(Rc) benzo na stims

jeweetwel

Newbie
Heey ik gebruik soms benzos om te slapen na stims xtc coke of pep dit gemiddeld 1x per maand meestal na sos

Nu heb ik gebruikt
Temazepam werkt soms goed soms niet maar snel wakker

Etizolam (2mg) gebruik ik het meeste erg snel werkend en maar ook hierbij na 4 uur wakker

Pas pakte ik 20 tema en 50mg oxa zo hoopte ik in te slapen en door te slapen maar ook nu snel wakker weer

Welke benzos vinden jullie fijn om te slapen na stims liefst snelle werking en uurtje of 6 zou fijn zijn

Ik heb lorazepam maar nog niet gehad
Deze zou ik kunnen evt kunnen regelen zoplicon (1x gehad vreselijk smaak dag erna in mijn mond) of zoplidem midazolam fluaprazolam flunitrazolam bromozolam of weten jullie betere opties
Mitrazapine of quetiapine hoor ik soms

Thanks!!

jeweetwel

Newbie
Ja altijd vrij dag erna

Met tema of etizolam eigelijk nooit last van dag erna
Alleen opletten met alcohol dan krijg ik blackouts dat ik erg vervelend vind

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Bromazolam is een hele effectieve in- en doorslaper. Wel redelijk lange halfwaardetijd. Fluetizolam werkt ook prima en iets kortere halfwaardetijd.

Vergeet niet dat het vooral het beste werkt als de stims al redelijk uitgewerkt zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja altijd vrij dag erna

Met tema of etizolam eigelijk nooit last van dag erna
Alleen opletten met alcohol dan krijg ik blackouts dat ik erg vervelend vind
Na 8 uur slaap is etizolam wel grotendeels uitgewerkt, maar nog niet zodanig dat je alweer kunt rijden. Daarvoor kun je beter 15 tot 40 uur wachten.

Bromazolam is een hele effectieve in- en doorslaper. Wel redelijk lange halfwaardetijd. Fluetizolam werkt ook prima en iets kortere halfwaardetijd.

Vergeet niet dat het vooral het beste werkt als de stims al redelijk uitgewerkt zijn.
Oke mischoen eens proberen

Ervaring met inwerktijd en hoelang die ong werkt tov etizolam

OtherShore

Badass junkie
Temazepam werkt soms goed soms niet maar snel wakker
Temazepam is een sterk slaapverwekkende benzodiazepine met een lange werkingsduur die alleen voorgeschreven wordt/zou moeten worden bij extreme slapeloosheid. Dus als dat al niet werkt, maak ik me toch wel zorgen over je coke en/of pep inname.

Edit: Excuses, niet goed gelezen, het werkte soms wel maar niet lang genoeg.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Temazepam is een sterk slaapverwekkende benzodiazepine met een lange werkingsduur die alleen voorgeschreven wordt/zou moeten worden bij extreme slapeloosheid. Dus als dat al niet werkt, maak ik me toch wel zorgen over je coke of pep inname.
Temazepam is meer een inslaper dan een doorslaper hoor. TS heeft gelijkt dat lorazepam daar wat meer geschikt voor is vanwege de langere halfwaardetijd.

Maar inderdaad; als je veel speed of coke neemt dan kun je ondanks de benzo's alsnog tussendoor wakker worden.

OtherShore

Badass junkie
TS heeft gelijkt dat lorazepam daar wat meer geschikt voor is vanwege de langere halfwaardetijd.
De TS had lorazepam nog niet gebruikt, toch? Lorazepam heeft een langere halfwaardetijd, dus dat klopt wel, maar de halfwaardetijd van temazepam is al 7-11 uur. Dan is de coke allang uitgewerkt en pep ook als je een paar uur voor het slapengaan niet bijpakt

Neo-Shulginist

Badass junkie
De TS had lorazepam nog niet gebruikt, toch? Lorazepam heeft een langere halfwaardetijd, dus dat klopt wel, maar de halfwaardetijd van temazepam is al 7-11 uur. Dan is de coke allang uitgewerkt en pep ook als je een paar uur voor het slapengaan niet bijpakt
Ik zag hier bij temazepam een halfwaardetijd van 4-11 uur. Da's dan afhankelijk van de dosis. En de ingenomen 20 milligram temazepam is niet een gigahoge dosis. De oxazepam 50 milligram erbovenop ook wel zijn werk zou moeten doen ja. Hoewel dat vooral een axiolytische benzo is; dus niet per se het best voor doorslapen.

