radeloos verslaafd aan pep

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Woodgnome zei:
fatsoen1 zei:
is niet mogelijk te stoppen voor een ander. drugsverslaving is een autonoom proces, je kunt het alleen voor jezelf doen.........en dat is geen kwestie van een keuze........maar een ontwikkelingsproces waarbij er voldoende sprake moet zijn van voldoende gezonde basis en perspectief aldus een deskundige

Onzin, zeker uit de mond van een "deskundige". De "ontwikkelingsprocessen" die bij speed gaande zijn; zijn die van het linken van de dopamine-beloning aan de speed, tolerantie en nog wel een zowel onbekende als bekende reeks aan processen met name gaande in de hersennen.

Als deskundige, zou je moeten weten dat de enige reden "afkicken" mogelijk is, voort komt uit de subjectieve belevingswereld van een mens en de ongelofelijk ontwikkelde cognitie van de mens. De eigenschap zelf hele ideeën in elkaar te schroeven, vergelijken, kort om de zogenaamde "vrije wil" die zich in beperkte maten los kan maken van het lichaam haar "wil". Daarom is afkicken ook iets voor de mens.(Dieren kunnen niet uit zichzelf afkicken.)

Afkicken is een gevolg van cognitieve dissonantie, ook een bepaald ontwikkelingsproces maar wel een dat je zelf kan leiden. Je kan kiezen welke ideeën je dan achterna loopt, of je deze nou zelf verzonnen hebt of niet. Sterker nog, stoppen met een verslaving komt meestal door cognitieve dissonantie als gevolg van een ander zijn afkeur over de verslaafde/verslaving. Bijvoorbeeld een partner die niet meer wil, een kind dat de verslaafde papa eng vind, of nog grootser, een botsing tussen maatschappij en verslaafde.

Ik betwijfel of jij wel een deskundige bent.. :rolleyes:

De 'deskundige" is in dit geval de TS zelf. Ik denk dat hij met het woord "deskundige" dus de deskundigheid over zijn eigen persoonlijke situatie bedoelde.... :rolleyes:

Woodgnome

Newbie
Marla Singer zei:
Woodgnome zei:
fatsoen1 zei:
is niet mogelijk te stoppen voor een ander. drugsverslaving is een autonoom proces, je kunt het alleen voor jezelf doen.........en dat is geen kwestie van een keuze........maar een ontwikkelingsproces waarbij er voldoende sprake moet zijn van voldoende gezonde basis en perspectief aldus een deskundige

Onzin, zeker uit de mond van een "deskundige". De "ontwikkelingsprocessen" die bij speed gaande zijn; zijn die van het linken van de dopamine-beloning aan de speed, tolerantie en nog wel een zowel onbekende als bekende reeks aan processen met name gaande in de hersennen.

Als deskundige, zou je moeten weten dat de enige reden "afkicken" mogelijk is, voort komt uit de subjectieve belevingswereld van een mens en de ongelofelijk ontwikkelde cognitie van de mens. De eigenschap zelf hele ideeën in elkaar te schroeven, vergelijken, kort om de zogenaamde "vrije wil" die zich in beperkte maten los kan maken van het lichaam haar "wil". Daarom is afkicken ook iets voor de mens.(Dieren kunnen niet uit zichzelf afkicken.)

Afkicken is een gevolg van cognitieve dissonantie, ook een bepaald ontwikkelingsproces maar wel een dat je zelf kan leiden. Je kan kiezen welke ideeën je dan achterna loopt, of je deze nou zelf verzonnen hebt of niet. Sterker nog, stoppen met een verslaving komt meestal door cognitieve dissonantie als gevolg van een ander zijn afkeur over de verslaafde/verslaving. Bijvoorbeeld een partner die niet meer wil, een kind dat de verslaafde papa eng vind, of nog grootser, een botsing tussen maatschappij en verslaafde.

Ik betwijfel of jij wel een deskundige bent.. :rolleyes:

De 'deskundige" is in dit geval de TS zelf. Ik denk dat hij met het woord "deskundige" dus de deskundigheid over zijn eigen persoonlijke situatie bedoelde.... :rolleyes:
Dan is deskundige wel een erg wazige omschrijving.. :P

Hislordship

Wijs gebruiker
@Fatsoen1. Je hebt idd zelf de wil/motivatie nodig om te stoppen. maar die heb je volgens mij al je hebt kinderen zeg je? dat lijkt me al reden genoeg om te stoppen! Geloof in jezelf iedereen kan afkicken als de persoon de wil maar heeft.

Pintho

Belezen gebruiker
in eerste instantie kan je het wel doen voor je kinderen.
op de langere termijn niet want er komt een moment dat je terugvalt.

ibbelll

Newbie
Ik ben van de 1 op andere dag gestopt heb 3 weken geslapen als een gek en ben langzaam aan de put uitgekropen met behulp van anti depressiva...ik denk nog vaak aan mijn speed tijd en dan met name aan de creative dingen die ik deed, maar ik heb dan ook nog nooit een psychose gekregen...lijkt me vreselijk. Maar ben wel blij dat ik van de speed af ben...maar wat lul ik nu ben ik verslaafd aan heroine.... :rolleyes:

BacingsPen

Badass junkie
Aan de Heroine? Als vervanger voor pep? Of??? hoe moet ik dat zien?

Trouwens, Welkom op het DF!

(voor mij is het nu de vraag, wel of geen pep? wel of geen slaap? Verstand of Gevoel?)

Heroine lijkt me niet zo'n uitdagende drugs overigens. (heb het nooit gebruikt, dus kan niet echt oordelen, ben gewoon bernieuwd naar je reactie?)

ibbelll

Newbie
Niet een uitdagende drug? Ik daag je uit om er van af te komen LOL Nee bij mij is het heel sniekie geleidelijk gegaan...begonnen met het geijkte blowtje...toen snuiven en slikken...toen heroine snuiven, roken en spuiten...zo geijkt gegaan bij mij....ik ben echt een statistiek geval BAHHHHHH :kots: :wave:

BacingsPen

Badass junkie
aiii, lijkt me best frustrerend allemaal als ik je bericht zo lees...

En statistiek gevalletje? Zou het? Hoe lang gebruik je nu al Hero dan?

Ik gebruik nog geen Heroine, het is voor mij al een uitdaging om van alle andere drugs af te blijven...(waaronder ook pep.)

Ze zeggen wel eens als je iets ECHT wil, dan lukt het, hoe denk jij daar over?

Bovenaan