Regels Drugs gebruik

TeQ

Bewuste gebruiker
Hey mensen,

Een tijdje lees ik al veel hier op het forum en heb me een korte tijd al geregistreerd.
En wat ik me dus afvraag en wat vooral richting de gebruikers is die op regelmatige basis gebruiken is het volgende:

Hebben jullie regels voor jullie gebruik?

Ik heb dat zelf wel, en ik houd me hier dan ook heel erg streng aan:

1. Gebruik alleen wanneer je het je financieel kan veroorloven (geld dus eigenlijk vooral voor coke) en dus buiten mijn vaste lasten om.

2. Gebruik alleen om hoogte punten te verhogen en niet om diepte punten af te zwakken.

3. Lieg niet over je gebruik (tegen mijn goede vrienden zeg ik het altijd direct, tegen vreemde mensen ontken ik het niet maar zeg ik het natuurlijk niet direct).

4. Probeer alleen nieuwe drugs wanneer je er genoeg informatie over hebt ingewonnen.

5. Gebruik een bepaalde soort drugs niet te vaak achter elkaar en wissel dus regelmatig van drugs (mdma 4-6 keer per jaar, coke 4-6 keer per jaar, speed gebruik k zo sporadisch en zo weinig per keer dat het zo rond de 5-10 keer per jaar, max. 3 lijnen per avond is).

6. Tot slot, gebruik alleen op vrijdag en zaterdag, enkele uitzonderingen (nationale feestdagen) daargelaten. Dit geldt vooral voor alcohol.

7. Gooi wat je over hebt gewoon weg, om risico op herhaling op korte termijn te voorkomen. (En dit geldt dan weer vooral voor speed en coke).
Geld is namelijk minder waard dan je gezondheid, je geestelijke stabiliteit en je geweten.

Hasj en wiet daar heb ik het namelijk helemaal mee gehad dus dat doe ik nog amper.

Psychedelische dingen (denk aan paddo's e.d.) echt rond de 1 keer per jaar ofzo omdat ik het er dan wel voor een tijdje weer mee gehad heb.

Ik vraag me dus af of jullie ook van die regels voor jullie zelf hebben en wat die dan zoal zijn...

-

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik heb voor mezelf ook van die regels, maar dna meer de volgende:

1. Gebruik alleen als je je echt goed voelt (lichamelijk, geestelijk)
2. Win eerst genoeg informatie in, dat je jezelf er prettig bij voelt om iets te gebruiken en laat je niet meeslepen door een ander.
3. houd jezelf verder goed in de gaten als je gebruikt hebt.
4. gebruik niet alleen en alleen op feesten!!

Het zijn er maar weinig, maar tot nu toe werkt het perfect, dus ja.....

flash kieke

Wijs gebruiker
1.Als ik iets nieuw wil proberen altijd eerst thuis testen voordat je het op feesten doet.
2.Met gevaarlijkere drugs zorgen dat ik niet alleen ben.
3.Eerst wat info opzoeken voor dat ik een nieuwe drug ga testen.
4.Geen overdosis drugs pakken.
Verder heb ik geen regels.

caatje

Badass junkie
Ik heb het nooit echt als regels gezien maar ik heb wel wat vaste gewoonte:

1. Ik gebruik alleen als ik zeker weet dat ik de volgende dag en de dag daarna geen belangrijke verplichtingen heb.

Voor de rest heb ik eigenlijk geen "regels"

teQ zei:
7. Gooi wat je over hebt gewoon weg, om risico op herhaling op korte termijn te voorkomen. (En dit geldt dan weer vooral voor speed en coke).
Geld is namelijk minder waard dan je gezondheid, je geestelijke stabiliteit en je geweten

De restjes weggooien :openmouth: Van mn levensdagen niet. Das het zelfde als ik mn geld het raam uitgooi. Ik heb altijd voorraad in huis. Dit om te voorkomen dat als ik spontaan een avondje toch wil gebruiken dit ook kan en ik niet stel op sprong moet gaan regelen of zoeken. Van mezelf vind ik dat ik verstandig genoeg ben om niet nog eens de volgende dag iets bij te pakken of restjes op te maken.
Het zou dan handiger zijn om met wat meer beleid in te kopen.

Dr. Tommy

Badass junkie
1 gebruik alleen in het weekend{sinds kort pas}
2 trippen: alleen als ik een logeeradres heb voor de kinderen
3 goed in mijn vel zitten {laatst flink mee in de fout gegaan}

dat zijn zo'n beetje mijn regels

weggooien doe ik niet aan :)

minn

Badass junkie
Ik heb niet echt regels, luister meer gewoon naar mn gevoel. Als k zin heb om naar de shop te gaan doe ik dat, voelt het niet helemaal goed doe ik het niet.

Kim

Wijs gebruiker
Ik heb ook geen regels, ik gebruik als ik t nodig heb of er zin in heb.

Al ben ik dan wel aan t minderen

Babyface

Newbie
mijn "regels"

1. altijd met mate.
2. als ik iets nieuws doe, eerst info halen en in stapjes gebruiken (niet alles in 1 keer).
3. nooit meer kopen dan dat je direct wilt gebruiken (dit scheelt enorm in de kosten.
4. alleen als ik me goed voel.
5. niet geruiken als ik nog belangrijke dingen te doen heb die ik niet onder invloed kan doen.
6. niet kopen als ik weinig geld heb.

dat was het wel.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
TeQ zei:
Hey mensen,

Hasj en wiet daar heb ik het namelijk helemaal mee gehad dus dat doe ik nog amper.