Maar ik spreek je zeker niet tegen dat de stims nog wel flink hun werk zullen hebben gedaan :wink:

OtherShore

Badass junkie
Ik zag hier bij temazepam een halfwaardetijd van 4-11 uur.
Ik keek naar het farmacotherapeutischkompas. Er worden in verschillende bronnen verschillende halfwaardetijden genoemd.

Mijn punt was vooral: er gaan al zorgelijke hoeveelheden benzodiazepines naar binnen, dus misschien ligt het probleem niet bij de benzos in kwestie. Maar goed, ik vind de theoretische discussie ook interessant 🙃

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
ah ja Farmacotherapeutisch kompas is sowieso een betere bron.
In de ervaring van de TS is de werkingsduur in ieder geval te kort, dus point taken. Lorazepam en bromazolam zijn dan voor het beoogde effect betere opties.

Etizolam en afgeleiden zijn imo voornamelijk anxiolytisch (kalmerend, ontspannend). Omdat ze ook korte halfwaardetijden hebben (voor zover bekend) zou ik ze voor het beoogde doel niet aanraden. Hetzelfde geldt voor oxazepam, zoals @Neo-Shulginist al opmerkte, hoewel het een langere halfwaardetijd heeft dan etizolam.

Ik zag hier bij temazepam een halfwaardetijd van 4-11 uur. Da's dan afhankelijk van de dosis. En de ingenomen 20 milligram temazepam is niet een gigahoge dosis. De oxazepam 50 milligram erbovenop ook wel zijn werk zou moeten doen ja. Hoewel dat vooral een axiolytische benzo is; dus niet per se het best voor doorslapen.

Maar ik spreek je zeker niet tegen dat de stims nog wel flink hun werk zullen hebben gedaan :wink:
Wat raad je aan als doorslaper dan

Ik keek naar het farmacotherapeutischkompas. Er worden in verschillende bronnen verschillende halfwaardetijden genoemd.

Mijn punt was vooral: er gaan al zorgelijke hoeveelheden benzodiazepines naar binnen, dus misschien ligt het probleem niet bij de benzos in kwestie. Maar goed, ik vind de theoretische discussie ook interessant 🙃
Volgens mij 2 mg etizolam niet zorgelijk veel hoor, iets wat ik zoals ik aangaf meestal neem

Meerdere mensen die ik ken vinden temazepam wisselend werken ene keer heel goed ander x heel kort

Dat gebruik niet gezond is snap ik zelf wel maar als voor de gezonde keuze ging zou ik niet op een drugsforum zoeken :tongueout:

OtherShore

Badass junkie
Volgens mij 2 mg etizolam niet zorgelijk veel hoor, iets wat ik zoals ik aangaf meestal neem
Nee, dat is niet veel. 20 mg temazepam is voor volwassenen gemiddeld, 50 mg oxazepam ook. De meeste volwassenen nemen ze niet allebei tegenlijk 🙂 maar dat was een uitzondering geloof ik
Dat gebruik niet gezond is snap ik zelf wel maar als voor de gezonde keuze ging zou ik niet op een drugsforum zoeken :tongueout:
Ik snap je punt, maar het is ook een harm reduction forum 😉

De Zandman

DF-koning
Temazepam is een sterk slaapverwekkende benzodiazepine met een lange werkingsduur die alleen voorgeschreven wordt/zou moeten worden bij extreme slapeloosheid. Dus als dat al niet werkt, maak ik me toch wel zorgen over je coke en/of pep inname.

Edit: Excuses, niet goed gelezen, het werkte soms wel maar niet lang genoeg.
Noot:
Dit klopt niet.
Temazepam is een k o r t werkende benzo en is bedoeld als inslaper.
Na ongeveer 2 uur werkt deze benzo niet meer en waarschijnlijk word je hierom na een vrij korte tijd weer wakker.

We hebben hier al een lange discussie over gevoerd en ik weet inmiddels beter 🙂 Temazepam heeft geen lange werkingsduur. Ik keek naar de halfwaardetijd (in mijn bron stond 7-11 uur), maar de halfwaardetijd is niet gelijk aan de werkingsduur (die is aanzienlijk korter). Mea culpa
Dit is ook mijn ervaring

Welke benzos vind jij geschikt

Heb paar midazolams weten te kopen

Maar na vandaag is de vakantie voorbij en hou ik het weer even een maandje clean van alles haha

Bovenaan