1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Radar doet huilie-huilie over dat je RC's kunt kopen

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door Neo-Shulginist, 11 mrt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Och jeej, het zal toch niet. Het blijkt dat je gewoon drugs kan kopen! Nouja zeg, wie had dat toch verwacht? Wanneer gaan we nou eens snel beginnen met miserabel falen dit middel van de markt te halen zoals we er ook niet in slagen MDMA en amfetamine uit de wereld te krijgen? Nou zo snel mogelijk moeten we proberen daarin te falen. Want je raakt verslaafd sowieso als je 3-MMC één keer gebruikt want dat doet het gewoon met je.

:uparrow:Een samenvatting van de reportage over 3-MMC

Kijk het hier (of niet, je mist niks):
    https://radar.avrotros.nl/uitzendin...krijgbaar-maar-gebruik-is-niet-zonder-gevaar/

2. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Och och. Ik heb zojuist die uitzending zitten bekijken en het aantal uh's zitten tellen, ik ben er achter gekomen dat ik niet zooo ver kan tellen.
    Moeilijk doen over iets dat verkocht wordt terwijl het misschien verboden gaat worden terwijl er geen aandacht geschonken wordt aan wat er achter zit.

Lafjes

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik heb de samenvatting gekopieerd en maar een paar dingetjes veranderd:

Alcohol.

Het lijkt op harddrugs, maar is het (volgens de wet) niet, alcohol. Het valt niet onder de Opiumwet, en kan de politie er niet op handhaven. Je kan het drinken. Het heeft een verdovende werking, en je kan er zelfs van gaan hallucineren. Maar het is ook heel erg ongezond, en je kan er talloze klachten en ziektes door ontwikkelen. Het gebruik ervan is dus niet zonder gevaar. En het is vrij verkrijgbaar in de supermarkt, cafe's en via online webshops. Maar Radar behandelt de regelgeving rondom alcohol toch maar niet.

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Overigens denk ik dat zo'n uitzending ook wel een averechts effect heeft, deze drug wordt onder de aandacht gebracht van mensen die er vaak geeneens weet van hebben en waarschijnlijk zal het gebruik eerder toenemen dan afnemen.

5. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Ja, dat gebeurt altijd als je zo'n uitzending maakt. Iedereen denkt 'waar kan ik dat kopen dan?!?!?!?!'

Net als de Volkskrant een aantal maanden terug die heel groot publiceerde 'drugs phenibut gewoon legaal te koop', met een foto erbij van de verpakking van een van de phenibut-merken. De volgende dag waren de leveranciers uitverkocht.

Roze olifant, Fenrir en acht.zes vinden dit leuk.
  6. ATGC

ATGC Experimenterende gebruiker

Hallucineren? Misschien met gevorderde korsakov na decennia zwaar drinken?

Alcohol tast je bewustzijn en interpretatie van de omgeving aan maar je zal nooit dingen zien die er niet zijn.
    Al heb je natuurlijk elk weekend mensen die onder invloed van alcohol denken dat een ander het op ze gemunt heeft. Maar dat is een psychische illusie, geen hallucinatie.

Uiteraard ten overvloede, onze maatschappij heeft een enorme blinde vlek wanneer het aankomt op de schade die alcohol aanricht.
    Ik heb een aantal keren alcoholisten in mijn leven gehad en dat was niet leuk.

7. Dirkjan

Dirkjan Experimenterende gebruiker

Dat is niet precies wat hij acht.zes bedoelt met hallucineren, denk ik. Hallucinaties zijn anders dan waanbeelden. Met een flinke slok op ziet men vaak dubbel, krijgt tunnelvisie, ziet contrast en bewegingen minder goed, reactievermogen met het zicht neemt af, draaien met de ogen etc.

Ontopic: wat een zielige zeikerds bij Radar. Er is weinig logica te bekennen.

Neo-Shulginist en Fenrir vinden dit leuk.
  8. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Wat een debielen.

