reageer ik raar op speed?

Ik zit met deze vraag, ik heb nu enkele keren speed gebruikt waarbij dit nooit meer was dan een gram per avond/nacht.
Ik lees overal dat mensen op speed veel dansen/druk doen of whatever.
Nu kan ik begrijpen dat je je wakker voelt maar ik heb niet de neiging extreem druk te gaan doen, eerder het tegenovergestelde: lekker bankie hangen en mijn wakkere ik gebruiken om heel veel afleveringen te kijken van series( moet toch wat met mn tijd)
Als ik ga stappen ben ik dus helemaal geen fan van speed, dan liever een goede xtc pil.
Is dit raar? Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
Overigens lig ik nu ook te wachten tot ik kan slapen, ik heb overal op mn lichaam donkere plekken en zodra ik opsta krijg ik enorme oorsuizen en t idee dat ik flauw ga vallen. Nu moet ik wel zeggen dat ik gister(woensdag) niks gegeten heb omdat ik de dag ervoor een pil had geslikt en dinsdag ook niet goed gegeten heb. Ik weet dat ik iets zou moeten eten maar ik krijg het echt niet weg!! En de 3 happen die wel lukken die zijn er binnen 15 min weer uit gespuugd.
Ook vraag ik me af op welke manier je lichaam aangeeft dat je genoeg op heb, of daar kenmerken van zijn.
Hoop niet op van die onzinreacties van mensen die zeggen jaa drugs is slecht blabla, dat weten we allemaal, maar die keus is voor jezelf. Bedankt alvast!

Bobsacamano

Badass junkie
Punt 1 Een gram per avond/nacht is voor speed echt enorm veel. Voor cocaine is het al veel maar voor speed helemaal.

Dat je meer zin hebt om op de bank te hangen en tv kijken en dergelijke dat zou kunnen. Ik zelf kan er ook heel fijn soms mee werken achter mijn computer dus ik hoef niet persee rond te rennen en te dansen.

En ja je lichaam geeft aan dat het rust en voeding nodig heeft. Dit doormiddel van alles wat je hier schrijft. Ga eten ga slapen laat de pep lekker liggen en raak het een tijdje niet meer aan.

Vampiregirl zei:
Ik zit met deze vraag, ik heb nu enkele keren speed gebruikt waarbij dit nooit meer was dan een gram per avond/nacht.
Ik lees overal dat mensen op speed veel dansen/druk doen of whatever.
Nu kan ik begrijpen dat je je wakker voelt maar ik heb niet de neiging extreem druk te gaan doen, eerder het tegenovergestelde: lekker bankie hangen en mijn wakkere ik gebruiken om heel veel afleveringen te kijken van series( moet toch wat met mn tijd)
Als ik ga stappen ben ik dus helemaal geen fan van speed, dan liever een goede xtc pil.
Is dit raar? Zijn er meer mensen die dit ook hebben?
Overigens lig ik nu ook te wachten tot ik kan slapen, ik heb overal op mn lichaam donkere plekken en zodra ik opsta krijg ik enorme oorsuizen en t idee dat ik flauw ga vallen. Nu moet ik wel zeggen dat ik gister(woensdag) niks gegeten heb omdat ik de dag ervoor een pil had geslikt en dinsdag ook niet goed gegeten heb. Ik weet dat ik iets zou moeten eten maar ik krijg het echt niet weg!! En de 3 happen die wel lukken die zijn er binnen 15 min weer uit gespuugd.
Ook vraag ik me af op welke manier je lichaam aangeeft dat je genoeg op heb, of daar kenmerken van zijn.
Hoop niet op van die onzinreacties van mensen die zeggen jaa drugs is slecht blabla, dat weten we allemaal, maar die keus is voor jezelf. Bedankt alvast!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Een gram is veel te veel.

En moeite met eten zou je kunnen oplossen door alles in de blender te gooien. Niet ideaal, maar beter dan niet eten. En ik ken eigenlijk helemaal geen mensen die er energie van krijgen. Iedereen gaat er alleen teringveel van ouwehoeren.

simonsnel

Experimenterende gebruiker
Vind je het echt gek dat je na een paar dagen drugs gebruiken en niet eten, jezelf slecht gaat voelen?

@MeejheM nou indd erg goede was het niet, hoorde achteraf dat die flink versneden was...

Verder heb ik me echt enorm lamlendig gevoeld, vaak flauwgevallen niks binnen kunnen krijgen, pas eind van de avond een kopje cup a soup... Maar in principe dus 3 dagen niet gegeten...
Ik ben gelijk helemaal klaar met die zooi, ondanks dat ik nog wat had liggen taalde ik er totaal niet naar. Is niet mijn ding, geef mij maar af en toe mdma en een lekkere blow.

