RC dat lijkt op Oxycodon?

Blyatman

Badass junkie
Ik ben het hier ook wel mee eens eigenlijk. Ik zie beide kanten wel hoor: de zorgen, en de tough love. Maar laat ik het zo zeggen: vanuit de gedragswetenschap is heel duidelijk dat positieve ondersteuning veel beter werkt. Met andere woorden: je kunt iemand beter helpen als je benadrukt wat je wél kunt doen.

Wat dat betreft even een shout out naar @_shikantaza omdat ik vind dat in je reacties de juiste balans te vinden is. Verder noem ik geen namen. Want positieve ondersteuning :grin::grin:
Dat is maanden lang al gedaan, en daar geeft ze nooit een boodschap aan. Dus het houdt een keer op.

Spyro

DF-koning
Ik ben het hier ook wel mee eens eigenlijk. Ik zie beide kanten wel hoor: de zorgen, en de tough love. Maar laat ik het zo zeggen: vanuit de gedragswetenschap is heel duidelijk dat positieve ondersteuning veel beter werkt. Met andere woorden: je kunt iemand beter helpen als je benadrukt wat je wél kunt doen.

Wat dat betreft even een shout out naar @_shikantaza omdat ik vind dat in je reacties de juiste balans te vinden is. Verder noem ik geen namen. Want positieve ondersteuning :grin::grin:
Maar dit is letterlijk wat mensen ook benoemen? Hulp zoeken want alleen gaat het niet. Dat is al heel lang overduidelijk.

In deze situatie mag echt wel benadrukt worden dat dit een absurd slecht idee is. Iets met weer een begin zonder einde.

Blyatman

Badass junkie
nou ik werd op oxycodon toen ik het had voor na operatie echt niet energieker hoor
Snap ook niet hoe iemand energiek kan zijn op Oxy, in het begin voelde ik nog iets van een roesje. Maar nu door medisch gebruik, zeg ik heel eerlijk dat ik het 2/3 maal per dag met volle tegenzin slik. Zeker met dit warme weer valt het niet bepaald goed, en ik voel me eerder uitgeput dan energiek 😂

Spyro

DF-koning
Ben ik het ook zeker mee eens! Alleen op een gegeven moment is het ook wel weer even genoeg geweest en dan komen er wat mensen de balans weer een beetje terug in de discussie brengen :wink:
Absoluut. Ik vind dat beide benoemd mag worden.

Peer heeft het toch maar geflikt om van de benzo’s af te komen. Daar heb ik zeker respect voor. Ik zou het zonde voor haar vinden als ze daar nu een vervangend middel voor zou vinden.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Misbruiken vind ik een groot woord. We hebben 1 avond allebei 2 pilletjes genomen, maar daar voelden we weinig van. Daarna nog 2 avonden (niet alles achter elkaar) allebei 4 pilletjes (2x2) en dat was wel chill. Zijn nou nog 6 pilletjes over. Was wel leuk om eens uit te proberen en was benieuwd of er iets soortgelijks als RC was. Maar als het er niet is ook geen probleem hoor. Dan is het gewoon op=op.
Onthoud wel wat dé valkuil is van opioïden....

Iedereen doet er heel angstvallig over met allerlei horrorverhalen en standaard drug scare stories. Dan probeer je het een keer met het idee van 'nou, toch even ontdekken waar het nou allemaal om gaat'. En dan blijkt het eigenlijk best een saaie drug te zijn. Je voelt je misschien wel chill, maar dat is het dan ook wel. 'Nou, daar zou ik echt nooit verslaafd aan raken, zo'n saaie roes', denken veel mensen dan.

Dat is dan dé valkuil waardoor die mensen veel vaker opioïden gaan gebruiken (want zo spannend is het niet), en langzaam maar zeker raak je alsnog in de greep van de opioïden. Het gaat dus heel erg om dat sluipenderwijs steeds meer je eigen gebruik goedpraten.

