Rare reactie bij wiet + alcohol bij concerten

zandzakje

Experimenterende gebruiker
Ik heb dit al meerdere keren ervaren.
Elke keer was het in een concert setting (binnen, niet bijzonder warm/druk, donker met lichtshow, stil staan of beetje hoofd bewegen) met een relatief lichte combinatie wiet en alcohol ( en alleen deze combi). Denk aan minder dan 2 jointjes (als het voorkomt is het vaker al bij 1 jointje) en 3 biertjes totaal. Ik combineer dit wel vaker in grotere hoeveelheden van beide en vaak gaat dat zonder problemen, ook bij zulke concerten.

Het begint als een opkomend vermoeiend gevoel wat steeds meer aandacht gaat eisen. Ik ga me licht in het hoofd voelen, ga zwarte vlekken voor me ogen zien en wordt misselijk. Als ik te lang blijf staan wordt ik onwel en krijg ik het gevoel over te moeten geven. Wanneer ik dan naar de wc ga om dit te doen, val ik bijna flauw en heb ik het enorm warm en zweet flink. Ik kan dan nog nauwelijks lopen en zwalk alle kanten op en van voor naar achter.
Dit herstelt weer helemaal als ik daadwerkelijk overgeef of lang genoeg ga zitten. Zitten werkt het beste op de grond voorovergebogen (brace yourself houding) en het koel is, drukte maakt niet uit.
Als ik te vroeg weer ga staan (ik wil namelijk wel graag het concert zien) komt het weer terug.

De eerste keer voelde het als puur lichamelijk en weet ik zeker dat ik geen anxiety oid had. Sindsdien, als ik het op voel komen of dat denk te doen moet ik er wel aan denken wat vast een rol zal spelen (al zet het vaak niet door). Toch voelt het alsof het puur lichamelijk was en misschien nog steeds.

Wat voor mij het meest logisch klonk is een mismatch van de bloeddruk door de combi en bloedpooling in de benen door het stilstaan. Ik heb ook een lage bloeddruk en bloeddruk "reset"/past zich aan bij positieveranderingen (bij orthostatische hypotensie is dit mechanisme te langzaam voor de snelheid van de positieverandering: snel opstaan). Maar dan snap ik niet waarom ik moet overgeven. Klinkt dit aannemelijk?

Meerdere vrienden gebruiken ook deze combi bij concerten en ook als ze niet goed gaan, hebben ze nooit dat flauwvallen/zwalken/visieproblemen. Bij feestjes of in combinatie met andere drugs heb ik nooit dit soort klachten gehad.
Ik ben benieuwd of iemand dit kan herkennen

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Wiet + alcohol vereist wat ervaring, veel mensen vinden het geen prettige combi en ik heb daar al meerdere mensen bad op zien gaan met soortgelijke klachten.

zandzakje

Hadden die mensen ook last van bijna flauwvallen en zo?
Inderdaad veel mensen gaan er bad op en ook ik al meerdere malen (te vaak om het bij te houden) maar dan zonder dat flauwvallen. Dan wel met veel hogere dosis of bij eerst drinken en dan blowen. Bij concerten voelt dat bad gaan met bijna flauwvallen heel anders.

En ervaring tja, ik mag hopen dat ik er na ruim 10 jaar beter in wordt :tongueout:. Maar omdat het tot me nemen lekker is, ik wisselende tolerantie heb en het toch vaak beetje anders valt, ga ik wel eens de mist in.

De Zandman

DF-koning
Van wiet of hash gecombineerd met alcohol, nou....euh...heel af en toe komt deze combinatie binnen Als de trap van een galopperende muilezel die peper in de reet heeft gekregen.
Ik kan mij in alle jaren van gebruik hier in totaal een keer of 4 van herinneren.
Dan moet ik wérkelijk kruipende over de vloer mijzelf in veiligheid brengen, en als ik dan na een flinke tijfersluipgang een geschikt plekje heb gevonden, ga ik dus op een daverende en galmende manier volkomen out.
Na een aantal uren van diepe slaap, word ik wakker, en moet ik van anderen die op dat moment om mij heen aanwezig waren, horen wat er precies gebeurd is.
Dit soort gebeurtenissen zijn niet, totaal niet door mij gewenst.
Ik denk dat niemand dit wil meemaken.
Wat ik ervan kan zeggen, komt erop neer, dat soms enkele factoren zoals vermoeid zijn, slaapgebrek, niet genoeg gegeten hebben, en dan daarbij de hoeveelheid drank en de gerookte hash qua kwaliteit op een bepaalde manier samenvallen, en dan gebeurt dit soort toestanden.
Nu ik niet meer drink, en ook niet meer blow, dacht ik daarvan af te zijn.
Maar...met een te grote dosis van oxcycodon is mij nog twee keer min of meer hetzelfde overkomen.
Nu neem ik dus óók geen oxcycodon meer.
En nu maar hopen dat het nu afgelopen is....
Daar ga ik wel van uit.
Een K-hole is toch wel iets heel anders.

Used&abused

Nee, wiet + alcohol is bij mij ook een zeer slechte combinatie! :dizzy: Ik word dan snel misselijk, geen goed gevoel in mijn hoofd. Nee, liever gewoon en alleen wiet. Ken er maar weinig die de combinatie prettig vinden.

