Hallo,
al het volgende is uit eigen ervaring,zijn dingen die voor mezelf werken.
Gebruik al zon 10 jaar allerlei stofjes om bewust bewustzijn te vergroten,meer bepaald voorbij het persoonlijke naar transpersoonlijke domeinen.Waarom lukt dit makkelijker dan doormiddel van meditatie?Omdat je makkelijker je normale ,allesoverheersende denken (dat er voor zorgt dat geen enkele ervaring onbevangen kan zijn).
Eerlijkheidshalve eerst nog dit:er is wel enige controle noodzakelijk over dat wat je ervaart.Alles wat je ervaart moet je bekijken als was je een NIET BETROKKEN TOESCHOUWER(net alsof je totaal ongeinteresserd naar een slechte film kijkt).Sommige meditatietechnieken zijn hierbij:vb. vipassana,neti neti,transpersoonlijke getuige,enzovoort.
Wat doe ik nu concreet:
De dag van de geplande reis eet ik niets(verhoging effect en verkleinen kans op vervelende fysieke ongemakken)
Vooralleer ik iets inneem tracht ik mijn voornemen( ) introspectief te offeren.
Na inname (er staat geen muziek op,alles is rustig ,maar vooral eenvoudig), wacht ik rustig tot het middel duidelijk begint te werken.Bedoel hiermee: tot het moment dat je een spanning voelt opkomen in je lichaam,of tot je een bepaalde energie in jezelf of in je omgeving gewwaar wordt.
Let op:dit is het moment dat,als je niks onderneemt, hallucinaties,kleurverandering;kortom het lsd circus begint.Als je zo reis, dan heb je geen enkele richting.Negeer alle ervaringen die je zintuigen ondervinden en concentreer je volledig (sluit je ogen,vermindert omgevingshallucinaties)op het verzamelen van alle energie,kracht die je gewaar bent en breng deze in je buikje.Op een bepaald moment heb je het gevoel dat er niks meer bij kan;denk dan dat je energie bij houdtrondom je buik.
Als je echt voelt dat dit niet langer bij elkaar te houden is, dan laat je de energie los:verbeeld je dat deze energie langs je ruggegraat naar boven stroomt(gaat het met enige zekerheid toch doen op dat moment.Vanaf nu zal je bewustzijn drastisch verandert zijn.In alle eerlijkheid is dit enkel iets voor mensen die serieus op zoek zijn naar een andere realiteit.Dit is mogelijk niet zo vrijblijvend(verwant aan,maakt gebruik van kundalini energie)Dit is ook een manier waarop sjamanen aan hun overheersende energie binnen een groep komen.Ik kan zelf getuigen dat deze middelen het mogelijk maken om'religieuze ervaringen' van het type samadhi toestanden te bewerkstelligen.Heb dit al een aantal maal met andere mensen uitgeprobeerd als katalysator:en dit werkt echt.Nieuwsgierig wie dit dan uiteindelijk effectief gaat proberen in alle ernst.Voor eventuele verduidelijkingen:vraag maar.Op los gebabbel:laat maar.ps:hoe bijzonder al deze ervaringen ook zijn,het zijn nog steeds louter ervaringen die iemand heeft.Ook deze ervaring zal je trachten te verklaren.Wil gewoon zeggen:het geeft je de mogelijkheid om een blik te werpen in een vergroot bewustzijn.