Spyro

DF-koning

Iedereen doet er heel angstvallig over met allerlei horrorverhalen en standaard drug scare stories. Dan probeer je het een keer met het idee van 'nou, toch even ontdekken waar het nou allemaal om gaat'. En dan blijkt het eigenlijk best een saaie drug te zijn. Je voelt je misschien wel chill, maar dat is het dan ook wel. 'Nou, daar zou ik echt nooit verslaafd aan raken, zo'n saaie roes', denken veel mensen dan.

Dat is dan dé valkuil waardoor die mensen veel vaker opioïden gaan gebruiken (want zo spannend is het niet), en langzaam maar zeker raak je alsnog in de greep van de opioïden. Het gaat dus heel erg om dat sluipenderwijs steeds meer je eigen gebruik goedpraten.
Ik vind de cravings ervan ook best wel pittig. Is al een voorteken om heel heel heel erg uit te kijken voor deze middelen.

Ik denk dat je in de kwetsbare periode waarin je je nu verkeert echt goed moet nadenken @Perenijsje

Je moet wel een heel sterke wil hebben om het uiteindelijk te kunnen weerstaan en ik weet wel zeker dat dit een heel slecht moment is om hieraan te beginnen.

Blyatman

Badass junkie

Nou in mijn geval snap ik de verslaving nu na circa een maand wel, maar ik heb dan een uitzonderlijke situatie. Gezien mijn enorme klachten, zowel lichamelijk als qua cognitieve klachten. Ik kan lopen, met pijn. Ik kan meer hebben, zonder 24/7 extreme overprikkeling te hebben of chagrijnig te zijn.

Het is zeker een saaie drug, maar zoals je zegt dat “saaie drug” zou niet meer zo saai zijn als je opeens, en dan spreek ik voor mijzelf. Weer 24/7 zenuwpijn aanvallen krijgt tot jankend aan toe de grond in zakt. Of weer elke dag opstaat met zo’n gigantisch chagrijnig humeur dat je liever weer terug je bed in gaat. Dat de oxy wel degelijk in gevallen zoals dit een sluiper is, want de meeste breinen zullen zeggen: “hey, neem het want dan kan je wél dat rondje lopen!” “Dan kan je wél zonder chagrijn te zijn de dag te beginnen” “De pijn is er, maar het is makkelijk te handelen”

die saaie roes, is stiekem een grotere killer dan de meeste denken. Ik ben letterlijk mijzelf mentaal al aan het voorbereiden wanneer ik moet afbouwen om die gedachten te kunnen blokkeren. Terwijl ik nog helemaal niet weet hoelang ik het nog moet gebruiken, zegt genoeg lijkt mij.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
dan tijd nemen om te rouwen en steun te geven aan je partner.
Tango is a partner dance.
Perenijsje haar vriend doet hetzelfde en eigenlijk denk ik dat hij meer naar drugs streeft dan zij.
Verder ben ik er met je eens.

Perenijsje, jij bent een lieve meid, je kunt ook sterk zijn en dat heb je meerdere malen kunnen bewijzen.
Ik hoop dat je ff tijd neemt om na te denken waar je naartoe wilt gaan en wat gaat je voor doen.

Paranoize.

Badass junkie
in plaats van haar net zoals iedereen duidelijk te maken dat ze weer het randje opzoekt zegt ook veel
Ik reageer op haar vraag omdat dit een drugsforum is en dat daar volgensmij voor bedoeld is
Ik spreek haar niet streng aan omdat ik haar niet goed ken, haar situatie niet goed ken, haar niet persoonlijk ken en omdat het een drugsforum is

Als jullie zo reageren omdat jullie om haar geven zal dat vanuit een goede plek komen en zal het inderdaad niet respectloos zijn

Aan de andere kant zou ik dan eigenlijk de helft van het forum wel zo aan kunnen spreken in het wat voor drugs gebruik je nu topic, wanneer ze weer eens aan de drugs zitten omdat ze verslavingsproblematiek hebben :grin:

Maar nogmaals als het goed bedoeld is neem ik dat respectloze terug

Paranoize.