Voor degene die het willen weten: speed had een aardige impact op mn lichaam gemaakt ik ben ik 3 dagen tijd 6 kg veroren... Vandaag t restje speed weggegooit. Dit was eens en echt nooit meer
Bedankt voor de reacties

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
1 gram in je eentje binnen een etmaal? ik zou mn dealer geld terugvragen.
Inderdaad lekker rommel speed..ken die dingen goed genoeg bank hangen tv kijke tijdens speed gebruik..dat is de speed van tegewoordig..

Bobsacamano

Badass junkie
Nee hoor. Dat is speed bij jou tegenwoordig. Mij zou je nog echt moeten vastplakken op de bank met speed op om me er op te laten zitten.

lotske1984- zei:
MeejheM zei:
1 gram in je eentje binnen een etmaal? ik zou mn dealer geld terugvragen.
Inderdaad lekker rommel speed..ken die dingen goed genoeg bank hangen tv kijke tijdens speed gebruik..dat is de speed van tegewoordig..

pittoresk

Newbie
Zelf denk ik dat je in plaats van amfetamine, caffeine gesnoven hebt! Of heb je de zooi laten testen?! Er is tegenwoordig nogal wat bagger op de markt. Pep pasta bijvoorbeeld, daarvan denkt de gemiddelde "Harry", dat het dan wel "vers" moet zijn! Niet dus.
Als je 1 gram 73% in je neus had gedouwd, dan had je waarschijnlijk andere effecten gehad.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:

En moeite met eten zou je kunnen oplossen door alles in de blender te gooien. Niet ideaal, maar beter dan niet eten. En ik ken eigenlijk helemaal geen mensen die er energie van krijgen. Iedereen gaat er alleen teringveel van ouwehoeren.
Hahaha das straf dat ze er geen energie van krijge.. :tearsofjoy:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
lotske1984- zei:
Exceptional Insight zei:

Hahaha das straf dat ze er geen energie van krijge.. :tearsofjoy:
Wát?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Exceptional Insight zei:

Huh? Ik dacht dat juist was wat speed doet: je energie geven.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Exceptional Insight zei:

Huh? Ik dacht dat juist was wat speed doet: je energie geven.

Krijg meer energie van 2 scoops pre workout. Merk wel dat ik drukker wordt van speed maar het is niet dat ik barst van energie ofzo

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat raar. Ik zit (weer) aan de lsd en krijg er bakken energie van. Ik had het me altijd zo voorgesteld dat dat gevoel een beetje speed light zou zijn. :P Dat gevoel van ik moet nu echt gaan bewegen anders wordt het teveel en kan ik het niet kwijt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Wat raar. Ik zit (weer) aan de lsd en krijg er bakken energie van. Ik had het me altijd zo voorgesteld dat dat gevoel een beetje speed light zou zijn. :P Dat gevoel van ik moet nu echt gaan bewegen anders wordt het teveel en kan ik het niet kwijt.
Voor veel mensen geeft speed wel energie ja, maar vooral heel druk worden, veel ouwehoeren.

LSD geeft qua lichamelijke energie een beetje een vergelijkbare hoeveelheid energie dan speed, alleen het voelt wel heel anders op de een of andere manier. Ik kan met LSD moeilijker stil zitten dan met speed.

Veel plezier met trippen trouwens Mindless.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Ja ik denk ook dat speed toch op de een of andere manier meer mentale energie geeft, meer willen praten, dingen willen ondernemen, ergens mij bezig willen zijn, dan dat het lichamelijk energie geeft. Voor mij is het denk ik meer dat het lichamelijke vermoeidheid onderdrukt. Weet niet of meer mensen zich hier in kunnen vinden?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Mindless zei:
Voor veel mensen geeft speed wel energie ja, maar vooral heel druk worden, veel ouwehoeren.

LSD geeft qua lichamelijke energie een beetje een vergelijkbare hoeveelheid energie dan speed, alleen het voelt wel heel anders op de een of andere manier. Ik kan met LSD moeilijker stil zitten dan met speed.

Veel plezier met trippen trouwens Mindless.
Zo blijkt maar weer wat een verkeerd beeld je kunt bedenken van iets in plaats van de echte ervaring (damn wat werkt onze taal kut). Dat je met lsd moeilijker stil kunt zitten dan met speed had ik namelijk echt nooit verwacht...

