Rare gebeurtenissen, wat is dit?

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Hoi iedereen

De laatste paar dagen voel ik me echt anders dan anders. Ik zou even willen vragen of iemand dit misschien herkent? Aantal voorbeelden :
Eergisteren op m'n gemakje een jointje met hasj en wiet aan het roken uit de ruit rond 2-3 uur 's nachts en plots zie ik een persoon wat verder op straat staan dat helemaal bewegenloos voor zich uitkijkt voor de voordeur van de buren. Ik was aardig geschrokken, en omdat de buren nu niet bepaald moeten weten dat ik aan het blowe was trek ik me eff terug. Ongeveer 20 seconden later kijk ik weer en er staat helemaal niemand. Weggelopen ofzo kan ook niet dat zou ik zeker gehoord hebben. :confused:
Ook hoorde ik als een soort deur dichtklappe maar dan een paar keer, toen ik hem ging dicht doen was ie al lang dicht zodat dit eigenlijk niet kon. Gisterenochtend loop ik door de keuken en zie ik in m'n ooghoek een soort beest vaag vleermuisachtig muis heel snel achter de vuilbak lopen. Verschrikt zeg ik tegen een vriend dat er een raar dier achter de vuilbak is gelopen, toen kijk ik en er zat helemaal geen dier of iets. Maar gisterenmiddag was echt het raarste van alles: ik ging kleren kopen en plots werd ik echt helemaal raar in die winkel. Het meisje dat er werkte wou me helpen een broek te kiezen en deed heel vriendelijk, toen ging echt echt raar denken. Ik begon aggressief te worden en MOEST echt uit die winkel. Ik sloeg half tilt en MOEST EN ZOU uit die winkel gaan. Desnoods zou ik er mensen voor neerslaan die in m'n weg stonden of me tegenhielden.

Ook heb ik eens een paar maand geleden midden in de nacht opgestaan om dan een hele lange en bizarre tekst te schrijven. Die tekst hou ik echt voor iedereen verborgen. Nu zit ik te denken om hem ff over te typen, maar het is een lange tekst en misschien dat ik hier al antwoorden kan krijge..
 

weyoun22

Bewuste gebruiker
Stop onmiddelijk met blowen!
De dingen je nu meemaakt klinken heel erg als het aanbreken van een psychose.
 

endor

Badass junkie
NorthernLightBE zei:
endor zei:
Klinkt inderdaad als een psychose.
Ik heb zelf ook zulke dingen meegemaakt.

Hoe? Ook zo kortdurend? Wat had je dan?

Mijn psychose was naar aanleiding van opium te roken.
Van die dag zelf weet ik niets meer.
De dag erna word ik wakker in een isolatie in een instelling.
Ik lig op een bed en zag iemand vaag binnenkomen , ik begon weg te rennen , maar wist niet waarheen.
Ik besloot effe te stoppen met lopen en goed rond te kijken naar een uitgang.
Ik knipperde 2 keer met mijn ogen tot ik terug in de isolatie cel lag.
Alles op dat moment was een droomwereld. mijn hoofd stond scheef van de medicatie die ik kreeg , overmatig speekselaanmaak. Bizarre gewoontes creeëren.
 

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
endor zei:
NorthernLightBE zei:
endor zei:
Klinkt inderdaad als een psychose.
Ik heb zelf ook zulke dingen meegemaakt.

Hoe? Ook zo kortdurend? Wat had je dan?

Mijn psychose was naar aanleiding van opium te roken.
Van die dag zelf weet ik niets meer.
De dag erna word ik wakker in een isolatie in een instelling.
Ik lig op een bed en zag iemand vaag binnenkomen , ik begon weg te rennen , maar wist niet waarheen.
Ik besloot effe te stoppen met lopen en goed rond te kijken naar een uitgang.
Ik knipperde 2 keer met mijn ogen tot ik terug in de isolatie cel lag.
Alles op dat moment was een droomwereld. mijn hoofd stond scheef van de medicatie die ik kreeg , overmatig speekselaanmaak. Bizarre gewoontes creeëren.

