RC in het algemeen

Furyous2

Newbie
Hoi!
Ik ben iemand die heeft een lange en moeilijke weg bewandeld met veel psychologische hulp maar nu eigenlijk succesvol is en geen buitengewone stress heeft. Ik ben gewoon ontzettend nieuwsgierig naar de effecten van bepaalde drugs zolang ze nog legaal zijn haha. Ik heb verder nooit drugs misbruikt of reguliere medicatie gehad ook niet voor mijn ADD en Asperger. Alcohol heeft een tijdje toen ik jonger was een negatieve impact gehad maar dat is nu een plezierige "drug" geworden door discipline en zelf inzicht. Sorry voor dit verhaal maar mijn vraag is eigenlijk wat voor RC zouden jullie aanbevelen? En ik ben van mijzelf extreem voorzichtig met mijn lichaam maar ik ben ervan overtuigd dat verantwoord drugsgebruik een heel leuke hobby kan zijn met de juiste inzichten.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Moeilijk.

Het zou kunnen dat RC's een te groot risico voor je vormen.

Dit buiten beschouwing gehouden; wat zoek je in nog legale RC's?
Helemaal mee eens , maar de bijvoorbeeld psychedelica kan een grotere kans kunnen hebben op een negatieve mindset. Ligt er erg aan hoe je je voelt en stabiliteit etc.
Ketamine is bijvoorbeeld ook een dissosatief net als O-PCE of 3-ho-pcp etc. Goed te horen dat je zelfdiscipline sterk is verbeterd is maar er blijven genoeg NPS over die ik en meer DF'ers afraden gok ik. Denk aan A php bijvoorbeeld.

Waarom niet eerst een 'klassieke' drug gebruiken om zo te kijken mocht je beslissen iets te proberen?

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Blijf weg van RC’s waar je van kunt gaan ‘bingen’: Cathinones, amfetamine-vervangers en Arylcyclohexylamines. Psychedelica laten zich iets moeilijker misbruiken en tolerantie zorgt er vaak wel voor dat de werking afneemt en psychische problemen alleen maar toenemen. De niet zo prettige ervaringen met deze stoffen zullen, je als je een beetje slim bent er wel voor zorgen dat je wel 2x nadenkt voor de volgende trip. Een bad trip kan wel lang blijven hangen en je kunt daar best lang last van krijgen.

Hippie Langwaus

DF-koning
Vergeet ook niet dat van RC's de risico's van gebruik, zowel op korte als lange termijn, nog minder bekend zijn dan van drugs die al decennia en op grotere schaal worden gebruikt.

Furyous2

Newbie
Moeilijk.

Het zou kunnen dat RC's een te groot risico voor je vormen.

Dit buiten beschouwing gehouden; wat zoek je in nog legale RC's?
Goeie vraag! Ik heb geen stress of andere dingen die ik weg wil moffelen. Ik ben een gelukkig mens en heb eigenlijk gwn een ontzettende fascinatie met het anders ervaren van de wereld door middel van bijvoorbeeld een drug of iets wat je beinvloed op wat voor manier dan ook. Bij mij is bijvoorbeeld ASMR (ja dat gefluister op youtube haha) al lekker euforisch. Ook heb ik truffels gedaan met mijn pa en die ging er lekker op en ik helemaal niet. Dus de omgeving waar ik mij in bevind is zeer veilig. Ik denk gwn puur op experimentele basis proberen. De hele heftige RC,s ga ik nooit aan beginnen omdat ik graag controle houd en lees ook altijd de psychonaut wikis af voordat ik uberhaupt een aankoop doe. Heb recent bijvoorbeeld 4f-mph een halfje geprobeerd en ik was gefascineerd door de focus die ik behield. Hield mijn hartslag in de gaten en heb uitgetest hoe ik overkwam naar anderen. Ik denk dat ik gewoon naar ervaringen zoek om de ervaring zonder al te veel naeffecten. En wat ik zover heb gemerkt is alcohol het meest vervelende qua naeffect haha. Sorry voor de essay. Ik hou van nuance en dat is soms lastig als het over drugs gaat haha.

