Respect ontbreekt?

Wat vind je van de omagang met paddestoelen in het alemeen?

• Men gaat er onverantwoord mee om

Stemmen: 0 0,0%
  • Men probeerd het goed te doen maar de kennis ontbreekt

Stemmen: 1 50,0%
  • Veel personene zijn goed bezich met paddestoelen en zijn voorzichtig genoeg

Stemmen: 1 50,0%
  • Iedereen moet gewoon lekker doen waar ze zin in hebben

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    2

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Betse mensen,

Ik kan me er niet van weerhouden te denken dat de meeste mensen die hier bezich zijn met paddestoelen geen enkel respect opbrengen voor de planten en eigenlijk geen idee hebben waar ze aan beginnen. Paddestoelen zijn een zeer heftig middel dat met verandwoordelijkheid dient te worden gebruikt, ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat puur recreatief gebruik fout is. In tegendeel, maar ik vind wel dat mensen zich beter moeten informeren waar ze aan beginnen en met wat meer respect en verandwoordelijkheid moeten omgaan met dit middel. Wat is jullie mening hierover en is het mischien een goed idee een soort FAQ voor paddestoelen op te stellen zodat de nieuwkomers op DF zich beter beseffen wat paddestoelen zijn en hoe je ze verandwoordelijk kunt gebruiken. U mening graag!

zommes

Badass junkie
Dat van die FAQ vind ik op zich wel een goed idee.

Maar verder maakt het mij niet zoveel uit, iedereen moet inderdaad maar gewoon doen waar hij zin in heeft.

Paddestoelen zijn ook niet per definitie heftig, ik vind het wel meevallen. Van die lui die het gewoon in de McDonalds nemen en dan 'nok' gaan die zijn toch wel te dom om naar advies te luisteren.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Daar zit natuurlijk ook wel weer wat in, maar ik denk dat we met de ervare gebruikers hier best een goede FAQ kunnen sammenstellen en kwaad zou het zeker niet doen.

Decibel

Experimenterende gebruiker
zommes zei:
Paddestoelen zijn ook niet per definitie heftig, ik vind het wel meevallen. Van die lui die het gewoon in de McDonalds nemen en dan 'nok' gaan die zijn toch wel te dom om naar advies te luisteren.

Nerd, je moet geen dingen opmaken als je de context niet weet

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Decibel zei:
zommes zei:

\
Ik ben het met Zommes eens, dat is basicly waarom ik dit topic hebt gemaakt. Om hopenlijk dat soort stomiteiten te voorkomen.

zommes

Badass junkie
Decibel zei:
zommes zei:

:mrgreen:

Sorry, hamburgertje, maar wat heb ik aan de context gemist? Je ging toch onder de paddestoelen naar de McDonalds of niet?

Als we het over jou geval hebben, snap ik Skyer helemaal. Jij ontloopt gewoon de prachtige waarde die paddestoelen kunnen hebben.

Decibel

we wouden wat even en het liefst meteen weggaan en terug naar de vaste plaatst. het Was lekker weer waar je kon chillen onder een boom bij ene vijvertje, heel leuk altijd, maar nu ging het onweren, dus een noodgedwongen Foute beslissing. maar weet niet waar we heen moesten gaan.

zommes

Badass junkie
Inderdaad balen dat het ging onweren, maar dan zou ik een afdakje ergens in een parkje zoeken ofzo..?

Het is een stomme beslissing inderdaad, ik hoop dat je in ieder geval nu niet bang bent geworden voor paddo's en het nooit meer wil doen, dat zou zonde zijn.

Decibel

bang ik weet niet. wil nog een x doen om het tegen deel te bewijsen dat het wel een leuke drug is, paar vrienden deden voor het eerst mee dus is balen. echt afdakjes weet ik zou gou niet daar.. woon meer in een dorp is geen stad, de mac is ook achteraf verre van het centrum

Mr.jiho

Wijs gebruiker
skyer ik vind dat je gelijk hebt, maar onvoorzichtigheid met drugs gebeurd altijd, met eender welke drugs.
maar een FAQ vind ik een goed idee
ik erger me ook soms aan mense die drugs pakken onder compleet verkeerde omstandigheden, maar het is hun eigen keuze...
:)

Psilo

Bewuste gebruiker
Precies ik ben het ook met MrJiho eens. Iedereen die drugsgebruikt moet proberen te achterhalen wat het middel inhoudt.
Bij verschillende soorten drugs zal het minder belangrijk zijn dan bij andere.
Psilocine e.d. samen met zijn andere vriendjes uit de hallucinogenen-reeks kunnen een zeer wisselend effect op mensen hebben als je de werking niet kent cq respecteert.

Voor andere middelen zoals speed/xtc of alcohol zal een onverwachte werking minder een probleem zijn.

