rillend koud na XTC

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Hallo, Nadat we een aantal keren een geslaagde avond hebben gehad met XTC , kreeg mijn vriendin het de laatste keer echt enorm koud. Ik heb al meer gelezen over even koud en dan weer warm krijgen/zweten (heb ik zelf ook wel), maar zij was echt zo koud dat ik haar de rest van de avond alleen maar trillend heb vastgehouden, en dat heb ik op dit forum verder nog niet gevonden. Gelukkig volgende morgen alles weer goed, maar ben nu een beetje voorzichtig om het nog eens te proberen. We hadden beide een dosis van ca 100mg, en dat was voorheen nooit een probleem. Iemand soortgelijke ervaring?

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Ik heb dit ook welles ja... Altijd 100 truien aan, niet alleen op xtc, ook op bijvoorbeeld 2cb. Ik heb dit vaak als mn weerstand niet zo goed is en ik een beetje verkouden of zo net-niet-ziek ben. En als ik niet goed heb gegeten... Met xtc is het wel echt belangrijk een beetje gezond te eten voor je gebruikt. Niet bunkeren ofzo, maar wel lekker veel vitamientjes. Ook erna trouwens!
Was een van deze 2 dingen misschien aan de hand?

Het helpt sowieso wel om je focus te verleggen op zo'n moment. Op grote feestjes heb ik dit bijvoorbeeld nooit gehad (al sta ik dan alsnog met een trui in de bunker😂). Maar hoe meer je je op dergelijke effecten focust hoe erger het lijkt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
MDMA ontregelt je lichaamstemperatuur. Dus het is wel een logische potentiële bijwerking.

Je algemene conditie goed in de gaten houden (alleen nemen als je je goed voelt, voldoende eten vantevoren, voldoende drinken, niet over je grenzen gaan, rusten tussendoor etc.) is denk ik het enige wat je echt kunt doen. 100 mg klinkt in ieder geval niet als een te hoge dosis.

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de snelle reactie. Gezond eten was wellicht een ding; op festivals ga je al vlug voor een frietje, maar daar zitten vast niet veel vitaminen in 🙄. Focus verleggen is ook te proberen, al was het nu wat extreem. Beetje beter voorbereiden lijkt dus het advies

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Was het binnen of buiten?

Vaak als het buiten aan het afkoelen is, dan hebben mensen dat onder invloed niet door. Heb regelmatig op feesten in koudere tijden mensen zien rondlopen zonder shirt of alleen een t-shirt, maar dan met blauwe lippen etc.. Vervolgens werkt het zooitje uit en blijk je het ijskoud te hebben, echter komt dat in de zomer wel minder voor natuurlijk. Ook is, zoals @Roze Olifant al aangeeft, je lichaamstemperatuur ontregelt.

Ik merkte het zelf ook op awakenings. Het soort van koude zweet.

ljuv

DF-koningin
Ja, buiten, inderdaad, al was het niet koud. Maar zoals @ljuv al opmerkte: we kunnen beter ook maar een stapel truien meenemen de volgende keer
Ja joh, veel drugs ontregelen je temperatuur of je perceptie ervan. En zoals vaak, de een reageert daar heftiger op dan de ander. Voorbereiden op beiden uitersten en so wie so goed zorgen voor jezelf, ervoor en erna.

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Top, bedankt. Ik was bang dat het wellicht een tollerantieverschijsel was, maar kon me dat ook niet echt voorstellen want we houden ons aan de 2-3 maanden regel en nooit van die hoge doses.

• Like
Waarderingen: ljuv

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Top, bedankt. Ik was bang dat het wellicht een tollerantieverschijsel was, maar kon me dat ook niet echt voorstellen want we houden ons aan de 2-3 maanden regel en nooit van die hoge doses.

Jullie gebruik klinkt helemaal prima onder controle. :) Houden zo.

En het klinkt zeker niet als een tolerantie-verschijnsel, eerder ‘gewoon’ als een ongelukkige nevenwerking. De bijwerkingen verschillen per persoon en ook per keer. Hopelijk heeft ze er een volgende keer minder last van!

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Jullie gebruik klinkt helemaal prima onder controle. :) Houden zo.

En het klinkt zeker niet als een tolerantie-verschijnsel, eerder ‘gewoon’ als een ongelukkige nevenwerking. De bijwerkingen verschillen per persoon en ook per keer. Hopelijk heeft ze er een volgende keer minder last van!

Ik heb sinds kort unlocked dat ik over mijn gier ga bij de opkomst. Jaren lang nooit een pizza gefabriceerd op de grond op een festival of thuis over mijn nek moeten gaan en nu ineens de laatste twee keer in het begin... Ik noem het ook maar een ongelukkige nevenwerking :tearsofjoy: :sweatsmile:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb sinds kort unlocked dat ik over mijn gier ga bij de opkomst. Jaren lang nooit een pizza gefabriceerd op de grond en nu ineens de laatste twee keer in het begin... Ik noem het ook maar een ongelukkige nevenwerking :tearsofjoy: :sweatsmile:

Dat heb ik zelf ook twee keer vrij random gehad bij 6-APB, plotseling over m’n nek bij de opkomst, daarvoor (en de keren daarna) MDMA en 6-APB geen last van gehad. Heb het ook al eens gehad van 3-MMC, ook in de come up.

Middelen die op serotonine werken kunnen inderdaad misselijkheid oproepen, ook doordat de maagwand wordt geprikkeld. Dus yep: ongelukkige bijwerking helaas. Bij mijzelf heb ik de indruk dat een preventieve primperan hiertegen werkt. Ik krijg dat voorgeschreven voor migraine. Maar goed, dat moet je dan ook maar net in huis hebben natuurlijk, dus geen heel nuttige tip waarschijnlijk. Verder is het vooral een kwestie van accepteren dat het de ene keer wat smoother valt dan de andere keer. :wink: Gelukkig is die misselijkheid na de inwerking vrijwel altijd voorbij bij deze middelen.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Ja, ik zie het gewoon als iets wat er (helaas) bijhoort. Jaren geen last van gehad en nu met zowel mdma als 6-apb beide gehad. Vermoed ook dat het gelijk beetje tussen mn oren gaat zitten. Ik vind het helemaal niet erg als het gebeurt, alleen de keer met mdma stond ik in het midden van het publiek bij de main stage, dat is wel vervelend. Nu met 6-APB zat ik alvast ergens afgelegen lekker op een bankje, dan is er niet zoveel aan de hand haha..

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja, ik zie het gewoon als iets wat er (helaas) bijhoort. Jaren geen last van gehad en nu met zowel mdma als 6-apb beide gehad. Vermoed ook dat het gelijk beetje tussen mn oren gaat zitten. Ik vind het helemaal niet erg als het gebeurt, alleen de keer met mdma stond ik in het midden van het publiek bij de main stage, dat is wel vervelend. Nu met 6-APB zat ik alvast ergens afgelegen lekker op een bankje, dan is er niet zoveel aan de hand haha..

Same here, de eerste keer dat ik dit meemaakte overviel het mij ook toen ik midden op de dansvloer bij een festival stond. Snel nog naar buiten hebben weten te komen, maar in een openbare setting is dit een hele nare bijwerking, je wil gewoon lieverrrr niet gaan kitsen dan zeg maar. :’) Voelt zo lekker aso.

Wel goed ja om in een festivalsetting ‘voor het geval dat’ even ergens buiten de drukte (en/of in de buurt van dixi’s) te gaan zitten. :)

Wat hebben wij druggies het soms toch zwaar hè? Poeh hey. 😁 Niet te doen gewoon. 🙃

Bovenaan