Thanks!! En ik ga denk ik zo ook mdma erbij gooien :grin:

Fool

Badass junkie
Mindless zei:
Hoe ervaar jij MDMA dan? :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Met mdma word ik op een energieke manier extreem ontspannen. Ik heb nooit het gevoel dat ik m'n energie dan niet kwijt kan. Op de een of andere manier stroomt het dan wel door. Daarom vind ik het dan denk ik ook prettig om te blijven zitten.

Net trouwens een halfje genomen en aan het wachten tot 'ie inslaat. Ook al aan de lsd, dus dit wordt m'n eerste candyflip. :grin:

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Mindless zei:
Met mdma word ik op een energieke manier extreem ontspannen. Ik heb nooit het gevoel dat ik m'n energie dan niet kwijt kan. Op de een of andere manier stroomt het dan wel door. Daarom vind ik het dan denk ik ook prettig om te blijven zitten.

Net trouwens een halfje genomen en aan het wachten tot 'ie inslaat. Ook al aan de lsd, dus dit wordt m'n eerste candyflip. :grin:

Ben benieuwd hoe je die candyflip gaat ervaren. Veel plezier!

Karel_Noten

Ik ervaar dat ook zo. Het neemt wat vermoeidheid weg of onderdrukt het, dus stel je staat op -10 dan brengt hij je tijdelijk weer naar 0 qua energie.

Maar ik heb zelden dat het mij echt meer energie om van 0 naar +10 te gaan zeg maar. Heb het weleens gehad maar toen had ik eigenlijk teveel op.

Met een xtc pil had ik dat trouwens wel regelmatig, dat kan mij echt een hele harde energie boost geven.

benniesmitters zei:
Ja ik denk ook dat speed toch op de een of andere manier meer mentale energie geeft, meer willen praten, dingen willen ondernemen, ergens mij bezig willen zijn, dan dat het lichamelijk energie geeft. Voor mij is het denk ik meer dat het lichamelijke vermoeidheid onderdrukt. Weet niet of meer mensen zich hier in kunnen vinden?

Bobsacamano

Badass junkie
Drugs geeft sowieso nooit meer energie er zit geen energie in zon pilletje of lijntje. Het onderdrukt alleen het vermoeidheid gevoel.

Karel_Noten zei:
Ik ervaar dat ook zo. Het neemt wat vermoeidheid weg of onderdrukt het, dus stel je staat op -10 dan brengt hij je tijdelijk weer naar 0 qua energie.

Maar ik heb zelden dat het mij echt meer energie om van 0 naar +10 te gaan zeg maar. Heb het weleens gehad maar toen had ik eigenlijk teveel op.

Met een xtc pil had ik dat trouwens wel regelmatig, dat kan mij echt een hele harde energie boost geven.

benniesmitters zei:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bobsacamano zei:
Drugs geeft sowieso nooit meer energie er zit geen energie in zon pilletje of lijntje. Het onderdrukt alleen het vermoeidheid gevoel.
Inderdaad, de drugs zelf geeft niet de energie. Maar ik denk wel dat het iets meer kan doen dan een vermoeid gevoel onderdrukken. Zo ben ik vaak helemaal niet moe voordat ik ga trippen, maar voel ik me gewoon normaal. Dan neem ik bijvoorbeeld lsd en heb ik gewoon teveel energie.

Bobsacamano

Badass junkie
Dat is ook absoluut waar. Hoe de drugs dat doet geen idee. Bij sommige drugs zal het door dopamine release komen maar zover ik weet doet LSD dat niet echt.

Mindless zei:
Bobsacamano zei:
Inderdaad, de drugs zelf geeft niet de energie. Maar ik denk wel dat het iets meer kan doen dan een vermoeid gevoel onderdrukken. Zo ben ik vaak helemaal niet moe voordat ik ga trippen, maar voel ik me gewoon normaal. Dan neem ik bijvoorbeeld lsd en heb ik gewoon teveel energie.

Fool

Badass junkie
Bobsacamano zei:
Dat is ook absoluut waar. Hoe de drugs dat doet geen idee. Bij sommige drugs zal het door dopamine release komen maar zover ik weet doet LSD dat niet echt.

Mindless zei:
Bobsacamano zei:
Waarschijnlijk door de binding aan dopaminerge an adrenalinerge receptoren.

Daarnaast zorgen de meeste drugs wel degelijk voor het vrijmaken van extra energie (door overstimulatie krijg je een grotere energiebehoefde, met als gevolg dat er meer verbrandt wordt). Vermoeidheid tegengaan wordt meer gedaan door middelen die adenosine blokkeren, zoals cafeïne.

