reactie na hero shot

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Roze Olifant
Sorry, maar ik vind je vergelijking een beetje bizar.

Ik heb hier gewoon een duidelijke mening over, deels gestoeld op eigen ervaring. Nergens heb ik het overigens over zwakke mensen.
Je kan vechten of berusten, en er zijn periodes in mijn leven geweest dat ik voor dat laatste heb gekozen. Voor zelfmoord heb ik nooit de ballen gehad, ik kan dat gewoonweg niet, en daar ben ik nu wel blij om.

Waarom vind je de vergelijking zo bizar dan?

Ik ben de afgelopen maanden zelf depressief geweest en heb ook geen actieve zelfmoordintenties gehad. Maar dan kan ik nog wel begrip opbrengen voor mensen die dat wél hebben. Zij zijn mij niet. Ik kan niet in iemands anders hoofd, leven en verleden kijken.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Roze Olifant
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij komt euthenasie bij kanker pas om de hoek kijken als de zaak echt uitzichtloos is, als iemand stervende is dus.

Ik heb nog nooit gehoord van dat er iemand die kanker heeft met een flinke overlevingskans dat die dan zegt van: 'laat maar zitten, ik heb er geen vertrouwen in dus doe me maar een spuitje'...

Maar goed, ik wordt er niet echt vrolijk van deze discussie dus mag die voortgezet worden zonder mij.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Roze Olifant
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij komt euthenasie bij kanker pas om de hoek kijken als de zaak echt uitzichtloos is, als iemand stervende is dus.

Ik heb nog nooit gehoord van dat er iemand die kanker heeft met een flinke overlevingskans dat die dan zegt van: 'laat maar zitten, ik heb er geen vertrouwen in dus doe me maar een spuitje'...

Maar goed, ik wordt er niet echt vrolijk van deze discussie dus mag die voortgezet worden zonder mij.

Dat probeer ik dus steeds te zeggen, dat een depressie (voor sommigen) op een bepaald moment dus ook onder een uitzichtloze situatie valt te scharen, omdat diegene ‘op gevochten’ is. Ik raak ook gefrustreerd van deze discussie, je lijkt totaal niet te (willen) begrijpen wat ik schrijf. Ik haak ook af bij deze.

De Zandman

DF-koning
Wij zitten hier op " drugsforum".
Sommige drugs bevorderen depressiviteit.
Andere weer kunnen iemand in een zekere deddachtengang ofwel staat van gedachten brengen over dit onderwerp, door sommige drugs.
Dus vind ik zelf, dat het uitdiepen van dit onderwerp alhier zou moeten kunnen.
Maar
Er zijn uiteraard grenzen.
Ook ik heb mijn zegje gezegd.
Ik laat het hier verder bij.

Bovenaan