Badass junkie
nou ik werd op oxycodon toen ik het had voor na operatie echt niet energieker hoor
Ja iedereen reageerd uiteindelijk overal natuurlijk anders op maar het is feitelijk dat oxycodon een energiek opiaat is in tegenstelling tot morfine
Dat zal komen omdat oxycodon vanuit thebaine gemaakt wordt wat een upperachtige substantie is
Ook de meerderheid reageerd zo op oxycodon dat is makkelijk te achterhalen op reddit met een beetje research

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
k reageer op haar vraag omdat dit een drugsforum is en dat daar volgensmij voor bedoeld is
Ik spreek haar niet streng aan omdat ik haar niet goed ken, haar situatie niet goed ken, haar niet persoonlijk ken en omdat het een drugsforum is
Ijsje heeft een lang geschiedenis met drugs oa benzos, en deze vraag triggerde mij omdat ik juist om haar geef .
Maar je hebt gelijk. Its a drugsforum.

Blyatman

Badass junkie
Tango is a partner dance.
Perenijsje haar vriend doet hetzelfde en eigenlijk denk ik dat hij meer naar drugs streeft dan zij.
Verder ben ik er met je eens.

Perenijsje, jij bent een lieve meid, je kunt ook sterk zijn en dat heb je meerdere malen kunnen bewijzen.
Ik hoop dat je ff tijd neemt om na te denken waar je naartoe wilt gaan en wat gaat je voor doen.
Uiteindelijk dans je samen, dus uiteindelijk dient de èèn de ander uit de put te trekken. Hier leven ook 2 verslaafde mensen samen, maar dacht maar niet als de èèn iets idioots doet dat de ander er in mee gaat. Je moet juist elkaars stok achter de deur wezen in plaats van mee doen met de ander zijn/haar destructieve gedrag. (Probeer niemand tegen de schenen te schoppen hiermee)

_shikantaza

Badass junkie

Dit is precies hoe ik in de val ben getrapt, maar dan met Coke.

Paranoize.

Badass junkie
Uiteindelijk dans je samen, dus uiteindelijk dient de èèn de ander uit de put te trekken. Hier leven ook 2 verslaafde mensen samen, maar dacht maar niet als de èèn iets idioots doet dat de ander er in mee gaat. Je moet juist elkaars stok achter de deur wezen in plaats van mee doen met de ander zijn/haar destructieve gedrag. (Probeer niemand tegen de schenen te schoppen hiermee)
Overigens ben ik het hier wel mee eens 👍🏼

Prutsertje

Belezen gebruiker
Je hebt super veel RC opiaten maar ik zal daar niet aan beginnen. Levensgevaarlijk. Waarom zou je dit willen? Ben je verslaafd aan de smack? Je komt toch net uit een kliniek voor die benzo habit? Begin er niet aan joh!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Zeg @Perenijsje ben je wel eens naar zelfhulpgroepen geweest?

Het is voor mij nog steeds een drempel om er heen te gaan en ik ga eigenlijk ook veel te weinig maar toch... toch helpt het om de valkuilen maar ook de succesverhalen aan te horen van andere mensen. Het verbaasd me vaak hoeveel gelijkenissen er stiekem toch zijn met mede verslaafden.

Eigenlijk zijn deze bijeenkomsten helemaal niks voor mij maar nogmaals, als ik me er even toe zet toch te gaan, ben ik blij geweest te zijn.

