Recreatief gebruik ghb

dopertje

Newbie
Helaas kan mijn vriend de ghb maar moeilijk weerstaan. Hij is opgenomen geweest en werkt er hard aan om niet met de verkeerde reden naar de ghb te grijpen.

Nu is hij van mening dat hij deze drugs nog wel af en toe zou kunnen gebruiken. Gewoon in het weekend thuis.... Niet om gevoelens te verdringen maar gewoon om even los te gaan en voor de sex.

Ik denk dat dit de kat op het spek binden is maar ben benieuwd of iemand daar ervaringen mee heeft.

Ik hoor graag hoe jullie daar over denken en mocht er iemand zijn die de verslaving inmiddels onder controle heeft en nog wel recreatief gebruikt hoor ik graag zijn/haar verhaal.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
GHB is een flink verslavende drug en staat vlak onder Nicotine en heroine wat betreft verslavingspotentiaal. Recreatief gebruik is prima mogelijk, maar voor een ex-verslaafde is dit 99% van de keren onmogelijk. Vooral vanwege het feit dat degene eerder verslaafd geweest is snap ik niet dat hij/zij het risico wil nemen.

De kans dat het misgaat is dus vrij groot, er zijn mensen die het kunnen maar de meesten kunnen het niet. Ze hebben tenslotte al eerder aangetoond gevoelig te zijn voor een GHB verslaving.

dopertje

Newbie
bedankt voor je reactie. Ik denk ook dat het niet haalbaar is omdat het bij hem nooit bij 1 keer blijft. Ook al gaat hij meerdere keren out, dan nog pakt hij gewoon weer zodra hij wakker is. Eigenlijk net zo lang tot het op is.
(Zit nu eigenlijk ook te wachten tot het op is, eerder wil ik eigenlijk niet naar huis, dan is hij zichzelf niet.)

En wat jij ook schrijft, waarom dit risico iedere keer weer lopen.... ik denk dat we dat verslaving kunnen noemen :(

Maar hoe krijg ik hem dan aan het verstand? Hij is er echt van overtuigd dat het wel kan. Nu natuurlijk helemaal nu hij weer onder invloed is...

En jij kent wel gevallen van mensen die dat na een verslaving voorelkaar krijgen?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ken toevallig één persoon die het de laatste jaren redelijk binnen de banden weet te houden, maar ook bij hem zie ik uitschieters.

Probleem is dat een verslaving altijd sluipt, zoals de eerste keer verslaafd ook gebeurd. Één keer per weekend kan wel. Vervolgens wordt het per uitzondering eens doordeweeks en zo groeit dat uiteindelijk heel vaak weer tot een verslaving.

Het is moeilijk om dit bij iemand erin te krijgen, professionele ondersteuning werkt hierbij het best. Al is het uiteraard heel moeilijk om de persoon in kwestie hiervan te overtuigen. Het moeilijke is dat zo'n persoon de verslaving zelf niet ziet en dan ben jij degene die fout zit door er wat van te zeggen.

Heel vervelend, maar wat vaak het best werkt in dit soort situaties is dreigen met consequenties en daarmee proberen duidelijk te maken dat het meer impact op je heeft dan diegene beseft. Dus duidelijk maken dat jij er moeite mee hebt en dat je bang bent voor zijn gezondheid. De keuze stellen tussen drugs of vriendschap, dan weet je wat je waard bent en waar je van op aan kunt de komende tijd...

Succes!

dopertje

Newbie
helaas is dreigen nu net het gene wat niet werkt. Hij heeft me zo al een aantal keer weggestuurd. Als ik hem laat kiezen tussen die rommel en mij zegt hij: "ga dan maar!"

Nu moet ik wel zeggen dat dat het geval is als hij g gehad heeft. Hij is er nu na een kleine terugval weer vanaf en denkt er nu weer anders over (gelukkig) Nu laat hij me merken dat hij niet zonder mij zou kunnen en ook niet zou willen. Het lijkt wel een duiveltje in hem wat zorgt dat hij niet meer man is waar ik zo van hou. Gelukkig lukt het me tot nu toe nog steeds aardig de persoon en de verslaving los vanelkaar te zien....

En sinds gister kwam hij toch met de conculsie dat recreatief waarschijnlijk ook niet zo haalbaar is... Hij geeft aan dat hij nog wel heel af en toe samen 1 avondje in een weekendje wat zou willen gebruiken maar dat hij het spul dan niet tot zijn beschikking heeft, maar ik heb er mijn twijfels nog over. Maar dat is al een beter vooruitzicht, en als zulke kleine ontwikkelingen blijven komen komt het volgens mij helemaal goed.

Mochten er nog anderen zijn die hier ervaring mee hebben hoor ik het nogsteeds graag.

dopertje

Newbie
Oja, en de hulpverlening die hij krijgt is erg slecht naar mijn beleving. Ik zie daar echt de meerwaarde niet zo van in. In de kliniek was goed, maar de nazorg is verschikkelijk. Hij staat er ineens weer alleen voor..... (gelukkig heeft hij mij :sunglasses: )

m4gic26

Newbie
dopertje zei:
Nu is hij van mening dat hij deze drugs nog wel af en toe zou kunnen gebruiken. Gewoon in het

Dat kan hij niet dan is hij zo weer terug bij af

(ik ben ook verslaafd ja dat blijf je heel je leven enige verschil is ik gebruik nu niet maar verslaafd blijf ik en das met hem precies het zelfde een twee keer een dopje volgendeweek weer aan de fles)

10 maanden clean and counting pace out

Bovenaan