Klinkt niet echt als bij mij hoor. Ik heb hier trouwens nog wat gedroogde gifsla bladeren liggen klaar voor extractie. Kan dit ook kwaad?
 

endor

Badass junkie
Zeker niet doen joh.
Niet teveel trip middelen nemen voor dit moment.
Probeer ook niet langer dan 1 nacht wakker te blijven.
Dat triggert allemaal maar meer.
Neem het onzekere voor het zekere.
Het kan geen kwaad op te letten met wat je doet op dit moment.
Iedere psychose verschilt , dat hangt af van persoon tot persoon.
Ik zie nog steeds rare dingen.
 

Fidge

Bewuste gebruiker
Als het eng begint te worden en je gaat aan geweld denken, lijkt me het verstandig om er mee te kappen....
 

weyoun22

Bewuste gebruiker
NorthernLightBE zei:
Hoe? Ook zo kortdurend? Wat had je dan?

Het zijn de eerste symptomen van een psychose. Wimpel het niet af als iets kortdurends. Je kunt als je op dit tempo doorgaat een sneeuwbal effect krijgen en een fullblown psychose is geen pretje.

Denk aan je eigen welzijn en stop even met alles!
 

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Herkenbaar. In de periodes dat ik veel drugs gebruikte, had ik ook last van kortdurende delirium hallucinaties, en het gebeurde in een flits. Zo heb ik familie eenden zien lopen, terwijl niemand iets zag, of zag ik in een flits vage schimmen in mijn ooghoek opduiken, of zag ik dieren die er niet waren. En met de daarbij komende (sociale) angsten, rare gedachtegangen, en sociale isolatie, heeft mij destijds doen stoppen met drugsgebruik in flinke frequentie.

Tip: stop met (genots)middelen, volg het paleo-dieet, beweeg 5x in de week een halfuurtje (hardlopen->endorfines), en probeer zoveel mogelijk tussen de mensen te leven.
 

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Eendagsvlieg zei:
Herkenbaar. In de periodes dat ik veel drugs gebruikte, had ik ook last van kortdurende delirium hallucinaties, en het gebeurde in een flits. Zo heb ik familie eenden zien lopen, terwijl niemand iets zag, of zag ik in een flits vage schimmen in mijn ooghoek opduiken, of zag ik dieren die er niet waren. En met de daarbij komende (sociale) angsten, rare gedachtegangen, en sociale isolatie, heeft mij destijds doen stoppen met drugsgebruik in flinke frequentie.

Tip: stop met (genots)middelen, volg het paleo-dieet, beweeg 5x in de week een halfuurtje (hardlopen->endorfines), en probeer zoveel mogelijk tussen de mensen te leven.

Ik heb twee keer gehad tijdens sporten dat ik gedurende 10 seconden omringd was door gekleurde bollen die heel aanwezig rond me vlogen maar daar had LSD veel mee te maken en dat voelde helemaal niet eng of onrealistisch terwijl dit anders is. Ja precies nu altijd in de ooghoeken iets zwart dat vlug wegschiet. En over hoeveel drugs is "veel drugs"?
 

Fidge

Bewuste gebruiker
NorthernLightBE zei:
Eendagsvlieg zei:
Herkenbaar. In de periodes dat ik veel drugs gebruikte, had ik ook last van kortdurende delirium hallucinaties, en het gebeurde in een flits. Zo heb ik familie eenden zien lopen, terwijl niemand iets zag, of zag ik in een flits vage schimmen in mijn ooghoek opduiken, of zag ik dieren die er niet waren. En met de daarbij komende (sociale) angsten, rare gedachtegangen, en sociale isolatie, heeft mij destijds doen stoppen met drugsgebruik in flinke frequentie.

Tip: stop met (genots)middelen, volg het paleo-dieet, beweeg 5x in de week een halfuurtje (hardlopen->endorfines), en probeer zoveel mogelijk tussen de mensen te leven.

Ik heb twee keer gehad tijdens sporten dat ik gedurende 10 seconden omringd was door gekleurde bollen die heel aanwezig rond me vlogen maar daar had LSD veel mee te maken en dat voelde helemaal niet eng of onrealistisch terwijl dit anders is. Ja precies nu altijd in de ooghoeken iets zwart dat vlug wegschiet. En over hoeveel drugs is "veel drugs"?


