1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Relatie en drugs te combineren?

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Nova's Zeuss, 5 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Nova's Zeuss

Nova's Zeuss Newbie

Goeiemorgen,

mijn vriend en ik zijn nu al bijna een jaar samen en hebben dan ook een gelukkige relatie. Wij hebben elkaar leren kennen tijdens het blowen op een feest. Hierdoor waren we het er ook al snel over eens dat recreatief gebruik van drugs zo nu en dan geen kwaad kon. Mijn vriend, laten we hem even Jan noemen voor het gemak, heeft niet veel gedaan en ik zelf ook niet, dus hadden we afgesproken langzaam te beginnen en niet meteen aan de harddrugs te gaan bijvoorbeeld.

De eerste 3 a 4 maanden bleef het echt bij een blowtje en af en toe een pilletje XTC. Echter zitten wij in een vriendengroep waar gereguleerd hard drugs wordt gebruikt. Wij zaten er bij toen het werd genomen/gesnoven door onze vrienden, maar hebben nooit eigenlijk echt de behoefte gehad om mee te doen. Nou hebben wij toch laatst (lees 2 a 3 maanden terug), uit nieuwsgierigheid wat dingen geprobeerd. Het begon zoals eerder vermeld bij XTC, en toen werd het stapsgewijze wat heftigere drugs. In mijn hoofd is de volgorde een beetje als volgd gegaan over die enkele maanden; XTC, lean, morfine, 2CB, Ketamine, Sos, en tot slotte pep. Dit hebben we ook niet maar een keer gedaan maar ook echt vaker dan. Bijvoorbeeld weekend 1 een flinke pep trip, en weekend 2 weer. Dan zomaar weekend 3 niets als pauze en rust voor onszelf.
    Wij merken dat als wij samen aan het trippen zijn dat zowel Jan als ik het fijn vinden om bij elkaar te zijn. Dit hoeft niet eens te betekenen dat we lopen te kleffen en naast elkaar op de bank zitten constant aan elkaar zitten etc. Nee, de aanwezigheid is gewoon al genoeg. Gewoon de vriendengroep, en wij. Wanneer een van ons zich ook niet lekker voelt is dr ander wat nuchterder om het een en ander in de gaten te houden.

Onlangs zijn we bijvoorbeeld een keer fout gegaan, allebei op dezelfde pil. Bleek achteraf dat dit ook foute pillen zijn geweest, maar dat wisten we toen niet. We merkten toen dat we veel behoefte hadden aan elkaar, en we elkaar er eigenlijk een beetje uit trokken op die manier. Daarna goed de roes uitgeslapen en een flinke dip gehad de dag erna. Toen even pauze gehad voor een week of 2. Daarna zijn we weer wezen trippen met wat vrienden op de pep.

Na enige verheldering en uitleg van de situatie wil ik toch mijn vraag stellen die al een kleine 2 weken in mijn hoofd spookt. Ik lees namelijk vrij veel op Drugsforum dat een relatie en recreatief drugsgebruik niet samen gaan. Toch weten Jan en ik het goed te combineren en elkaar ook bij zinnen te houden. Dit op de manier van niet teveel nemen, beetje op elkaar te letten en ook reëel te blijven over de hoeveelheid verdeeld over de tijd/periode. Is dit dan uitzondering op het punt dat vele mensen van mening zijn dat relatie en drugs fout gaat? Of zijn er meerdere mensen met een ervaring van relatie en/of recreatief gebruik?
    Want ik begin toch echt te denken dat Jan en ik een redelijk goeie balans hebben gevonden tussen onze werk/opleidingen, relatie en drugsgebruik.

Ik hoor graag jullie visie hierop, en vraag me echt af hoe anderen over onze situatie denken.

Groetjes.

2. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Over relatie + druggebruik in het algemeen heb ik niet zoveel te zeggen; als een stel een goede relatie heeft en er geen verslaving of drugmisbruik speelt kan het prima. Drugs kunnen bestaande problemen uitvergroten of verergeren, en ze kunnen zelf ook problematisch worden.

