Ik heb laatst pillen van iemand gekocht waarbij MDMA duidelijk niet de (voornaamste) werkzame stof is. Eerst ff een omschrijving van de pillen:
Breuklijn: Nee
Logo: Geen
Kleur: Gebroken wit met groene, orangje, gele en blauwe "spikkels"
Gewicht: 460mg
Een kleurenfestijn:
![]()
Ze zijn vrij groot:
![]()
En ff een omschrijving van de werking van deze pillen: Het duurt vrij lang voordat ze beginnen te werken (ongeveer een uur, wat niet zo vreemd is aangezien ze behoorlijk hard geperst zijn). Ze slaan niet in 1 keer in, maar hebben een come-up van 2 a 3 uur. Het duurt minimaal 10 uur voordat ze uitgewerkt zijn.
Het effect zou ik willen omschrijven als licht hallucinogeen, maar toch met een speedy effect erbij. Ook is er sprake van enige evenwichtsheidstoornissen. Duidelijke tintelingen over mijn hoofd, nek en rug (en velen delen deze mening).
Ze werken erg sterk, maar ongeveer de helf van degene die ze hebben getest, hebben tijdens het eerste (half) uur last van enige misselijkheid.
Ik breng ze overmorgen naar het CAD om ze te laten testen, maar ben toch benieuwd of meer mensen ervaring hebben met deze pillen en misschien wat meer informatie hebben.
ze zijn getest;
inhoud mCPP (metachlorophenylpiperazine).
hoeveel er in zit per pil is niet bekend.
Stofnaam: mCPP
Synoniemen:....
Chemische formule: Formule C10H13ClN2
Molecuulgewicht 196
Uiterlijk: Tabletten
Farmacologische effecten: Uit onderzoek waarin de effecten van MDMA, amfetamine en mCPP met elkaar werden vergeleken is gebleken dat mCPP door sommige personen als hallucinogeen wordt ervaren, door sommigen als sederend en door weer anderen juist stimulerend. Dit bij doseringen tussen de 0.25 en 0.75 mg/kg (17,5 tot 52,5 mg mCPP voor iemand van 70 kg). In laboratoriumonderzoek werd geen bloeddrukverhoging, temperatuurverhoging of verhoging van de hartslag gevonden, terwijl dat bij personen die MDMA kregen toegediend wel het geval was.
Farmacologische werking: mCPP is een zuivere serotonerge stof. Dat wil zeggen dat het alleen op het serotonerge systeem werkt en niet, zoals MDMA, op zowel het serotonerge als het dopaminerge systeem. In de literatuur komt mCPP naar voren als serotonine agonist en antagonist. Dit wil zeggen dat mCPP de effecten van serotonine kan versterken, maar ook kan tegengaan. Andere onderzoekers beschouwen mCPP juist als een stof die serotonine vrij kan maken uit serotonerge zenuwcellen in de hersenen.
mCPP wordt gebruikt als onderzoeksstof in de psychiatrie, met name om te onderzoeken in hoeverre het serotonerge systeem bij bepaalde aandoeningen betrokken is.
Toxicologische effecten: In tegenstellin tot MDMA is mCPP vermoedelijk niet neurotoxisch. Overdosering kan leiden tot rusteloosheid, transpiratie, oververhitting en mogelijk tot het zogenaamde serotoninesyndroom.
Toxicologische werking:
Toxicologische interacties: Interacties met andere stoffen die de hoeveelheid serotonine verhogen (zoals XTC of antidepressiva) kunnen leiden tot het serotoninesyndroom.
Dosering: Bij de onderzoeken die verricht zijn met mCPP is gebruik gemaakt van doseringen tussen de 0.25 en 0.75 mg/kg (17,5 tot 52,5 mg mCPP voor iemand van 70 kg).
Overig: mCPP is een afbraakproduct (metaboliet) van het antidepressivum trazodon (merknaam Trazolan).
platypus zei:ik herinner me die dingen ook nog wel![]()
rotzooi en de volgende dag meteen omgedoopt tot "wasmiddelpiddelen"...
terwijl het spacekonijntje als een gek aan het dansen was lag ik met een vriend in het gras te lijden/trippen/kotsen, en daarna werd ik zo para als een konijntje met een geweerloop tussen z'n ogen...
maar als mensen dit leuk vinden, veel plezier ermee![]()