Remmen

Fny

Newbie
Wanneer ik begin met coke heb ik geen controle meer en wil ik steeds meer. Hoe leer je dat af?

Fny

Newbie
Zonder ik het doorhad is het snel geëvolueerd van gebruik, nooit gedacht want ik was altijd degene die zei hoe kan je er nu verslaafd aan geraken?

Zweevteev

Wijs gebruiker
Sterke verlangens ervaren naar het gebruik en/of bingen van een bepaalde drug is niet af te leren; het is hoogstens een gevoel dat te vermijden valt door simpelweg geen drugs te gebruiken die zulke intense verlangens bij je opwekken. Je geeft aan dat je wil stoppen en dat dat zelfstandig niet lukt: dat is niet erg, want je hoeft het ook helemaal niet in je eentje te doen. Heb je al hulp gezocht bij verslavingsklinieken?

Fny

Newbie
Verslavingskliniek vind ik niet echt van toepassing. Zit in een hele vervelende periode en jammer genoeg een paar lijnen verdoofd het nadenken wat, is niet dat ik elke dag een gram doe of elke dag gebruik. En in het weekend als ik niet werk is 1 gram max, maar wil voor mijn gezondheid er controle over hebben en die drang niet meer. Maar ben van plan zondag de nummers te wissen en dan kan ik niet meer halen.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Verslavingskliniek vind ik niet echt van toepassing. Zit in een hele vervelende periode en jammer genoeg een paar lijnen verdoofd het nadenken wat, is niet dat ik elke dag een gram doe of elke dag gebruik. En in het weekend als ik niet werk is 1 gram max, maar wil voor mijn gezondheid er controle over hebben en die drang niet meer. Maar ben van plan zondag de nummers te wissen en dan kan ik niet meer halen.
Nummers verwijderen is al een hele goede eerste stap! Ik denk dat je je moet neerleggen bij dat die drang, zolang je nog wel gebruikt, altijd wel aanwezig zal blijven (totdat het misschien eens goed misgaat en je een hele slechte associatie bij het cocaïnegebruik krijgt, maar zo ver moet het niet hoeven komen). Zoals reeds benoemd: het is of een kwestie van jezelf disciplineren, wat iets is dat heel veel mensen die drugs gebruiken zeer moeilijk vinden of niet eens willen, of door volledig te stoppen met het gebruik. Ik denk dat het in jouw geval echt beter is als je gewoon stopt, want je gebruikte sowieso al niet super veel en vaak, dus daarmee is de drempel om volledig te stoppen ook veel lager dan bij iemand die hardcore cocaïneverslaafd is. Ik denk dat het je wel moet lukken om er van af te blijven zodra je je nummertjes verwijderd hebt.

Zelfs al ben je iemand die over het algemeen niet verslavingsgevoelig is en veel controle weet te behouden of jouw gebruik, bij sommige drugs hebben zelfs de "sterkste" personen het er heel moeilijk mee om niet toe te geven aan hun verlangens naar meer en is er geen andere uitweg dan volledig te stoppen met het desbetreffende middel te gebruiken.

• Like
Waarderingen: Fny

_shikantaza

Badass junkie
Waarom is een kliniek niet van toepassing? In een eerder bericht schrijf je dat stoppen niet lukt. Dat lijkt me reden #1 om de kliniek in te gaan.

De rest van jouw bericht is goedpraten van gebruik, dat het allemaal zo erg niet is. Maar hoe erg is het? Is gebruik nog fijn en is het de investering waard?

Je kunt de nummers wissen, goede stap. Maar wat ga je doen als jouw dealer jou een appje stuurt? Dat gaat 'ie 100% zeker doen namelijk, en je weet niet wanneer.

Fny

Newbie
Waarom is een kliniek niet van toepassing? In een eerder bericht schrijf je dat stoppen niet lukt. Dat lijkt me reden #1 om de kliniek in te gaan.

De rest van jouw bericht is goedpraten van gebruik, dat het allemaal zo erg niet is. Maar hoe erg is het? Is gebruik nog fijn en is het de investering waard?

Je kunt de nummers wissen, goede stap. Maar wat ga je doen als jouw dealer jou een appje stuurt? Dat gaat 'ie 100% zeker doen namelijk, en je weet niet wanneer.
Je hebt idd wel ergens gelijk, is niet omdat ik niet grote hoeveelheden gebruik dat het niet erg is. En gebruik is zeker nog wel fijn, alleen het effect is altijd anders.. soms voel ik er weinig van. Geen idee hoe dat komt..

ljuv

DF-koningin
Je hebt idd wel ergens gelijk, is niet omdat ik niet grote hoeveelheden gebruik dat het niet erg is. En gebruik is zeker nog wel fijn, alleen het effect is altijd anders.. soms voel ik er weinig van. Geen idee hoe dat komt..
Er zijn ook vormen van ambulante hulp, niet in een kliniek dus! Dat zou je zeker eens kunnen checken. Maar ik snap goed dat je het eerst zelf wilt gaan proberen. Je zegt in een moeilijke periode te zitten... Lijkt me voor de hand liggend daar eens goed op in te zoomen en nuchter mee te dealen. Check ook wanneer je momenten van cravings zijn, kijk of er een patroon of associatie is met je kut voelen en je drugsgebruik en waarom, en ga daar mee aan de slag. Archifeer gesprekken met dealers zodat ze ook niet meer in je applijst komen als je door hun geappt wordt, of blokkeer zo nodig. Oja - en stel kleine doelen met kleine beloningen voor jezelf. Dat helpt enorm om een groter doel te bereiken!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Zit in een hele vervelende periode en jammer genoeg een paar lijnen verdoofd het nadenken

Dit is de grote valkuil. Je heeft een reden aan om coke te gebruiken. Er is geen enkele reden om gebruik goed te keuren als je weet dat je er niet mee kan stoppen.

is niet dat ik elke dag een gram doe of elke dag gebruik. En in het weekend als ik niet werk is 1 gram max

Maar het is wel regelmatig. Ook al is het maar 1 lijntje of 1 gram op een weekend. Het sluipt er sneller in dan je denkt.

Gewoon die nummers wissen en even die zin naar coke omzetten. Zoek een bezigheid. Ambulante begeleiding.

Bovenaan