Realistische dromen

TrippyShit

Badass junkie
sinds ik met twee vrienden een avond onverwachts heel hard getript heb op mdma+ketamine (report:http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=13061)
Heb ik iets vreemds. Ik heb sindsdien ELKE nacht een droom, terwijl ik daarvoor bijna nooit droomde of in iedergeval niet dat ik wist.
Het zijn verschrikkelijk realistische dromen. Vaak als ik terugdenk aan een opmerking, weet k niet meer wie hem maakte en blijkt iemand
dat in mijn droom gezecht te hebben bijvoorbeeld. En als ik 's ochtends wakker wordt, heb ik het gevoel alsof ik al een heel deel van de dag heb meegemaakt. 'S ochtends zit ik ook een tijdje nog aan die droom terug te denken. De dromen zijn zo realistisch, maar gaan vaak nergens over, soms zijn ze ook wel is leuk en soms zijn het dromen die ik liever niet heb. Een van mijn vrienden die bij deze trip was, heeft precies hetzelfde. Zijne gaat meestal ook nog over dat hij doodgaat, verongelukt of telkens weer moet overleven. Ook moet hij 's ochtends ff beseffen dat het een droom was
Hij vind het dus nog minder leuk. Opzich is het niet eens zo dat ik er verschrikkelijk veel last van heb. Het is meer raar en dat ik momentjes uit dromen met het
dagelijkse leven door elkaar haal. Maar ik wil zou graag willen weten hoe dit komt. Of er misschien een naam voor is, of een verklaring.
Ik weet verder niet hoe dit komt of een eventuele naam voor dit, dus op google is het nogal lastig zoeken. Dus ik hoopte dat een van jullie me meer kon vertellen.
Alvast bedankt.

Divinorum

Experimenterende gebruiker
Wow, dit is echt interessant en zou er graag wat weer over horen. Ik moet dit jaar voor school een eindwerkstuk maken en ik doe het over dromen. Dus ik zou er graag wat meer over horen.

Het lijkt trouwens erg op dat je lucide dromen hebt alleen kun je ze nog niet sturen.
Wel rot voor je vriend dat hij de hele tijd dood gaat of moet overleven.

jcutter

Badass junkie
Vreet maar eens testosteron supplementen zoals ZMA, GABA. Ik geniet van die dromen! :mrgreen: En je odol gaat niet meer liggen. Het is alsof het een brandende kaars is die niet gedoofd kan worden, hoeveel wind er ook staat :mrgreen:

pythregius

Bewuste gebruiker
jcutter123 zei:
Vreet maar eens testosteron supplementen zoals ZMA, GABA. Ik geniet van die dromen! :mrgreen: En je odol gaat niet meer liggen. Het is alsof het een brandende kaars niet gedoofd kan worden, hoeveel wind er ook staat :mrgreen:

:beer: en die sjap komt morgen weer bij me over de vloer, heb er alweer zin in :mrgreen:

ontopic, sinds mijn eerste keer dmt kan ik ook veel van men dromen voor de geest halen 's ochtends zijn ook levens echt voor mij en verlies de gebeurtenissen niet zomaar, ook heb ik sinds ik dmt gebruik dat ik midden in de nacht soms wakker wordt met sterke dmt visuals erg frapant, na een minuut verdwijnen ze weer en val ik onmiddelijk in slaap.
ik denk dat je door trippen bewuster wordt wat er gebeurt in je hoofd en vandaar dat je dromen makkelijker onthoudt zelfs alsof het net in het echt gebeurd is.
ik vind het erg leuk iig :grin:

henkie84

Bewuste gebruiker
Divinorum zei:
Het lijkt trouwens erg op dat je lucide dromen hebt alleen kun je ze nog niet sturen.
Wel rot voor je vriend dat hij de hele tijd dood gaat of moet overleven.

Uhm, als je lucide dromen hebt ben je je tijdens het dromen bewust van het feit dat je droomt. Dat heeft niet per sé met de realiteitsfactor te maken. Op één of andere manier kun jij je dromen gewoon heel goed herinneren, achteraf. Dat is hetzelfde wat veel mensen ervaren wanneer ze gestopt zijn met blowen, 'hey ik droom ineens weer vet veel :openmouth: '. Nee, je droomt niet meer, je herinnert ze beter.

Ieder mens droomt iedere nacht dat hij/zij slaapt. Ik heb ook vaker realistische dromen, waardoor ik af en toe gedesorienteerd wakker word en dat het even duurt om te beseffen wat echt en wat droomwereld is. Daarnáást heb ik ook regelmatig lucide dromen waarin ik dus tijdens mijn dromen de droom kan sturen :hearteyes:

IkWilGeenGebruikersNaam

Belezen gebruiker
pythregius zei:
jcutter123 zei:
Vreet maar eens testosteron supplementen zoals ZMA, GABA. Ik geniet van die dromen! :mrgreen: En je odol gaat niet meer liggen. Het is alsof het een brandende kaars niet gedoofd kan worden, hoeveel wind er ook staat :mrgreen:

:beer: en die sjap komt morgen weer bij me over de vloer, heb er alweer zin in :mrgreen:

ontopic, sinds mijn eerste keer dmt kan ik ook veel van men dromen voor de geest halen 's ochtends zijn ook levens echt voor mij en verlies de gebeurtenissen niet zomaar, ook heb ik sinds ik dmt gebruik dat ik midden in de nacht soms wakker wordt met sterke dmt visuals erg frapant, na een minuut verdwijnen ze weer en val ik onmiddelijk in slaap.
ik denk dat je door trippen bewuster wordt wat er gebeurt in je hoofd en vandaar dat je dromen makkelijker onthoudt zelfs alsof het net in het echt gebeurd is.

