Relatie & verslaving

GroenRook

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Zelf heb ik sinds een paar maanden een relatie met een hele geweldige meid. Alles mooi en vredig, maar 1 ding wat tussen ons in staat, is mijn blowen. Ook dat ik af en toe drugs gebruik is een probleem.

Nou is harddrugs wel eenvoudig op te lossen in mijn geval dat kan ik wel links laten liggen voor mijn meisje. Maar ik ben al 7 a 8 jaar vast aan het blowen. Momenteel wel meer dan €20 per doordeweekse dag. Met hele dagen werk, dus eind middag/avond.

Ik vind het nog steeds gewoon fijn en ondervind eigen geen problemen in mijn dagelijks leven. Ik heb school, stage en werk. Een familie. En dus sinds een tijdje een vriendin.

Moet ik stoppen voor haar? Of ga ik dan tegen mezelf in.
Moet zij het maar accepteren van mij? Of ben ik dan onredelijk

Ben benieuwd naar reacties en andersmans ervaringen!!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Meer dan 20 euro per doordeweekse dag klinkt wel stevig, denk dat ik mijn geld op het cliché van de middenweg zou inzetten. Maar mocht je proberen te minderen doe het dan vooral voor jezelf, anders heeft het toch geen zin.

Gebruik zelf op vrijwel dagelijkse basis van alles en nog wat, de vriendin gebruikt eigenlijk helemaal niets en is net een bloedhond, die heeft direct door wanneer en wat ik gebruik. Een relatie is vrij zelf confronterend, het heerlijke aan vrijgezel zijn is dat je met niemand anders dan jezelf rekening hoeft te houden.

Ik heb nog altijd hetzelfde hopeloze figuur als vroeger (wie ik graag mag) maar ik heb mezelf wel wat structuren en regels moeten aanleren om mijn gebruik aan mijn vriendin en dus aan mijzelf te kunnen verantwoorden. Het mag in grote lijnen van mij gewoon niet (overmatig) in de weg staan van mijn constructieve leven, op zowel werk, privé als sociaal vlak.

Voor het stellen van diagnoses wordt er naar deze vlakken ook gekeken of het hier negatieve invloed op heeft, als jij voldoende kunt functioneren binnen de maatschappij zal er meestal geen diagnose gesteld worden. Als je school, stage, werk, familie en vrienden goed blijft gaan mag dat ook wel benoemd worden denk ik, het is hierbij echter wel belangrijk dat je eerlijk tegen jezelf kunt wezen wanneer dit niet het geval is. Eigen gezondheid is ook een belangrijk overwegingspunt, roken blijft nou eenmaal zeer ongezond.

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik zou eerst doorvragen naar haar redenen: is zij een CDA'er in schaapskleren en heeft het met irrationele vooroordelen over drugs te maken dat ze wil dat je stopt? Dan zou ik het uitmaken. Is ze bezorgd omdat je bijvoorbeeld vaak te laat komt en dingen vergeet? Dan zou ik overwegen om naar haar te luisteren. Vindt ze het gewoon ongezellig als je minder aanspreekbaar bent, of dat ze vaker dingen samen wil doen en jij te vaak thuis wil blijven? Dan kun je afspraken maken, bijvoorbeeld 3 dagen wel en 4 dagen niet, of alleen in het weekend. Ook als ze gewoon bezorgd is kun je besluiten om niet meer doordeweeks te blowen

Bovenaan