Ik vind jullie gebruik, zoals ik het uit je post begrijp, wel zorgwekkend:
    Jullie zijn in een paar maanden tijd van blowen en af en toe een pil naar zes soorten harddrugs gegaan, en jullie gebruiken (bijna) elk weekend. Het is kennelijk al meerdere keren voorgekomen dat een van jullie zich niet lekker voelde en jullie toch gingen gebruiken, en dat jullie fout gingen op een pil die "achteraf fout" bleek suggereert dat jullie je shit niet testen. Ook heb je het over een "pep trip"; misschien is dit mierenneuken van mijn kant, maar als je niet weet wat een trip is moet je eigenlijk geen 2C-B of ketamine gebruiken.
    Jullie dosering, setting, eet- en slaappatroon voor gebruik, en algemene gezondheid ken ik niet maar ik heb mijn vermoedens dat ik er nu al meer over heb nagedacht dan jullie zelf?

Dus ja, misschien zie ik het te donker in of ben ik té voorzichtig, maar ik denk dat halsoverkop en ongeïnformeerd de wereld van drugs induiken vragen is om problemen, en dat jullie allebei afzonderlijk én jullie relatie wel eens de gevolgen hiervan kunnen tegenkomen.

Tevil19, ZERO-, Ontdekkingsreiziger en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Nova's Zeuss

Nova's Zeuss Newbie

Het is niet elk weekend (gelukkig ook maar), de ene keer zit er een week tussen en is het aan de (zeer) krappe kant, en de andere keer zaten er 3 a 4 weekenden tussen.

Het was ook zeker geen trip zoals de ket en de 2cb. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het anders zou moeten verwoorden. Misschien was het woord expierence beter geweest in deze context. Trippen zoals het hallucinetrn was het namelijk niet.

Nee ben juist dankbaar om je reactie, ook al is het misschien zoals verwoord tè voorzichtig. Het is altijd fijn om iemand anders zijn visie te zien. Mijn opleiding in de geneeskunde geeft mij wel een duidelijk beeld wat drugs met je kan doen en wat voor gevaar het ook is eigenlijk. Echter bekijk ik het denk ik meer vanuit die hoek dan inderdaad aan andere (zeer belangrijke!) zaken zoals het testen te denken. Erg dom en naïef achteraf!

Fenrir vindt dit leuk.
  4. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Als jullie een relatie hebben mag ik hopen dat het voor zich spreekt dat jullie het fijn vinden om bij elkaar te zijn, ook nuchter. :wink:
    Beetje flauw want ik denk niet dat je het zo bedoelde, maar ik vond het wel een opvallende zin, haha.

Serieus? Ik heb dat echt nog nooit gelezen hier, althans toch zeker niet in die bewoordingen. De vraag die je je kunt stellen is of (bijna) wekelijks drugsgebruik nog recreatief te noemen is. Geen retorische vraag overigens, ik vind het zelf ook lastig om daar antwoord op te geven. Hangt helemaal van de situatie en context af. Het moet geen vanzelfsprekendheid worden.

Oké, maar blijkbaar is er toch enige twijfel over bij je, want anders had je dit topic niet geopend. Als jullie het beide prima onder controle hebben en er plezier aan beleven, is er volgens mij niet veel mis mee. Maar blijf wel altijd eerlijk tegen jezelf, een innerlijk 'niet oké'-stemmetje is er nooit voor niets.

Casaan, Lytje pole en Fenrir vinden dit leuk.
  5. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Drugs gebruiken in een relatie lijkt me niet direct een probleem en dat wordt hier op het forum ook eigenlijk nooit zo verkondigd. Een relatie tussen twee verslaafden vormt sneller een risico, alhoewel dat ook niet per definitie een probleem is.

Maar 6 nieuwe soorten drugs proberen in 2 a 3 maanden betekent toch echt gemiddeld minimaal elke twee weken drugs gebruiken. Ja of meteen heel veel combineren, ik sluit me bij @Fenrir aan dat zo snel beginnen aan drugs vrij zorgwekkend is en op de langere termijn vragen om problemen is. Als je nu al zo vaak en veel gebruikt is de kans enorm groot dat het langzaam alleen maar meer wordt.

ZERO-, Casaan, Fenrir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik ben wel eens in een relatie geweest aantal jaar waar we samen drugs gebruikte.
    Het kan zijn dat je steeds vaker en meer gaat gebruiken.
    Bij ons werkte dat niet goed, we staken elkaar aan en gingen te vaak en te veel gebruiken.
    Wel hele leuke tijden gehad maar ook ernstige ruzies.