Verslaafd blijven we allemaal in zekere zin en verleidingen/zwakke momenten zullen altijd blijven komen maar daarom is het misschien goed om over die drempel heen te gaan, je eigen trots, betweterige (in mijn geval) aan de kant te zetten. Als je er bent hoeft niks maar als je wil kan je je uitten. Daarbij is het een mooie onderbreking van de dag die je dan min of meer verplicht de deur uit te gaan. Dit laatste is vaak mijn rede om te gaan al zou ik dit echt vaker moeten doen. Mocht je hierover info willen weet je me te vinden :blushing:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
maar dat junkiehoofd zal ik toch altijd blijven houden

Wat een instelling, zo kom je nergens.
Zet die gedachte om in "die junkiekop hoort hier niet" of "ik vecht om nooit meer terug te gaan naar junkiegedoe".
Na die benzo hel zou je dat toch moeten begrijpen peer???
Draai die knop eens om ASAP!
Nul tolerantie in jou geval.
Geen middelen voor een lange tijd of misschien wel altijd.
Leer nuchter leven anders kom je er niet!

ILoveRCs

Wijs gebruiker
Beste stop je nu t nog kan. De rc alternatieven aka zenes zijn veel verslavender en veel sterker. Je zou nog beter naar de veel saaiere o-dsmt kunnen overstappen om t af te bouwen. Heb een beetje spijt dat ik je in "welke drugs gebruik je nu" thread heb verteld dat ik t hele pakje 10mg kortwerkende oxys recreatief heb gebruikt ipv voor pijn na schouderoperatie en ik t wel mee vond vallen met hoe verslavend t was.. hoe dan ook, stop nu is mijn dringend advies.

Beste stop je nu t nog kan. De rc alternatieven aka zenes zijn veel verslavender en veel sterker. Je zou nog beter naar de veel saaiere o-dsmt kunnen overstappen om t af te bouwen. Heb een beetje spijt dat ik je in "welke drugs gebruik je nu" thread heb verteld dat ik t hele pakje 10mg kortwerkende oxys recreatief heb gebruikt ipv voor pijn na schouderoperatie en ik t wel mee vond vallen met hoe verslavend t was.. hoe dan ook, stop nu is mijn dringend advies.

De laatste Oxy hebben we zaterdag opgemaakt (allebei nog 15mg).
Dus het is op nu en ga ook geen O-DSMT kopen verder ofzo.
Je hoeft ook echt geen spijt te hebben daarvan ofzo hoor!

Alinde

Badass junkie
Ik ben niet van de opiaten.... maar zat wel in de Detox met iemand die daarvan aan t afkicken was. Damn dat was heftig om te zien. Trillen, huilen.... en toen het pillentijd was was ze weer helemaal 'normaal'.
Ik ga er nooit aan beginnen.

RosseGod96

Belezen gebruiker
Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam zelfs aan oxy komt? Worden deze verkocht op het straat? Mag ik dit vragen, of is dit tegen de regels? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ik dacht dat deze enkel werden voorgeschreven bij (extreme) pijnpatiënten als ik me niet vergis?

Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam zelfs aan oxy komt? Worden deze verkocht op het straat? Mag ik dit vragen, of is dit tegen de regels? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ik dacht dat deze enkel werden voorgeschreven bij (extreme) pijnpatiënten als ik me niet vergis?

Mn schoonmoeder is 2 weken geleden overleden aan kanker en toen zij overging van Oxy/Fentanyl naar Morfine hebben we gewoon de rest van de Oxy wat zij nog had meegenomen. Waren totaal nog geen 2 stripjes, dus niet heel veel ofzo.

Paranoize.

