkie
40 mg paroxetine niet verslavend?

Seroquel niet verslavend?

Remeron niet verslavend?

Sorry hoor maar van deze stoffen word je misschien dan niet direct cravingsgevoelig, maar je gaat er zeker wel gewend aan raken zoals dat bij benzo's ook gebeurd.

En de ontwenning van paroxetine (Seroxat°) is echt geen feestje.
Weet ik.En wat gebruik jij?

Laatst bewerkt:

joetsie

Badass junkie
Hey
heb bijna hetzelfde,ook een betablokker smorgens en savonds.Maar slik benzo erbij,en zoplicon.Alles van de arts.Maar ben van plan om de benzo af te bouwen en dan quatipine proberen

joetsie

Badass junkie
Hey
ik wil jou eenpb sturen als het mag?

Eve's drop

Badass junkie
Ach....wat is wijsheid.
Zo weinig mogelijk.
60 mg paroxetine is wel echt heel erg veel, ken iemand die 50 heeft geslikt en met de grootste moeite naar 45 is gegaan.

Ik geloof ook dat er liever niet meer dan 40mg p.d. moet worden voorgeschreven, maar dat kan per casus natuurlijk verschillen.

Eve's drop

Badass junkie
Weet ik.En wat gebruik jij?

Geen medicatie, maar heb er ontzettend veel onderzoek naar gedaan.

Mijn conclusie is dat dit veel te makkelijk word voorgeschreven aan patiënten, wist je dat veel voorkomende angstklachten etc vaak zijn te linken aan slechte balans in voeding, bijvoorbeeld door bepaalde allergiën of ongezonde levensstijl.

Problemen worden niet opgelost met pillen, helaas is het symptoombestrijding en werkt het op de lange termijn averechts, wanneer men zich beter voelt is men afhankelijk en zal stoppen in sommige gevallen een hel zijn.

Ik zeg niet dat pillen geheel overbodig zijn, alleen dat ze te snel worden voorgeschreven.

joetsie

Badass junkie

Mijn conclusie is dat dit veel te makkelijk word voorgeschreven aan patiënten, wist je dat veel voorkomende angstklachten etc vaak zijn te linken aan slechte balans in voeding, bijvoorbeeld door bepaalde allergiën of ongezonde levensstijl.

Problemen worden niet opgelost met pillen, helaas is het symptoombestrijding en werkt het op de lange termijn averechts, wanneer men zich beter voelt is men afhankelijk en zal stoppen in sommige gevallen een hel zijn.

Ik zeg niet dat pillen geheel overbodig zijn, alleen dat ze te snel worden voorgeschreven.
Ben ik niet mee eens

De Zandman

DF-koning
In zijn algemeenheid bezien ben ik het met Joetsie eens.
Maar de ene huisarts is de andere niet, en er zullen best wel huisartsen zijn, die wel erg snel de pillen pot voorschrijven.
Mijn huisarts iig zeer zeker niet.

joetsie

Badass junkie
In zijn algemeenheid bezien ben ik het met Joetsie eens.
Maar de ene huisarts is de andere niet, en er zullen best wel huisartsen zijn, die wel erg snel de pillen pot voorschrijven.
Mijn huisarts iig zeer zeker niet.
MIjn nieuwe huisarts ook niet.En dat ze verslavend zijn ben ik het helemaal mee eens.Ooit heb ik een topic geopend van Wie slikt er antidepressiva.En was zeer vebaast dat het er nog zoveel waren hier op DF.Ook het afbouwen is moeilijk,maar ga dat ook niet doen.Slik ze al 25 jaarToen ik begon woog ik nog maar 43 kilo,en moest aan die pil.Mijn verhaal heb ik al vaker verteld,en de zandman weet ons verhaal.Dat ze helpen is waar.Want na drie maanden gingen ze werken.Nou de wereld ging open!Gelukkig werd ik weer!10 jaar op mijn kleinkinders gepast.Had dat nooit gedurfd anders.,Ben op mijn 60ste jaar auto gaan rijden.En zo zijn er nog meer dingen die ik durf.

Kitty Katt

Wijs gebruiker

Snap je helemaal, en vaak waar. Toch kan er prima gewerkt worden met medicatie , wanneer je arts, psycholoog tijdens de medicatie en de persoon zich rustiger voelt en weer slaapt en wat bijkomt door gewerkt zou worden aan de oorzaak. Wanneer de oorzaak niet aangepakt wordt en geholpen , dan heb je er alleen maar een verslaving bij en nog meer ellende en geen geluksgevoelens meer.

ik zie nu dat toen ik slaapmiddel kreeg en sterker weer werd en alprazolam. ( gemiddeld 5 x 0,25 mg per maand ) Ik samentegencorona de huisarts mijn ptss deel had kunnen minderen en stapjes had kunnen maken, maar niets aan gedaan,

Bovenaan