Stel je voor dat het in die winkel helemaal fout was gelopen....Als ik jou was zou ik in ieder geval minderen, zorg gewoon dat je alles onder controle kunt houden...
 

KoxBox

Badass junkie
Zie nu toch gewoon in dat je even (voor altijd) moet stoppen met drugs. Als je je eigen in gevaar brengt, I don't care. Maar als je agressief gaat doen tegen anderen en weet ik veel wat gaat het te ver.
 

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Zie nu toch gewoon in dat je even (voor altijd) moet stoppen met drugs. Als je je eigen in gevaar brengt, I don't care. Maar als je agressief gaat doen tegen anderen en weet ik veel wat gaat het te ver.

Het was niet echt aggressief, eerder een angstig soort gevoel. Beetje alsof je een dier in een hoekje drijft snap je?
Verder zie ik ook wel dat ik moet minderen, maar ik wil vooral weten wat dit is, hoe het in elkaar zit , de ernst van de situatie. Morgen even bellen naar drugslijn ofzo, misschien dat zij het precies kunnen uitleggen. Want iedereen praat hier alsof ik veel drugs gebruik, terwijl ik deze vakantie maar 1x LSD, 3x MDMA en wat wiet heb gesmoked..
 

Fidge

Bewuste gebruiker
NorthernLightBE zei:
KoxBox zei:
Zie nu toch gewoon in dat je even (voor altijd) moet stoppen met drugs. Als je je eigen in gevaar brengt, I don't care. Maar als je agressief gaat doen tegen anderen en weet ik veel wat gaat het te ver.

Het was niet echt aggressief, eerder een angstig soort gevoel. Beetje alsof je een dier in een hoekje drijft snap je?
Verder zie ik ook wel dat ik moet minderen, maar ik wil vooral weten wat dit is, hoe het in elkaar zit , de ernst van de situatie. Morgen even bellen naar drugslijn ofzo, misschien dat zij het precies kunnen uitleggen. Want iedereen praat hier alsof ik veel drugs gebruik, terwijl ik deze vakantie maar 1x LSD, 3x MDMA en wat wiet heb gesmoked..

Denk je dat dat meisje in de winkel dat ook snapt?? Je weet zelf ook wel als iemand in paniek is, die hele rare dingen kan doen.

Je bent echt verslaafd. Dat blijkt wel aan de uitvlluchten die je nu aan het verzinnen bent. "Ah het valt allemaal wel mee", "het was niet agressief". Eerst stoppen zoek daarna maar eens uit wat er aan de hand is. Dat is de boel omkeren.

Je kunt blijkbaar niet zo goed tegen psycho-drugs. In jou geval is dat dus veel te veel. Zeker de LSD en MDMA. Daar zou ik in ieder geval nu mee stoppen.
 

electergie

Belezen gebruiker
NorthernLightBE zei:
KoxBox zei:
Zie nu toch gewoon in dat je even (voor altijd) moet stoppen met drugs. Als je je eigen in gevaar brengt, I don't care. Maar als je agressief gaat doen tegen anderen en weet ik veel wat gaat het te ver.

Het was niet echt aggressief, eerder een angstig soort gevoel. Beetje alsof je een dier in een hoekje drijft snap je?
Verder zie ik ook wel dat ik moet minderen, maar ik wil vooral weten wat dit is, hoe het in elkaar zit , de ernst van de situatie. Morgen even bellen naar drugslijn ofzo, misschien dat zij het precies kunnen uitleggen. Want iedereen praat hier alsof ik veel drugs gebruik, terwijl ik deze vakantie maar 1x LSD, 3x MDMA en wat wiet heb gesmoked..

Waarom vraag je informatie als je toch niet luisterd?
Velen hebben je al gezegd wat dit is, en dat je moet stoppen niet minderen.

MAAR 3 keer mdma en lsd deze vakantie, en de vakantie is nog niet gedaan...
Vind je ditzelf (eerlijk) niet wat te veel voor jezelf?