9. Rupsje

Rupsje Belezen gebruiker Donateur

Ik vond dit wel een enorm intens inzicht, nooit geweten dat je gewoon drugs op het internet kon kopen. Hup, zo bij je thuisbezorgd. Jezusmina. Stel je voor dat je kinderen dit zien. Nu ben ik al jaren anti drugs, maar zeker nu zal ik me hier extra hard voor inzetten! Ik schenk intussen nog even een wijntje in..

Eik, Casaan, Fenrir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Rupsje

Rupsje Belezen gebruiker Donateur

Om er nog even op in te gaan: De 2de kamer houdt nu een debat om designer drugs illegaal te maken. Waarschijnlijk naar aanleiding van dit topic in Radar.

11. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Het lijkt me heel erg lastig om een hele waslijst aan stoffen te verbieden zonder dat ze er ook maar een beetje onderzoek naar hebben gedaan.

12. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Toen ik die uitzending zag, dacht ik waarom zenden ze dit uit? Is het om de bevolking te waarschuwen dat je zomaar “drugs” kan kopen maar dat je het beter niet kan doen omdat het ongezond is? Ik denk de winkeltjes die dit soort sportpoeders verkopen juist extra veel hebben verkocht na de uitzending.

13. ATGC

ATGC Experimenterende gebruiker

De politiek is daar volgensmij op de achtergrond al langer mee bezig. Vanuit de "verbieder" voelt het nogal dom om steeds nieuwe stofjes te moeten beoordelen alvorens ze op de lijst van de Opiumwet te mogen zetten.

Als "slimme" wetgeving van kracht wordt dan gaan RC's ondergronds. Waarschijnlijk consolideert de markt dan weer naar de bekende middelen en worden RC's voor de "fijnproevers".

14. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Zelfs als er onderzoek naar is gedaan dat uitwijst dat de risico's relatief meevallen (denk MDMA, Psilo, Cannabis) vindt de overheid het een goed idee om stoffen te verbieden. Ook stoffen die eigenlijk nauwelijks of zelfs helemaal niet gebruikt worden zijn verboden, ik bedoel wie heeft er ooit 2C-T-7 ofzo op, los van een paar hardcore psychonauten :tongueout: Staat toch op lijst 1.

Dit doet me denken aan de wetgeving in het VK, waar volgens mij elke nieuwe psychoactieve stof per definitie illegaal is. Dit maakt ook weer heel duidelijk hoe ongenuanceerd de meeste media en de politiek over drugs denken (en in het verlengde daarvan de gemiddelde 'niet-gebruiker'). We zien nu (opnieuw) dat MDMA en psilo fantastische medicijnen kunnen zijn voor een verscheidenheid aan aandoeningen, hoe kan het dan dat er wetgeving wordt overwogen die nieuwe stoffen meteen illegaal maakt?! Misschien is 1 van die stoffen ook een geweldig medicijn of een minder schadelijke/risicovolle vervanger van al bestaande middelen. Uiteindelijk hebben de gebruikers relatief weinig last van de illegaliteit van deze drugs (nadruk op relatief), onderzoekers worden juist het hardst geraakt door dergelijke maatregelen. Gebruikers kunnen de middelen vaak nog steeds aankomen, maar onderzoek wordt haast onmogelijk gemaakt.

Het is heel jammer dat Radar zo'n alarmerend item maakt en denkt dat dit complexe onderwerp in 12 minuten wel uitgelegd en gecontextualiseerd kan worden, maar helaas weinig verrassend.

@Fenrir Toch maar een keer die 1p-LSD bestellen misschien, voordat ze het weer onveiliger gaan maken voor ons :tongueout:

Laatst bewerkt: 16 mrt 2019 om 12:13
    Eik vindt dit leuk.
  15. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Radar is sowieso een sneu programma, consumenten zijn maar zwakkelingen die overal het slachtoffer van zijn en zelf geen verantwoordelijkheid kunnen nemen is hun credo... zucht!

Laden...