Kom maar op met die FAQ.... :wave:

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Juist ik zal een basis met vragen opstellen die belangrijk zijn en als mensen dan nog wat toe te voegen hebben hoor ik het wel.

Deranged

Badass junkie
Ik heb geen respect voor paddestoelen. Sterker nog ik haat ze, vooral champignons. Ben ik nu een crimineel?

Intoxicated

Wijs gebruiker
Skyer zei:
Betse mensen,

Ik kan me er niet van weerhouden te denken dat de meeste mensen die hier bezich zijn met paddestoelen geen enkel respect opbrengen voor de planten en eigenlijk geen idee hebben waar ze aan beginnen.
...
ik vind wel dat mensen zich beter moeten informeren waar ze aan beginnen en met wat meer respect en verandwoordelijkheid moeten omgaan met dit middel. Wat is jullie mening hierover en is het mischien een goed idee een soort FAQ voor paddestoelen op te stellen zodat de nieuwkomers op DF zich beter beseffen wat paddestoelen zijn en hoe je ze verandwoordelijk kunt gebruiken. U mening graag!

Ik zou graag willen dat mensen onze mooie taal met wat meer respect en verantwoordelijkheid zouden gebruiken... :P

edit: En dan had ik de volgende berichten van je nog niet eens gelezen...

shihuandgi

Belezen gebruiker
paddo's moet je ofwel nemen voor je plezier(zoals velen) of om te bestuderen en jezelf te leren kennen(zoals ik van plan ben),

maar drugs nemen onder toestanden zoals depressies of willen sterven is a no-no!

Jeller

Badass junkie
doe gewoon waar je zelf zin in hebt, maar zorg gewoon dat je het aan kunt.. voor mijn part doe je paddo's op een grote drukke fuif, maar als je slecht gaat is het eigen schuld dikke bult..

persoonlijk vind ik psychedelische drugs leuker op fuiven, omdat de luide muziek dan veel beter overkomt en omdat je dan een bezigheid hebt, iets wat ik soms mis tijdens een paddo- of lsdtrip

het is natuurlijk een iets groter risico, maar tot nu toe nog geen last mee gehad
paddo's zijn heus niet heilig hoor, de hallucingene stoffen zijn gewoon een verdedigingsmechanisme van de paddestoel..

dus kies zelf de set en setting die voor jezelf goed zijn en beleef een goede trip :wave:

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Intoxicated zei:
Skyer zei:
Betse mensen,

Ik kan me er niet van weerhouden te denken dat de meeste mensen die hier bezich zijn met paddestoelen geen enkel respect opbrengen voor de planten en eigenlijk geen idee hebben waar ze aan beginnen.
...
ik vind wel dat mensen zich beter moeten informeren waar ze aan beginnen en met wat meer respect en verandwoordelijkheid moeten omgaan met dit middel. Wat is jullie mening hierover en is het mischien een goed idee een soort FAQ voor paddestoelen op te stellen zodat de nieuwkomers op DF zich beter beseffen wat paddestoelen zijn en hoe je ze verandwoordelijk kunt gebruiken. U mening graag!

Ik zou graag willen dat mensen onze mooie taal met wat meer respect en verantwoordelijkheid zouden gebruiken... :P

edit: En dan had ik de volgende berichten van je nog niet eens gelezen...
Ik ben dyslextisch en niet zo een beetje ook. Daar kan ik dus weinig aan doen.

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
idd, doe op zn minst eerst wat research, doe je het niet. Geef ik je helemaal gelijk, eigen schuld dikke bult

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Skyer zei:
Betse mensen,

Ik kan me er niet van weerhouden te denken dat de meeste mensen die hier bezich zijn met paddestoelen geen enkel respect opbrengen voor de planten en eigenlijk geen idee hebben waar ze aan beginnen. Paddestoelen zijn een zeer heftig middel dat met verandwoordelijkheid dient te worden gebruikt, ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat puur recreatief gebruik fout is. In tegendeel, maar ik vind wel dat mensen zich beter moeten informeren waar ze aan beginnen en met wat meer respect en verandwoordelijkheid moeten omgaan met dit middel. Wat is jullie mening hierover en is het mischien een goed idee een soort FAQ voor paddestoelen op te stellen zodat de nieuwkomers op DF zich beter beseffen wat paddestoelen zijn en hoe je ze verandwoordelijk kunt gebruiken. U mening graag!

Ik ben het helemaal met je eens!

nutsss

Wijs gebruiker
Respect voor paddo's, respect voor speed, wat is dat nou met dat 'respect'?

Het is net of je niet kan accepteren dat sommigen mensen makkelijker over dingen zullen denken dan anderen. Of dat je het elitair wilt houden of zoiets.

Ik vind het gewoon gelul dat respect voor gedoe

ik eis wel een beetje respect voor mn dinsdagdip ja?

Bovenaan