Mijn beste relaties zijn altijd geweest dat ik op zijn tijd wel wat gebruik en vriendin eigenlijk bijna niet.
    Heel soms een keertje mee wilt doen maar er niet zo van houd.
    Beter voor mij. En de relaties waren ook beter.
    Samen kan het leuk zijn maar je kan elkaar ook aansteken.

OverdriveO, Casaan en Fenrir vinden dit leuk.
  7. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Ik heb nog nooit samen drugs gebruikt in een relatie, afgezien van een jointje heel vroeger.

Voor mij zou het denk ik niet werken omdat ik dan teveel zou gaan gebruiken. Mijn streven is nu 1x per maand drugs en 2x per week alcohol (een paar glazen).
    Met z’n tweeën ga je dat natuurlijk nooit redden. Wordt vaak snel te gezellig denk ik.

Edit
    Tenzij je echt op één golflengte zit en samen niet wil verzanden in een eindeloze binge.

Edit 2
    Waarom is alles toch zo eindeloos genuanceerd.

Laatst bewerkt: 5 nov 2018
    Casaan, Rebell en Fenrir vinden dit leuk.
  8. Atwa

Atwa Experimenterende gebruiker

Ik en mijn vriendin zijn samen langzaam aan drugs begonnen te gebruiken. Zij blowde altijd al, maar dan heb ik het vooral over experimenteren met andere dingen.

Bij ons is dit juist super goed gegaan, doordat we elkaar in check hielden, als een van ons iets te vaak wat wilde nemen. Zeker, toen we speed hadden ontdekt is het een moment iets te hard gegaan, maar dat is door goed overleg en afspraken maken weer terug gebracht tot een gezonde hoeveelheid.

Nu weet ik ook niet hoe oud jullie zijn, wij waren 32 en 30 toen we begonnen met experimenteren, waardoor we misschien wat verstandiger met deze dingen omgingen. Wij hebben in ieder geval altijd goed onderzoek gedaan naar wat we pakken en een nieuwe stof altijd door 1 persoon uit laten testen terwijl de ander tripsitter was. Ook gebruiken wij zo goed als nooit in sociale situaties, wij pakken een stofje altijd lekker rustig thuis.

Ik geloof dan ook dat recreatief drugsgebruik in een relatie zeker goed samen kan gaan. Ik denk dat het probleem bij jullie juist komt door een gebrek aan gezond verstand/kennis en misschien dat jullie het moeilijk vinden om elkaar uit de problemen te houden.

9. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Heerlijk dit

Lytje pole vindt dit leuk.
  10. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ja hoor, waarom zou het niet goed kunnen gaan? Ik proef een beetje uit je woorden dat jullie nog allebei vrij jong zijn. Dit is de tijd om te experimenteren en wat is er mooier om dit samen te doen met je beste vriend (relatie). Geniet er gewoon van en neem het leven zoals het is. Niemand kan voorspellen hoe het in de toekomst kan gaan! De beste relaties vallen uiteen zonder drugs en andere relaties houden stand dmv goede communicatie en wederzijds begrip. Maar luister niet teveel naar mij, heb al verscheidene mooie relaties opgeblazen of opgeblazen zien worden door een partner en ben tegenwoordig ook mijn eigen grootste vijand waar het aankomt op het aangaan van iets nieuws met iemand. Wonder wonder. Gelukkig is advies geven makkelijker :wink:

11. PsychedelicMagic

PsychedelicMagic Bewuste gebruiker

Een relatie en psychedelica is zeer goed te combineren. 1x in de 3 maand mdma kan ook. Verder is het geheel afhankelijk van de twee personen die een relatie met elkaar hebben. In het aller ergste geval raken jullie beiden verslaafd, dakloos en zonder geld. Zou de relatie dan nog stand houden? Als ze zich gaat prostitueren bijvoorbeeld?? Met veel andere middelen zit je met dat verslavingsfactor. Als je verslaafd bent ga je het middel dan nog delen met je partner? En wat doe je als je partner iets waar je waarde aan hecht van je steelt en verkoopt voor een portie dope?? Ik vind het maar riskant om samen aan de ghb, benzo's of heroïne te gaan. Alcohol zorgt al voor een hoop ellende, laat staan de coke of opiaten.

12. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Ik kan je hier niet mee helpen want ik hou dat gescheiden van elkaar, maar wil toch even wat vragen, je ging van XTC en Lean rechtstreeks naar Morfine? Waar kwam dat ineens vandaan?

Laden...