Furyous2

Newbie
Helemaal mee eens , maar de bijvoorbeeld psychedelica kan een grotere kans kunnen hebben op een negatieve mindset. Ligt er erg aan hoe je je voelt en stabiliteit etc.
Ketamine is bijvoorbeeld ook een dissosatief net als O-PCE of 3-ho-pcp etc. Goed te horen dat je zelfdiscipline sterk is verbeterd is maar er blijven genoeg NPS over die ik en meer DF'ers afraden gok ik. Denk aan A php bijvoorbeeld.

Waarom niet eerst een 'klassieke' drug gebruiken om zo te kijken mocht je beslissen iets te proberen?
Dat is een goeie idd. Alleen het probleem is met de klassieke drugs is dat ik mij dan in bepaalde kringen moet bevinden die vaak meer problematiek met zich meebrengen waar ik mij niet mee wil associeren. Omdat ze juist illegaal zijn. Heb wel eens iets geprobeerd omdat toevallig 1 goeie vriend die een dealer was (wat ik niet wist toendertijd) maar heb dit ook gedeeld naar anderen en nooit weer gedaan omdat ik niet in "legal trouble" wil komen en mensen om mij heen niet wil meenemen in mijn interesse naar bewustzijnsveranderende middelen. Dus daarom de specifieke vraag naar RC. Maar idd hier zitten weer andere gevaren aan.

Furyous2

Newbie
Blijf weg van RC’s waar je van kunt gaan ‘bingen’: Cathinones, amfetamine-vervangers en Arylcyclohexylamines. Psychedelica laten zich iets moeilijker misbruiken en tolerantie zorgt er vaak wel voor dat de werking afneemt en psychische problemen alleen maar toenemen. De niet zo prettige ervaringen met deze stoffen zullen, je als je een beetje slim bent er wel voor zorgen dat je wel 2x nadenkt voor de volgende trip. Een bad trip kan wel lang blijven hangen en je kunt daar best lang last van krijgen.
100%. Die bad trip heb ik wel ervaren haha met psychedelica. Maar toen mijn leven stabiel was was mijn tweede trip ooit nog steeds wel spannend maar veel prettiger omdat ik minder stress had. En wat je zegt klopt helemaal "Blijf weg van RC’s waar je van kunt gaan ‘bingen’: Cathinones, amfetamine-vervangers en Arylcyclohexylamines" . Daar ben ik juist ook bang voor. Maar goed dat ik zo voorzichtig ben haha!

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Lysergamides en triptamines. Maar alleen nemen als je goed in je vel zit en een paar dagen niks te doen hebt. En in een vertrouwde omgeving bent met (eventueel) een tripsitter. Dan is de kans dat je bad gaat een stuk kleiner.

Furyous2

Newbie
Lysergamides en triptamines. Maar alleen nemen als je goed in je vel zit en een paar dagen niks te doen hebt. En in een vertrouwde omgeving bent met (eventueel) een tripsitter. Dan is de kans dat je bad gaat een stuk kleiner.
Dit is precies wat ik zou willen. Alleen mensen om mij heen zijn echt van "als het niet van de natuur komt dan wil ik het niet!" En ik begrijp het ook wel hoor maar ik vind het wel jammer.

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Dit is precies wat ik zou willen. Alleen mensen om mij heen zijn echt van "als het niet van de natuur komt dan wil ik het niet!" En ik begrijp het ook wel hoor maar ik vind het wel jammer.
Lsd komt van ergot een schimmel die op graan groeit. 😉

En anders dingen zoals mescaline, DMT, LSA. Maar dat zijn dan geen RC's

Maar eigenlijk is alles om ons heen natuur. Of het nu gaat om natuurlijke stoffen die van nature voorkomen of door de mens gemaakte chemicaliën, ze worden allemaal beschouwd als onderdeel van het grotere natuurlijke geheel. 😅

Plex

Badass junkie
Zou zelf even naar empactogenen, 6APB is mijn favoriet. Maar pas op! Ook hier geld de 3 maanden regel :wink: Verder zou je lysergamides kunnen proberen die in principe een indentieke werking in verhouding tot gewone LSD hebben. Denk hier bijvoorbeeld aan 1P-LSD, AL-LAD, LSZ etc.

Bovenaan