Badass junkie
Ik ben niet van de opiaten.... maar zat wel in de Detox met iemand die daarvan aan t afkicken was. Damn dat was heftig om te zien. Trillen, huilen.... en toen het pillentijd was was ze weer helemaal 'normaal'.
Ik ga er nooit aan beginnen.
Ik breek letterlijk liever nog 2 benen dan de pijn van withdrawal, onverstelbaar

Oxy valt nog wel mee, maar heroine........ Damn

Blyatman

Badass junkie
Mn schoonmoeder is 2 weken geleden overleden aan kanker en toen zij overging van Oxy/Fentanyl naar Morfine hebben we gewoon de rest van de Oxy wat zij nog had meegenomen. Waren totaal nog geen 2 stripjes, dus niet heel veel ofzo.
Gevalletje, pot verwijt de ketel. Erger nog je steelt van een dood iemand dat is erger. Totaal geen schaamte en respect voor de overledene.

Spyro

DF-koning

@Blyatman

En je praat poep over mijn vriend want hij was toen ik de kliniek uit ging hartstikke ziek. Dat was de reden dat ik uit de kliniek ging. Dus toen hebben we echt niet samen drugs gebruikt. Want hij had zo'n zware griep dat hij zelf bijna naar het ziekenhuis moest.

Jullie kennen ook niet ons hele verhaal en jullie zijn hier ook niet aanwezig. En wij maken ook fouten. En zoeken hulp. Het gaat niet perfect, maar een stuk beter dan eerst. Dus dat ik mezelf nu de vernieling in help is overdreven. Ik ben van de benzo's af en heb dit jaar 3x harddrugs gehad. Want die GHB-overdosis en Bromozolam-verslaving heeft hier echt wel een knop doen omzetten. Dus dat jij dit nu weer ziet als mijn eigen gedrag goed praten door die vraag te stellen slaat nergens op.
Maar jullie kunnen wel drugs jatten over de rug van een overleden dierbare.

Jouw twists met rare memes en stickers slaan ook echt nergens op. Erg grappig is de situatie niet naar mijn inziens.

Blyatman

Badass junkie
@Perenijsje

Zo’n video gebruiken als een reactie, getuigt echt van hoe onderontwikkeld je bent. Je kan letterlijk niet eens inhoudelijk antwoorden dus begin je maar te raaskallen.

Het feit alleen blijft: Jij plaatst je hele leven hier en over welke drugs je om de haverklap weer misbruikt. Je springt letterlijk van de ene naar de ander.

Mijn god, je vertelt ronduit met trots hier zonder schaamte en geweten hoe je drugs steelt van je overleden schoonmoeder. Moet je echt delen, want je bent er trots op 🤷🏻‍♂️🙄 Echt next level gestoord dat je het überhaupt durft te vertellen zoiets.

En je roept wel dat wij niks weten? Sorry… Je plaatst letterlijk je hele leven hier op dit forum. Dus ja, wij weten letterlijk alles. Mooi hoe die zoekfunctie werkt, alles wat je plaatst moet je zelf eens terug lezen. Misschien een goede tip om op te volgen voordat je zegt dat “wij niks weten”

het feit blijft nog steeds, dat hier volop gewerkt en gehandeld wordt naar harm-reduction met notabene een gepantserde kluis. Ik ben zelf gestopt met bijna al het gebruik op nicotine en cafeïne na en soms een biertje ipv 0,0%.

Wat wordt daar gedaan, behalve elkaar aanmoedigen elkaar naar de klote te helpen?
Letterlijk er staan duizenden te wachten in de rij om geholpen te worden bij de klinieken, en jij hebt weet ik veel hoe lang de kostbare tijd verneukt van de hulpverleners.

Ondanks dat @Spyro de fout in is gegaan, heb ik nog steeds ontzettend veel respect voor hoe zij het vandaag heeft aangepakt. Kan jij nog een hoop van leren in plaats van verslavingszorg voor te liegen.

_shikantaza

Badass junkie
Ook jij kijkt teveel netflix
Mwah. Ik lees teveel Perenijsje denk ik. Weet je nog toen haar vriendje haar schuimbekkend van de WC afgehaald heeft en ze naar de eerste hulp is gebracht waar ze ternauwernood van de dood is gered? Ik kan me dat nog goed herinneren. Peertje kan geen maat houden, met geen enkele drug. Eerst was het speed, toen werd het coke, toen werd het GHB, ondertussen aan monsterdosissen Benzo's en nu opiaten. Nee, ik vind het een reëele voorspelling dat zij op de een of andere manier een drugsgerelateerde dood zal sterven. En dat hoeft helemaal niet. Ze heeft nog een heel leven voor zich in potentie.