Als je al niet jezelf kan confronteren met je problemen...
Smoke nog eentje, en laat jezelf in een gesticht plaatsen met je psychose.
Na een half jaar ben je de oude, en ja.. daar geven ze je ook verschillende soorten snoepjes :xtc:

Realiteit is hard, accept it!
 

endor

Badass junkie
electergie zei:
NorthernLightBE zei:
KoxBox zei:
Zie nu toch gewoon in dat je even (voor altijd) moet stoppen met drugs. Als je je eigen in gevaar brengt, I don't care. Maar als je agressief gaat doen tegen anderen en weet ik veel wat gaat het te ver.

Het was niet echt aggressief, eerder een angstig soort gevoel. Beetje alsof je een dier in een hoekje drijft snap je?
Verder zie ik ook wel dat ik moet minderen, maar ik wil vooral weten wat dit is, hoe het in elkaar zit , de ernst van de situatie. Morgen even bellen naar drugslijn ofzo, misschien dat zij het precies kunnen uitleggen. Want iedereen praat hier alsof ik veel drugs gebruik, terwijl ik deze vakantie maar 1x LSD, 3x MDMA en wat wiet heb gesmoked..

Waarom vraag je informatie als je toch niet luisterd?
Velen hebben je al gezegd wat dit is, en dat je moet stoppen niet minderen.

MAAR 3 keer mdma en lsd deze vakantie, en de vakantie is nog niet gedaan...
Vind je ditzelf (eerlijk) niet wat te veel voor jezelf?

Als je al niet jezelf kan confronteren met je problemen...
Smoke nog eentje, en laat jezelf in een gesticht plaatsen met je psychose.
Na een half jaar ben je de oude, en ja.. daar geven ze je ook verschillende soorten snoepjes :xtc:

Realiteit is hard, accept it!

Niet enkel de realiteit is hard , een psychose is ook hard.
Ruw en brutaal , zoals een verkrachter die je bemint met zijn mes.
 

Fidge

Bewuste gebruiker
Lees ik net op het coke forum dat je ook nog een gram coke en speed hebt gesnoven....Zeker ook nog alcohol erbij....Als ik jou was zou ik niet denken aan minderen, maar meteen naar een arts gaan of verslavingszorg. Dit gaat echt niet goed op deze manier
 

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Geen aandacht geven aan dit soort fragiele personages. De natuur wil af van zwakkeren, dus laat hem lekker zijn gang gaan.
 

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Eendagsvlieg zei:
Geen aandacht geven aan dit soort fragiele personages. De natuur wil af van zwakkeren, dus laat hem lekker zijn gang gaan.

Hallo? Waar haal jij het recht mij een fragiel personage te noemen? Serieus, wat een kut uitspraak :kots: . Na het lezen van dit hier heb ik al lang besloten om geen drugs meer te nemen. Als ik vragen heb over drugsgerelateerde dingen, welke plaats is dan beter dan DF? Ik heb hier nog nooit iemand beledigd, en altijd iedereen proberen helpen. Buiten dan die moeder dat doorblowde tijdens haar zwangerschap. Al m'n vrienden kennen me als iemand met altijd een glimlach op z'n gezicht waar ze altijd raad bij kunnen vragen, die als hij zelf bijna geen geld meer heeft altijd toch nog een beetje zal uitlenen.Wat weet jij nu van mij en vanwaar haal jij in godsnaam het recht mij een fragiel personage te noemen en dat de natuur dit wel oplost? Serieus, ik ben zeker vastbesloten geen coke/speed enzo meer te nemen voor de komende jaren. Misschien kun je voorstellen dat dat niet makkelijk is, ookal omdat het enigste waar ik veel van weet drugs is, het enigste dat me interesseert is drugs, bijna al m'n vrienden gebruiken, zelfs m'n muziek. En neen nu speel ik niet het slachtoffer, ik ga rechtzetten wat ik in de loop der jaren laten vallen heb. Nu dringt wel tot me door wat die lsd trip betekende.
Zo'n reactie vind ik dan ook ondermaats :kots:
 

electergie

Belezen gebruiker
Die uitspraak is terecht!

