Reflex Spray

Sassenach

Newbie
Ik vind nergens op het net informatie terug over het inhaleren van Reflex spray. Het is ondertussen echt een verslaving geworden. Ik neem sowieso al antidepressiva, angstremmers en lorazepam (voor het slapen). Inhaleer ik dan nog een uurtje of wat Reflex spray word ik erg kalm en val ik makkelijker in slaap. De geur vind ik onweerstaanbaar. Waarschijnlijk de kampfer en menthol. Ik las zonet ergens op een forum dat Reflex Spray grote rommel is. Maar na al de drugs die ik al geprobeerd hebt is dit de goedkoopste, de lekkerste qua geur (ik ben er echt wild van) en maakt het me zo zalig kalm. Normaal heb ik veel problemen om in slaap te vallen. Even de spray inhaleren en de slaap komt een stuk sneller.
Hoe schadelijk is mijn verslaving?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik moest het even opzoeken want had hier nog nooit van gehoord. Maar dit is spray om op je lichaam te sprayen bij spierpijn of iets dergelijks, niet om te inhalleren... Er is zit onder andere koolstofdioxide in dat giftig is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofdioxide#Toxicologie_en_veiligheid

Ik zou hier maar per direct mee stoppen en naar de huisarts gaan om te laten onderzoeken of je niet al schade hebt opgelopen hieraan.

Sassenach

Newbie
Ik zou hier maar per direct mee stoppen en naar de huisarts gaan om te laten onderzoeken of je niet al schade hebt opgelopen hieraan.

Ik heb het al aan enkele dokters gevraagd, die hadden er nog nooit van gehoord (vonden het een vreemde verslaving) en die zeiden dat ze het niet zo goed weten. Maar dat als ik niet overdrijf het wel niet zo'n kwaad zal kunnen (wat ik toch een vreemde uitspraak vond).

Mijn bloed is onderzocht en dat was perfect in orde.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het al aan enkele dokters gevraagd, die hadden er nog nooit van gehoord (vonden het een vreemde verslaving) en die zeiden dat ze het niet zo goed weten. Maar dat als ik niet overdrijf het wel niet zo'n kwaad zal kunnen (wat ik toch een vreemde uitspraak vond).
Hmm dat ik ook wel raar dat ze dat zo zeggen. En elke dag een uurtje inhaleren lijkt me toch wel onder de categorie overdrijven vallen.

Zie mijn post hierboven, als het daadwerkelijk koolstofdioxide bevat dan is het giftig en moet je er dus gewoon zo snel mogelijk mee stoppen. Ik neem aan dat je jezelf niet wilt vergiftigen. En wellicht ook gewoon handig om de spray anders eens mee te nemen naar de dokter en aan te laten zien dat er koolstofdioxide in zit en dat je graag een onderzoek wilt om vast te stellen of je schade hebt opgelopen hierdoor. Als zij de moeite niet doen om uit te zoeken wat het is dan moet jij ze er maar op wijzen lijkt me.

Sassenach

Newbie
Nu ja, ik spuit het in de dop van de fles en inhaleer niet direct. Het drijfgas heeft al kans om te verdampen op die manier.
Ik neem morgen maar eens contact op met het antigifcentrum.

Sassenach

Newbie
Vreemd dat er blijkbaar niemand anders is met deze verslaving. Mijn dokter moest er zelfs om lachen. :-/

Neem een andere dokter.

Een dokter moet je ten alle tijden serieus nemen.

Mee eens, hoewel de lach van de dokter hoe onprofessioneel ook wel te begrijpen valt als je je realiseert dat deze situatie vrijwel nooit voorkomt, en hij er misschien als verbazing of schok om moest lachen.

Hij had op z'n minst zijn excuses kunnen aanbieden en je hulpvraag serieus kunnen nemen, maar dat deed ie niet of wel?

Sassenach

Newbie
Mee eens, hoewel de lach van de dokter hoe onprofessioneel ook wel te begrijpen valt als je je realiseert dat deze situatie vrijwel nooit voorkomt, en hij er misschien als verbazing of schok om moest lachen.

Hij had op z'n minst zijn excuses kunnen aanbieden en je hulpvraag serieus kunnen nemen, maar dat deed ie niet of wel?

Wel, ze had inlichtingen ingewonnen bij een dokter die gespecialeerd is in zulke zaken en die vertelde dat hij nog nooit gehoord had van iemand die dit snoof. Ze vonden het blijkbaar zo vreemd omdat de meesten het vinden stinken. Ik bleef wel zitten met mijn vraag natuurlijk. Hier in België heb je een soort van druglijn. Daar heb ik mijn vraag ook gesteld en de medewerker kon mij geen antwoord geven. Vraag het aan je huisdokter wist hij me te zeggen. Maar huisdokters zijn blijkbaar ook beperkt in hun kennis. Als je de ingrediënten leest zouden ze me toch iets of wat moeten kunnen zeggen dacht ik. Niet dus.

Is het niet juist net als vele kids doen in armere landen? Aan deobussen en lijm snuiven?

Ik denk inderdaad dat het iets soortgelijks is. Het is een verslaving. Als ik in bed lig is de behoefte heel groot. Overdag als ik iets om handen heb niet. Sinds gisteren probeer ik het zoveel mogelijk te beperken. Maar stoppen lukt me (nog) niet.

Sassenach

Newbie
Bon, ik heb contact opgenomen met het medisch team van het anti-gif centrum. Het kalmerende gevoel komt door de drijfgassen dat een tijdelijk zuurstoftekort in de hersenen veroorzaakt. Hier moet ik dus heel snel vanaf.
Bedankt voor jullie antwoorden. Nu is het aan mij.

Bovenaan