Is best logisch als je dit leest:

Wikipedia zei:
De functie van de stof is tot dusver niet duidelijk, al blijkt uit onderzoek dat DMT mogelijk een rol speelt bij schizofrenie, bijna-doodervaringen en visueel dromen.

Er staat op meerdere sites dat er DMT vrijkomt als je droomt, dus dat je als je DMT neemt je eigenlijk droomt terwijl je wakker bent.

Als je dus midden in een droom wakker wordt kan het gebeuren dat er nog DMT in je zit waardoor je nog heel even gaat hallucineren.

TrippyShit

Badass junkie
Nee het is zeker niet dat ik mijn dromen beter kan herinneren.
Ik kon mijn dromen al een hele lange tijd niet herinneren en deze dromen
zijn heel anders dan normale dromen. Daarbij heeft nog een vriend van me hetzelfde en allebei is dit pas gekomen na een zieke avond op mdma+ketamine (zie report). Ik weet bijna zeker dat dit iets anders is dan mijn dromen gewoon kunnen herinneren, vandaar dat ik dit ook post.
En over het lucide dromen zoals Divinorum zei. Misschien dat ik het nog wel niet kan beseffen dat ik droom ofzo. Ik heb op internet tests gevonden om je te laten beseffen dat je droomt. Ik ga deze maar eens proberen toe te passen en we zullen zien.

pythregius

Bewuste gebruiker
BigBadWeirdo zei:
pythregius zei:
jcutter123 zei:

Is best logisch als je dit leest:

Wikipedia zei:
De functie van de stof is tot dusver niet duidelijk, al blijkt uit onderzoek dat DMT mogelijk een rol speelt bij schizofrenie, bijna-doodervaringen en visueel dromen.

Er staat op meerdere sites dat er DMT vrijkomt als je droomt, dus dat je als je DMT neemt je eigenlijk droomt terwijl je wakker bent.

Als je dus midden in een droom wakker wordt kan het gebeuren dat er nog DMT in je zit waardoor je nog heel even gaat hallucineren.

je doet je huiswerk goed :mrgreen: maar ik had geen wiki nodig om daar achter te komen, alleen als je dmt gebruikt kun je het absoluut niet vergelijken met dromen het is totaal anders, 's nachts is de dmt productie in je ehrsen heel erg weinig wakker zul je er niks van merken slapend kennelijk wel, ook wordt de dmt heel snel afgebroken door de maoi's ik denk daarom dat je wakker wordt wanneer er weer een dmt injectie in je pijnappelklier plaats vind.

greetz

pythregius

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Nee het is zeker niet dat ik mijn dromen beter kan herinneren.
Ik kon mijn dromen al een hele lange tijd niet herinneren en deze dromen
zijn heel anders dan normale dromen. Daarbij heeft nog een vriend van me hetzelfde en allebei is dit pas gekomen na een zieke avond op mdma+ketamine (zie report). Ik weet bijna zeker dat dit iets anders is dan mijn dromen gewoon kunnen herinneren, vandaar dat ik dit ook post.
En over het lucide dromen zoals Divinorum zei. Misschien dat ik het nog wel niet kan beseffen dat ik droom ofzo. Ik heb op internet tests gevonden om je te laten beseffen dat je droomt. Ik ga deze maar eens proberen toe te passen en we zullen zien.

om je dromen lucide te kunnen maken is erg lastig maar zeker te doen, het zal een behoorlijke tijd duren voordat je het kunt, en zult er elke dag mee bezig moeten zijn, maar het wordt beloond, in een lucide droom ben jij in controle jij kunt doen wat je wilt als je maar leert hoe je het moet besturen hoe je plekken kan oproepen en andere spektakels.
succes ermee en veel plezier!

aciiid

Newbie
ik ben een meisje en heb exact hetzelfde, ik weet alleen niet wanneer het gestart is. heb het nog maar 4 of 5 keer voorgehad. - http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom - heb dit gevonden, en ik ben deze ochtend ook naar de dokter geweest en hij heeft me pillen voorgeschreven die ik elke avond moet nemen, zodat ik niet meer zo zou dromen. ik hoop dat het helpt, dan laat ik wel iets weten. (misschien is het best dat je ook naar een dokter/psycholoog gaat dan) :) trouwens, ik denk ook dat ik die dromen alleen heb als ik niet nuchter ben. de eerste keer dat ik dit had was toen ik zat was (voor ne keer dat'k alcohol drink... was feestje bij mijn vriend zijn mama haar thuis). de keren erna weet ik niet zo goed meer, maar vannacht/vanmorgen had ik het weer en dit weekend was een redelijk zwaar weekend waar ik gisteren nog half van aan't stuiken was... dus misschien heeft het daar wel iets mee te maken.

Bovenaan