Een sterk persoon, zou meteen stoppen en iedereen hier op het forum bedanken voor hun bijdragen om jouw leven(hoofd) dat jijzelf kapotmaakt te redden, al na de eerste reactie, of zeker na een reactie als die van endor.


Terwijl jij maar coke snuift en sowieso nog blowt, en zeg dat dit niet zo erg is.. het is erg!
Mensen die verslaafd zijn aan drugs, blowen, die stoppen niet na 1 ding gelezen te hebben, want ze willen de harde waarheid niet aanhoren...
Bij zo dingen moet je hard optreden! En meteen reageren, kwestie van 1 slok bier dat de emmer kan doen overlopen!


desaltebeter als je gestopt bent, beterschap!
 

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Ik vind het gewoon raar, het ene moment ben ik de nette, persoon met merkkleding, vrienden, gstar, gewoon fris zorgeloos, en dat enkel soms eens blowt,

dan heb je de andere ik, die veel stoned is maar nog altijd een "gelukkig" persoon is.


dan ben ik de andere moment een persoon die de eerste persoon veracht, totaal niet zoals de rest is, donkere kledij draagt met kappen enz en veel te veel drugs gebruikt

en dan de ene moment zoals nu wil ik echt stoppen, maar ik weet dat ik dan direct kan omslaan naar de aggressieve andere ik die gewoon gaat doorblowen en schijt heeft aan advies. Ik wil wel echt duidelijk maken dat ik de sfeer hier niet wil bederven, maar gewoon wil weten what the fuck er gebeurd...want ik snap er niets van... :( en nee ik zoek geen aandacht, ik wil gewoon dat gewoon weten
 

tomz0r

Badass junkie
Vreemd dat hier nog geen professionele hulp is aangeboden.
Dus bij deze; bezoek je huisarts en doe daar je verhaal. Wellicht kan je hulp geboden worden.

Ik heb er verder geen verstand van, maar de mensen op dit forum ook niet. Het is wel foute boel hoe jouw situatie nu is, dat is één ding wat zeker is. En volgens mij heb je een groter probleem dan alleen drugs.
 

electergie

Belezen gebruiker
NorthernLightBE zei:
Ik vind het gewoon raar, het ene moment ben ik de nette, persoon met merkkleding, vrienden, gstar, gewoon fris zorgeloos, en dat enkel soms eens blowt,

dan heb je de andere ik, die veel stoned is maar nog altijd een "gelukkig" persoon is.

Iedereen heeft dit, je bent niet alleen

Ik was ook zo (toen mijn vader zich wou dooddrinken)
nu drink hij niet meer en smoke ik niet meer, hij smoked nog

en agressie is gewoon een overvloed van energie, spaar die
begrijp dat mensen je energie niet waard zijn, alleen de mensen die je lief hebt
(kijk naar men posts bij psycho-users)


Arts is wel al aanbevolen dacht ik, maar goed, als je 't lastig hebt, kan je een tijdje medicatie slikken DIE JE ARTS JE VOORSCHRIJFT.

succes, want dit is ernstig. drugs zijn geen speelgoed.
 

spacelord

Wijs gebruiker
Er zijn hier sommige mensen wel erg hard voor hem, maar dit geldt voor overal op dit forum. Kritiek en beschimpingen zijn hier dagelijkse kost.

Ik veroordeel hem niet, maar ik raad aan professionele hulp te zoeken en nooit meer drugs te gebruiken. Als je niet kan matigen men drugs eindig je ofwel in de goot ofwel in een instelling. Dat is lot van elke junk, en daarna kappen met drugs en je vroegere leventje weer op gang krijgen met barsten in je persoonlijkheid.

Die waanvoorstellingen zijn zoals hier al vermeldt is, aanwijzingen voor een opkomende psychose. Het is nog niet te laat, maar het lijkt me wel dat de tijd dringt. Aan je comments te zien relativeer je je gebruik en verzwijg je ook een deel van je druggebruik (je gebruikt toch ook heroïne las ik in andere topics?). Bovendien doen me bepaalde dingen denken aan schyzofrenie (normale persoonlijkheid vs donkere kap type). In ieder geval, ik ben geen professional en dit is maar een persoonlijke analyse maar mijlenver zal ik er niet naast zitten.