De Zandman

DF-koning
Van weed alleen al, da a ervan ben ik óók genezen....
Alhoewel gedoogd, voor mij is het geen goede drug.
Ik word er nogal depri van, en aarts lui...
Een goede rc op zijn tijd. Daar kan ik mee leven.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat veel mensen dit wel herkennen... Gewoon te veel geblowd, en zeker met de combinatie met alcohol bereik je dat snel. Ik vind de combinatie van alcohol + wiet/hasj wel heel erg chill, maar dan moet je echt maar een heeeeeeel klein beetje blowen zodat je net dat floaty randje hebt.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Volgens mij ben je dan stronken. Stoned en dronken.
Ik vind het geen rare reactie overigens, meer een kwestie van doseren.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
heel af en toe komt deze combinatie binnen Als de trap van een galopperende muilezel die peper in de reet heeft gekregen.

Zo kan je het wel zeggen ja haha. INderdaad ben ervaren genoeg met beiden maar soms komt het totaal uit het niets. Ben ook zo'n 2 maal in een waas van de combinatie gevallen terwijl ik het altijd wel verdomd goed kon redden. Die 1ne keer van de 2 ben ik wakker geworden op spoed. Was toen best nog jong. Dachten waarschijnlijk dat ik nooit zou bijkomen. Denk 1 stevige joint terwijl ik al goed dronken was. Wel je kan misselijk zijn, maar dit was de peetvader van misselijkheid. De rest is een zwarte waas. 2de keer heb ik iemand zijn badkamer ondergekotst. Had toen maar 4 biertjes en 1 jointje op.

Mijn truc is om gewoon 1 joint vooraf te roken dan drink ik al wel minder en kan ik de komende joints nog wel aan. Helemaal nuchter in alcohol vliegen om daarna een jointje op te leuren is zeker geen goed plan.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik denk dat veel mensen dit wel herkennen... Gewoon te veel geblowd, en zeker met de combinatie met alcohol bereik je dat snel. Ik vind de combinatie van alcohol + wiet/hasj wel heel erg chill, maar dan moet je echt maar een heeeeeeel klein beetje blowen zodat je net dat floaty randje hebt.
Ik blow echt heel veel, en ook soms in combinatie met drank. Ik heb nog nooit gehoord van "teveel geblowd". De enige keer dat ik bad ben gegaan was wel deze combinatie, maar deze keer, en elke andere keer dat ik in de buurt zat kwam het door de alcohol. Misselijk worden van wiet kan geloof ik ook niet, sterker nog, het is een medicijn tegen misselijkheid en word om deze reden ook afgeraden om het alcohol te gebruiken (als je alcohol vergiftiging hebt en wiet blokkeert de misselijkheid/overgeven kan dat gevaarlijk zijn).

Ik ben nog nooit bad gegaan op wiet, maar de mensen die ik bad heb zien gaan hebben niet dit gehad. Het ligt dus denk ik aan de alcohol of een rare chemische reactie tussen de twee.

Denk niet dat het gewoon teveel geblowd kan zijn.

Edit: Ik weet dat er mensen zijn die moeten overgeven na wiet te hebben gerookt, maar dit komt niet door de wiet maar door de gemoedstoestand, te weinig eten of te weinig slaap (of een combinatie). Er zijn nog meerdere redenen bijvoorbeeld te snel gerookt en te weinig adem daardoor.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou toen ik nog dagelijks grammen wiet weg rookte dacht ik ook nooit dat wiet me wat kon doen. Maar daar heb ik me meerdere keren in een dronken bui ongelofelijk in vergist.
Meerdere keren dat ik behoorlijk dronken aan de einde van een avondje stappen mijn normaal gesproken jointje rookte en ik een draaikolk van misselijke miserie verzeilde.
Met gewoon stronken worden, dus al blowend dronken worden, was niks mis. Maar een avondje flink zuipen en daarna een heerlijke dikke stick roken was voor mij vragen om moeilijkheden en een emmertje naast mijn bed.

Waanzinpriester

Ik weet nog wel, in het begin 5 biertjes drinken en dan 2 joints roken.
In het begin ging het goed, totdat ik door mijn oud drankgebruik en blowen, blackouts kreeg.
Voor mij is het nu alleen nog maar jointjes roken.

Die blackouts kwamen vooral door teveel sterk bier van 12 %, want ging ook meer drinken, om helemaal van de kaart te zijn.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik blow echt heel veel, en ook soms in combinatie met drank. Ik heb nog nooit gehoord van "teveel geblowd". De enige keer dat ik bad ben gegaan was wel deze combinatie, maar deze keer, en elke andere keer dat ik in de buurt zat kwam het door de alcohol. Misselijk worden van wiet kan geloof ik ook niet, sterker nog, het is een medicijn tegen misselijkheid en word om deze reden ook afgeraden om het alcohol te gebruiken (als je alcohol vergiftiging hebt en wiet blokkeert de misselijkheid/overgeven kan dat gevaarlijk zijn).

Ik ben nog nooit bad gegaan op wiet, maar de mensen die ik bad heb zien gaan hebben niet dit gehad. Het ligt dus denk ik aan de alcohol of een rare chemische reactie tussen de twee.

Denk niet dat het gewoon teveel geblowd kan zijn.
Prima dat jij dit nooit hebt meegemaakt of gehoord maar ikzelf wel en mensen die ik ken ook. Overigens rook ik zelf altijd hasj eigenlijk.

Anunnaki

Wijs gebruiker
Ik blow echt heel veel, en ook soms in combinatie met drank. Ik heb nog nooit gehoord van "teveel geblowd". De enige keer dat ik bad ben gegaan was wel deze combinatie, maar deze keer, en elke andere keer dat ik in de buurt zat kwam het door de alcohol.
Nou.. Heb het toch wel vaker erg genoeg gehad dat ik vrijwel niet meer kon lopen omdat ik zoveel geblowd had. Dat lijkt me teveel? :lolol:

Bovenaan