Rc verslaving

Flippo

Belezen gebruiker
Even van me afgooien,:

Heel mn leven draait om drugs, en ik probeer te stoppen maar in mijn ogen zijn bepaald rc's de best drugs ever.. Maar ook de meest verslavenden! Niet zoals alcohol waar je jaren nodig hebt voor je inziet dat je verslaafd bent.
Alcohol of coke zijn in mijn ogen minder verslavend. Maar eens je aan die bullen zit van rc ben je veeeel sneller verslaafd dan aan andere dingen. Het gevoel is zo zalig..

Nu ik adhd heb verklaart de verslaving, alles is goed om u mn hoofd tot rust te brengen.

Mss moet ik toch eens binnengaan want krijg het gevoel dit zelf niet meer te kunnen oplossen..

Tips / ideëen worden geapreccierd.

Thx

N3K0

Badass junkie
Nu ik adhd heb verklaart de verslaving, alles is goed om u mn hoofd tot rust te brengen.
Dus het gebrek aan rust in je hoofd is waardoor je drugs bent gaan gebruiken.
En misschien de onderschatting van middelen ansich. (ADHD is natuurlijk geen excuus)

Stel je zelf maar eens wat vragen. Pak pen en papier ofzo en ga eens dingen opschrijven en uitzoeken.

Waarom gebruik ik. (Voor rust in me hoofd) waarom wil ik rust in mijn hoofd? Omdat alles teveel is? ( gedachten) waarom is dat teveel? ( misschien druk leven) (
Als je denk omdat ik ADHD heb, vraag dan waar kan ik verantwoordelijkheid voor nemen. Of waarom neem ik geen verantwoordelijkheid
En dan blijf zo maar even waarom vragen.

En wat brengt het mij.
Wil ik zo leven.
Waarom leef ik zo.
Wat kan ik hier aan doen.
Wie kan mij helpen.
Hoe kan ik leren omgaan met de drukte int hoofd.

Succes.

Flippo

Belezen gebruiker
Dus het gebrek aan rust in je hoofd is waardoor je drugs bent gaan gebruiken.
En misschien de onderschatting van middelen ansich. (ADHD is natuurlijk geen excuus)

Stel je zelf maar eens wat vragen. Pak pen en papier ofzo en ga eens dingen opschrijven en uitzoeken.

Waarom gebruik ik. (Voor rust in me hoofd) waarom wil ik rust in mijn hoofd? Omdat alles teveel is? ( gedachten) waarom is dat teveel? ( misschien druk leven) (
Als je denk omdat ik ADHD heb, vraag dan waar kan ik verantwoordelijkheid voor nemen. Of waarom neem ik geen verantwoordelijkheid
En dan blijf zo maar even waarom vragen.

En wat brengt het mij.
Wil ik zo leven.
Waarom leef ik zo.
Wat kan ik hier aan doen.
Wie kan mij helpen.
Hoe kan ik leren omgaan met de drukte int hoofd.

Succes.
Ik neem sinds kort concerta en dit maakt dat mn hoofd niet meer ligt te pingponen hele dagen lang. Maar toch blijven die r's enorm verslavend.

Ik heb me ungeschreven op drugshulp, als deze gesprekken niet helpen toch overwegen om enkele weken binnen te gaan.

ben nu een jaar gestopt met alcohol en heb ik zonder hulp (buiten antabuse) gedaan.

ik dacht hier ook zo sterk voor te zijn maar dit is andere koek

Flippo

Belezen gebruiker
Ik weet van enkele maanden geleden dat ik add heb. 38j nu.. maar verklaart ook veel waarom k aan alles zo snel verslaafd was.

Kan nu wel dingen plaatsen waarom alles zo moeilijk leek te zijn in m' hoofd al heel mn leven lang.
Maar 16j gebruik (niet dagelijks) los je niet zomaar op met relatine te gebruiken.

Het moet stoppen of met mate gebruiken (want heel mn leve nuchter zijn, nee danku 😊

Eduito

Newbie
Even van me afgooien,:

Heel mn leven draait om drugs, en ik probeer te stoppen maar in mijn ogen zijn bepaald rc's de best drugs ever.. Maar ook de meest verslavenden! Niet zoals alcohol waar je jaren nodig hebt voor je inziet dat je verslaafd bent.
Alcohol of coke zijn in mijn ogen minder verslavend. Maar eens je aan die bullen zit van rc ben je veeeel sneller verslaafd dan aan andere dingen. Het gevoel is zo zalig..

Mss moet ik toch eens binnengaan want krijg het gevoel dit zelf niet meer te kunnen oplossen..

Tips / ideëen worden geapreccierd.

Thx
Welke leeftijd heb je en hoeveel ervaring in ontwenning? Vind da belangrijk te weten

Mymeria

Newbie
RC zijn eigenlijk gewoon te makelijk en te goedkoop te verkrijgen denk ik voor sommige mensen. Ik denk ook al snel fuck it waarom niet. Je merkt het ook niet snel aan me dat ik onder invloed ben, maar het maakt het mij voor mij toch een stuk makkelijker. Ben ook bang dat dit niet de goede kant op gaat.

Bovenaan