Succes ermee!
 

tim groot

Newbie
Hoi ik ben Tim groot ik heb afgelopen zomer een test gedaan met speed. Eerst liep ik 2600 meter op de 12 minuten loop Met speed liep dit op tot een schrikwekende 4900 meter.
 

NielsjeB

Newbie
NorthernLightBE zei:
Eendagsvlieg zei:
Geen aandacht geven aan dit soort fragiele personages. De natuur wil af van zwakkeren, dus laat hem lekker zijn gang gaan.

Hallo? Waar haal jij het recht mij een fragiel personage te noemen? Serieus, wat een kut uitspraak :kots: . Na het lezen van dit hier heb ik al lang besloten om geen drugs meer te nemen. Als ik vragen heb over drugsgerelateerde dingen, welke plaats is dan beter dan DF? Ik heb hier nog nooit iemand beledigd, en altijd iedereen proberen helpen. Buiten dan die moeder dat doorblowde tijdens haar zwangerschap. Al m'n vrienden kennen me als iemand met altijd een glimlach op z'n gezicht waar ze altijd raad bij kunnen vragen, die als hij zelf bijna geen geld meer heeft altijd toch nog een beetje zal uitlenen.Wat weet jij nu van mij en vanwaar haal jij in godsnaam het recht mij een fragiel personage te noemen en dat de natuur dit wel oplost? Serieus, ik ben zeker vastbesloten geen coke/speed enzo meer te nemen voor de komende jaren. Misschien kun je voorstellen dat dat niet makkelijk is, ookal omdat het enigste waar ik veel van weet drugs is, het enigste dat me interesseert is drugs, bijna al m'n vrienden gebruiken, zelfs m'n muziek. En neen nu speel ik niet het slachtoffer, ik ga rechtzetten wat ik in de loop der jaren laten vallen heb. Nu dringt wel tot me door wat die lsd trip betekende.
Zo'n reactie vind ik dan ook ondermaats :kots:

van sommige mensen moet je je gewoon niks aantrekken je klinkt als n zeer aardige gast maar ik zou idd een tijdje van de drugs afblijven :wink:
 

persoon

Experimenterende gebruiker
Ik heb dit soort dingen wel is de volgende dag na xtc. Dat er net iets in me ooghoek voorbij komt, als ik kijk is het weg.
 

Robinnl

Experimenterende gebruiker
persoon zei:
Ik heb dit soort dingen wel is de volgende dag na xtc. Dat er net iets in me ooghoek voorbij komt, als ik kijk is het weg.

Dat is denk ik niet zo erg man. Gewoon nog wat na-effecten van de mdma denk ik.
 

persoon

Experimenterende gebruiker
Robinnl zei:
persoon zei:
Ik heb dit soort dingen wel is de volgende dag na xtc. Dat er net iets in me ooghoek voorbij komt, als ik kijk is het weg.

Dat is denk ik niet zo erg man. Gewoon nog wat na-effecten van de mdma denk ik.
Ja denk het ook :wink:

Als ik tijdens xtc een jointje rook hallucineer ik ook wel is.
 
volgens mij is het zien van rare schimme in je ooghoeken niet iets ernstig maar juist redelijk gewoon.

ik weet hier het preciese niet van maar mij is ooit verteld dat die dingen niks meer zijn dan bijvoorbeeld de binnekant van je ooglid of iets van je wimper. maar het kon ook iets zijn dat in je oog zit.

dit noemen ze een floater volgens mij en kan die dingen ook veroorzaken. of het is gewoon een slechte vertaling tussen ogen en hersenen van een object dat aan de rand van je gezichtsveld staat.


en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat er met de TS is gebeurt.
 

MDMC

Belezen gebruiker
Interessant verhaaltje, ik ben ook wel benieuwd waar de TS allemaal tegenaan is gelopen! Keep us updated :rolleyes:
 
Bovenaan