Karel_Noten

Bobsacamano zei:

Karel_Noten zei:

benniesmitters zei:

Ja, ik begrijp dat de drugs je feitelijk geen energie geeft. Denk dat ik bedoelde te zeggen dat het een effect op mij kan hebben dat zich uit in heel erg actief zijn en niet stil willen of kunnen staan. Een enorme drang om hard te gaan dansen bijvoorbeeld. Dit krijg ik persoonlijk niet echt van speed dus (afgezien van een enkele keer dat ik teveel had genomen), wel van xtc. Hebben anderen dat wel?

MeejheM

Badass junkie
hou je van dansen?

zo niet ken je net zo goed ergens gaan chillen en een ander zoeken die wel diepzinnig wilt kletsen over wat dan ook.

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bobsacamano zei:

LSD heeft een speedy (bij)effect door de adrenerge affiniteit, oftewel zorgt voor release van noradrenaline en adrenaline.

Bobsacamano

Badass junkie
Ok thanks voor de info. Ik wist dat nooit zo goed waar het nou door kwam bij LSD

Tommie_K zei:
Bobsacamano zei:

LSD heeft een speedy (bij)effect door de adrenerge affiniteit, oftewel zorgt voor release van noradrenaline en adrenaline.

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
AMFETAMINE: Papegaaienvoer of Blitzkrieg Pulver?

TL:grin:R - allebei.

In vier misdadige vereenvoudigingen van de werkelijkheid...

1. Het centrale zenuwstelsel (CZS) omvat de hersenen en het ruggenmerg. De hersenen zijn een complex orgaan; het menselijk brein is opgebouwd uit vele tientallen miljarden neuronen (zenuwcellen) waarvan elk in verbinding staat met een groot aantal andere neuronen, soms vele duizenden. Het is waarschijnlijk de meest complexe structuur in het universum. De hersenen besturen en coördineren sensorische systemen, beweging, gedrag en homeostatische lichaamsfuncties zoals ademhaling, bloeddruk en lichaamstemperatuur. De hersenen zijn de bron van beweging, geheugen en (bij hogere soorten) cognitie (bewustzijn) en emotie.

Misdadig kort door de bocht: stimulatie van het CZS veroorzaakt het teringveel-ouwehoergebeuren

2. Het perifere zenuwstelsel (PZS)
is een deel van het zenuwstelsel dat buiten het centrale zenuwstelsel (CZS) is gelegen. Het perifere zenuwstelsel vormt de verbindingen van en naar de organen/weefsels en het centrale zenuwstelsel. Deze zenuwen innerveren onder andere spieren, organen en ledematen.

Misdadig kort door de bocht: stimulatie van het PZS veroorzaakt het thet hardcorejazzpunkdeathmetaldrumsologebeuren

3. Speed bestaat uit twee soorten moleculen. Een linkerhandje en een rechterhandje.

Een racemaat (soms racemisch mengsel genoemd ) is een mengsel van gelijke delen van optische isomeren (spiegelbeelden van dezelfde stof). Racemische amfetamine a.k.a. normale pep = 50% levo-amfetamine en 50% dextro-amfetamine. (linksdraaiende biogarde en rechtsdraaiende biogarde).

4. Het linkerhandje is het hakken en zagen-handje. Het rechterhandje is het waar-haal-ik -het-vandaan-handje (
(deze conclusie is van het type misdadig-kort-door-de-bocht-maar-weer): D-Amp stimuleert het centraal zenuwstelsel middels dopamine release. Het zorgt voor focus/concentratie/motivatie. L-Amp stimuleert het perifeer zenuwstelsel middels norepinephrine release (denk plusminus adrenaline) en zorgt voor alertheid-richting-zenuwpezerigheid (het zweten/hartslag/ufopupillengebeuren).

De petitie kan nog steeds worden getekend lieve mensen :wink: je weet maar nooit wanneer je nog eens tegen een of andere diagnose aanloopt en denkt: godver godver godverdomme, die Tommie met zijn gelul had god- godverdomme toch gelijk indertijd. http://www.dexamfetamine.nl/#go2petition

Want zelf die handjes van elkaar scheiden, dat is net effe wat anders dan de post sorteren.

http://chemistry.stackexchange.com/ques ... o-separate

Disclaimer: dit alles gaat geen studiepunten opleveren bij een tentamen schei- of geneeskunde. Maar we moeten de bochten goed kort houden godverdomme.

Bovenaan