Stoppen met liegen, hulp vragen, wat moeilijke beslissingen nemen die achteraf best makkelijk bleken, en geen half werk meer, en er valt prima mee te leven.

En dan wel fatsoenlijke hulp vragen, niet bij Iriszorg of dat soort instanties. Ook niet bij een POH die er geen kaas van gegeten heeft. Verslavingszorg waar de zweep er overheen gaat en waar een ervaringsdeskundige je begeleidt. Die leid je niet zomaar om de tuin. Junkies houden junkies niet voor de gek. Afbreken die oude persoonlijkheid en de gezonde, eerlijke, betrouwbare, opgewekte dame naar boven halen die diep in haar verscholen ligt.

Perenijsje reageerde de laatste paar posts zo laconiek dat ik vermoedens heb dat ze weer terug aan de Bromazolam zit trouwens. Of iets anders, maar haar houding past niet bij iemand die net een benzo-afbouw is gegaan. Over junkies voor de gek houden gesproken 🙃.

En het wrange is dat er misschien iemand op een wachtlijst staat die wel echt wil.

Laatst bewerkt:

Alinde

Badass junkie
Das echt geen normaal gedrag als je met je partner samen dit soort dingen doet, al helemaal niet het restje van een overledene. Hoe verzin je het.

Er zijn veel dingen die je kunt doen met je partner maar als dit je hobby is dan komt het niet goed denk ik.

Blyatman

Badass junkie
@Perenijsje Je wilt belerend doen over mijn partner, die dingen doet in een blackout dus niet eens voor rede vatbaar is. Maar zoals je duidelijk hier kan lezen is er een gezamenlijke mening over het stelen van de overledene haar medicatie.
Blijf jij maar jezelf voorliegen dat Oxy/Fentanyl en Morfine stelen van een dode schoonmoeder, in enige vorm te vergelijken is..

Alinde

Badass junkie
Als mijn partner met een pilletje van een overleden familielid komt aanzetten is hij exit denk ik.

Hij bood me een keer goedbedoeld een pammetje aan maar ik wil dat echt niet en de verpleging zei ook dat het niet de bedoeling is dat zijn medicatie bij mij terecht komt. Plus dat mijn cleantijd dan weg zou zijn dat is ook eeuwig zonde.

Jazz35

Wijs gebruiker
@Perenijsje Je wilt belerend doen over mijn partner, die dingen doet in een blackout dus niet eens voor rede vatbaar is. Maar zoals je duidelijk hier kan lezen is er een gezamenlijke mening over het stelen van de overledene haar medicatie.
Blijf jij maar jezelf voorliegen dat Oxy/Fentanyl en Morfine stelen van een dode schoonmoeder, in enige vorm te vergelijken is..
Ik vind jouw reacties naar @Perenijsje behoorlijk belerend, hatelijk en denigrerend overkomen. Ik merk dat ik het naar vind om te lezen. Je kunt óók gewoon je mond houden, in plaats van zo aanvallend te doen.

Dat mensen kritisch zijn, prima. Begrijpelijk ook, als je naar haar treurige geschiedenis kijkt. Maar iemand als @_shikantaza probeert tenminste genuanceerd te blijven, ondanks de soms confronterende boodschap. Dat waardeer ik enorm. 🙏 Wat jij doet heeft niets met 'tough love' te maken. Dat is gewoon hakken met de botte bijl. Wat denk je daarmee te bereiken? Perenijsje beter maken of jezélf beter voelen?

Laatst bewerkt:
Bovenaan