-

waarom geen hasj of wiet meer als ik vragen mag

Ik zelf heb niet zoveel regels. eigenlijk maar één

1, Ik houd me gezondheid altijd in me achterhoofd en gebruik dus met mate :wink:

Trip Unit

Bewuste gebruiker
1 Niets door me neus.
2 Geen hero
3 Niet doordeweeks
4 Niet meer dan 2 x per maand
5 Geen anderen mee lastig vallen van vrienden dan

TeQ

Bewuste gebruiker
need^weed zei:
TeQ zei:
Hey mensen,

-

waarom geen hasj of wiet meer als ik vragen mag

Ik zelf heb niet zoveel regels. eigenlijk maar één

1, Ik houd me gezondheid altijd in me achterhoofd en gebruik dus met mate :wink:

Waarom geen hasj en wiet.... tja, voornamelijk omdat ik het saai vind en je er onverschillig van wordt. Ik vind het simpelweg gewoon geen reet aan. Alleen soms na het uitgaan rook ik ff wat om lekker te slapen.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
heb eigenlijk niet echt regels, vroeger wel maar die brook ik altijd en dat was frustrerend dus geen regels meer voor mij
mss toch 1) als ik voel dat het teveel is moet ik stoppen :flushed:
en nu tijdens de examens nieuwe regel: zo weinig mogelijk proberen smoren :stoned:

A

Anonymous

Gast
Voor mij is de gouden regel: Hou jezelf niet voor de gek.

qlo

Experimenterende gebruiker
1. info inwinnen en tips opvolgen
2. alles met mate en stoppen wanneer het uit de hand begint te lopen

that's it

financieel veroorloven is niet echt een punt :wink: maar geldt uiteraard ook

ik zou niet weten waarom ik niet over het gebruik zou liegen. als je derover liegt betekent dat één, en soms twee dingen:
1. (altijd) de anderen zijn fckin drama queens en weten geen zak over drugs (dus idioot om het tegen hen te gaan vertellen, ze WILLEN gewoon niet luisteren naar wat je over eender welke drug zegt)
2. je hebt een probleem met je gebruik en je bent zelfs niet meer eerlijk met jezelf ;p

ik zou ook niet weten waarom ik niet in de week of alleen zou smoren bv., ik vind dat alleen leuker dan met anderen erbij, de ultieme manier om ff tot rust te komen, maakt voor mij niet uit of t weekend is of niet

Freaky high

Bewuste gebruiker
My Rulezz:
1/ gebruik met regelmaat, niet overdrijven dus
2/ laat je niets toe dwingen! gebruik alleen een drug als je het zelf wil!
3/ experimenteer er op los, maar laat het geen gewoonte komen!

dat zijn zo een beetje mijn 3 regels, als er ng zijn dan zet ik ze er wel bij :mrgreen:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Freaky high zei:
My Rulezz:
1/ gebruik met regelmaat, niet overdrijven dus
2/ laat je niets toe dwingen! gebruik alleen een drug als je het zelf wil!
3/ experimenteer er op los, maar laat het geen gewoonte komen!

dat zijn zo een beetje mijn 3 regels, als er ng zijn dan zet ik ze er wel bij :mrgreen:

kortom gewoon verantwoord gebruiken :wink:

Qocaïne

Badass junkie
1. Gebruik alleen wanneer je goed in je vel zit.
2. Houd jezelf aan verschillende maanden regels.. bijvoorbeeld XTC 3keer / Paddo's 3keer.
3. Houd je gebruik van drugs verborgen voor de buitenwereld. enkel goede vrienden mogen weten wat je zo nu en dan doet.
4. Wees altijd eerlijk tegen jezelf.. over je gebruik.
5. Zorg altijd dat je de volgende dag geen belangrijke afspraken hebt... liefst een dagje vrij.

smokable

Newbie
Ik heb maar een paar regels: gewoon altijd je gezondheid op de eerste plaats laten komen en dus niet overdrijven.
Zorg dat je niet alleen bent Vooral bij Paddo's, je kan er rare dingen van gaan doen :grin:

HDA

Bewuste gebruiker
mijn regels waren :

1/ coke / mdma : enkel als er de dag nadien geen afspraken zijn (doch heb ik die regel 3 keer "overruled")
2. wiet : heel weinig in doen (ik kon/kan er niet goed tegen
3. veel drinken (ook alcohol)
4. Niet meer rijden
5. op tijd stoppen

waren, want ik gebruik niets meer behalve koffie en sigaretten

nu :

6. alcohol : maximaal 2 biertjes op 'n avond - no drunk driving at all - feestje : meer als ik niet meer moet rijden en ik de dag nadien niet vroeg uit de veren moet

lot

Badass junkie
ik heb geen regels meer...
maar bij mij was het altijd zo:
1. laat het niet uit de hand lopen
2. als je wat gebruikt heb moet dat anderen niet belemmeren
3. hou het bij een normale hoeveelheid
4 niet doen omdat het moet maar omdat je het wil

yellowmoon

Bewuste gebruiker
niet blowen voor 12:00 dat moeten meer mensen doen als ik voor 12:00 uur begin met blowen is de rest van de dag naar klote

Bovenaan