Raad nodig bij oogsten en meer

&joy

Experimenterende gebruiker
Beste forumgebruikers,

Eind mei heb ik mn eerste lowrider geoogst, dit was een succes. de kleine blaadjes rond de knoppen zaten echter ook boordevol THC kristallen, dus die heb ik er gewoon bijgeoogst. Dit gaf echter wel wat ongenoegen tijdens het roken maar het effect was zeer goed!
Nu heb ik weer twee lowriders, waarvan eentje al oogstklaar is (denk ik).

Ik zou graag nog eens horen wanneer de beste tijd is om te oogsten, dit zie je aan de 'haartjes' op de knoppen, heb ik me laten vertellen. Ook heb ik me laten vertellen dat je het best kan oogsten als 70% van deze haartjes bruin geworden zijn, is dit zo?

Tweede vraag, ik ben niet meer van plan de met THC bedekte bladeren bij de knoppen te voegen (bij het crushen bijvoorbeeld), ik hou ze apart. Wat is de beste manier om toch iets met de THC op deze bladeren te kunnen doen zonder ze op te roken? Thee zetten? 'Bakken' in olie en dan iets met deze olie bereiden?

Alvast dank! :)

De Sjeik

Bewuste gebruiker
De meeste mensen oogsten inderdaad wanneer 70/80 procent van de haartjes bruin is. Dit werkt vrij goed, maar de beste manier is afgaan op de trichomen:

Over die kleine blaadjes, het beste knip je die er meteen af bij het oogsten en knippen, en houdt je ze dan apart. Wat ik er vervolgens het liefst mee doe is hasjolie maken :hearteyes: Google daar maar ff op. Verder kun je ook hasj maken, ice-o-lator, of er voedsel mee bereiden. Keuze zat.

&joy

Experimenterende gebruiker
Goed, alvast heel erg bedankt!

Nu, over die kleine blaadjes, ik denk niet dat ik er hash van ga maken omdat dit om zeven vraagt en dergelijke die ik niet heb..

Ik wou er voedsel mee bereiden, de THC kan zich vermengen met apolaire stoffen zoals vetten.
Ik heb een paar flessen 'fake' absinth van spanje, deze zijn 90% alcohol, sinds alcohol een apolaire stof is, zou ik de blaadjes ook hier in kunnen steken en een tijdje laten weken?

:wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
&joy zei:
Goed, alvast heel erg bedankt!

Nu, over die kleine blaadjes, ik denk niet dat ik er hash van ga maken omdat dit om zeven vraagt en dergelijke die ik niet heb..

Ik wou er voedsel mee bereiden, de THC kan zich vermengen met apolaire stoffen zoals vetten.
Ik heb een paar flessen 'fake' absinth van spanje, deze zijn 90% alcohol, sinds alcohol een apolaire stof is, zou ik de blaadjes ook hier in kunnen steken en een tijdje laten weken?

:wave:

Je hebt een hoop methodes om hash te maken zonder zeven, maar als je de alcohol uit de absint zou kunnen distilleren zou het perfect zijn. Kan dit niet, dan nog is het mogelijk om de thc in de alcohol op te lossen. Maar wanneer je de alcohol dan zou verdampen, hou je niet alleen ( hasj-olie genaamd) over maar ook de 10% stoffen uit de absint die je niet wilt roken.

Je kunt de drank dat wel gewoon gebruiken als drank. Maar kijk hier mee uit ivm. dosering en wiet/alcohol effect.

Je kunt er nog veel makkelijker gewoon wiet boter van maken, een daar een cake/brownies/muffins mee maken. Zelfde geld voor volle (chocolade)melk. Hiermee kun je ook eindeloos kokkerellen. Ook door chocolade heen is het heerlijk en werkzaam, maar erg ( erg!) lastig om te filteren. Maar mits je een beetje een keukenprinsje bent zeker de moeite waard!

Heb eens een heel space menu gemaakt ( tomaat(wiet)creme soep, space pannenkoeken, spacemuffins met een topping van hasj chocolade, en als aperitiefje een warme hasjchocolade melk met wietslagroom. Damm, dat was een heerlijke en oh zo leuke avond!)

Bovenaan