Ritalin + Leren

Spirit Wolf

Experimenterende gebruiker
Hallo DF'ers.

Mijn tentamenweek komt steeds dichterbij en twee vrienden van mij hebben vorig jaar Ritalin gebruikt om even een dagje door te leren. Ik zelf ben eigenlijk niet echt van het "Ik moet leren dus ik gebruik maar Ritalin" maar uiteindelijk toch besloten om het te doen ook voor recreatief gebruik. Ik kan dus een aantal pillen aanschaffen. Ik ben nog niet op de hoogte hoevel mg dit per pil is (volgens mij een aardige dosis). De pillen geven het ook langzaam af (12 uur werkende).

Mijn vraag aan jullie: kan ik dit beter snuiven of gewoon innemen. Het gaat erom dat ik het lange termijn effect krijg en is het erg als ik het om 21:00 neem zodat ik de hele nacht door kan trekken (bewust).

liever veilig gebruiken dan onveilig :)

Alvast bedankt!

Fool

Badass junkie
Waarschijnlijk gaat het hier niet om ritalin, maar om concerta, deze is beschikbaar in 18, 27, 36 en 54 milligram. Deze werken prima oraal genomen. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je wilt dat het lang werkt moet je het gewoon oraal nemen, iets snuiven geeft altijd een korter effect. Daarnaast is een pil snuiven met bindmiddelen enzo ook niet altijd even effectief.

Voor studeren is een vertraagde afgifte wel handig opzich. Als het ook recreatief gaat doen kun je de pil beter goed crushen ipv van veel meer pillen nemen.

Tevil19

Bewuste gebruiker
Oraal nemen is beter, want zoals gezegd, zal dat een langere werkingsduur geven.

Ik ben benieuwd.
- Ga je het ook nemen tijdens de tentamens?
- Ga je de hele nacht studeren en daarna slapen of sla je dan een nachtje over?

Slaaptekort heeft namelijk negatieve effecten op werkgeheugen, cognitie en problemen oplossen.

je kunt concerta bijna niet snuiven, de pil is vrijwel onbreekbaar, de beste manier om hem open te maken is de pil voor 3 seconden in de magnetron, dan met een scherp mesje de buitenkant eraf halen (de 'coating' bevat 22% van de mg's, het smaakt heel vies maar het is zonde om het weg te gooien) dan is er een soort gel laag, haal dat eraf.
nu zie je 3 delen (wit, geel en bruin) het witte en gele deel zit de methylfenidaat in, het bruine deel zorgt ervoor dat het geleidelijk in je lichaam komt. gooi het bruine deel weg.
stop het witte en gele deel in een papiertje en stamp het fijn.
en je kunt het snuiven!

Tevil19

Bewuste gebruiker
Ik zou concerta niet snuiven. Het hele 'extended release' mechanisme werkt niet meet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tevil19 zei:
Ik zou concerta niet snuiven. Het hele 'extended release' mechanisme werkt niet meet.
Ik zou pillen gewoon helemaal niet snuiven, die bindmiddelen zijn bedoeld voor je maag niet je neus.

Ik snap sowieso niet dat veel mensen het überhaupt bedenken om ritalin te gaan snuiven voor functioneel gebruik... Als je wilt dat het heftiger werkt slik je gewoon een extra pil en anders kun je beter speed regelen. Daarbij is het hele idee aan functioneel gebruik niet dat je echt zwaar high wordt, maar meer een subtiel effect waarmee je wel productiever bent.

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Tevil19 zei:
Ik zou pillen gewoon helemaal niet snuiven, die bindmiddelen zijn bedoeld voor je maag niet je neus.

Ik snap sowieso niet dat veel mensen het überhaupt bedenken om ritalin te gaan snuiven voor functioneel gebruik... Als je wilt dat het heftiger werkt slik je gewoon een extra pil en anders kun je beter speed regelen. Daarbij is het hele idee aan functioneel gebruik niet dat je echt zwaar high wordt, maar meer een subtiel effect waarmee je wel productiever bent.
Maar zoveel bindmiddel zit er niet in concerta (capsules) als je deze 'goed' opent. :P

Spirit Wolf

Bedankt voor de reactie.
Tot de conclusie gekomen dat ik het gewoon oraal ga in nemen omdat het daarvoor is gemaakt. Beter gewoon veilig en het is ook de makkelijkste manier.

Nu naar de vraag van Tevil19.
Tevil19 zei:
Oraal nemen is beter, want zoals gezegd, zal dat een langere werkingsduur geven.

Ik ben benieuwd.
- Ga je het ook nemen tijdens de tentamens?
- Ga je de hele nacht studeren en daarna slapen of sla je dan een nachtje over?

Slaaptekort heeft namelijk negatieve effecten op werkgeheugen, cognitie en problemen oplossen.

Ik ga het hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken tijdens de tentamens. Ik neem liever geen risico's en wil gewoon fris aanwezig zijn.

Mijn plan wordt om de hele nacht door te trekken voor 2 vakken. Deze slaap zal en moet ik terug krijgen. Dit omdat ik slecht functioneer met weinig slaap. Ik zal die komende dagen na "de nacht" dan alles moeten inhalen. Ik plan deze "nacht" dan ook minstens 2 weken voor de tentamens in.

Nog meer vragen?
Die van mij zijn beantwoordt, bedankt allemaal!

Fool

Badass junkie
Ik denk dat je meer en efficienter leert als je gewoon gaat slapen om een uurtje of 12 en de dag erna om 9 uur weer begint, kan me niet voorstellen dat je na een nachtje doorhalen op methylfenidaat nog fatsoenlijk kan leren. Maargoed, ik heb dan ook nog nooit methylfenidaat gesnoept en misschien stel ik me er wel wat anders bij voor. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het efficiënts leer je inderdaad gewoon door op tijd te gaan slapen en de volgende ochtend weer verder te gaan.

Maar ik heb zelf wel eens ritalin als noodmiddel gebruikt omdat ik 5 tentamens toen in die week had en nog helemaal niks had gedaan. Mijn schema was rond 15u beginnen met leren aan de ritalin en dan ergens in de avond nog bijnemen en dan doorgaan tot 6u in de ochtend. Dan sliep ik 2u en nam dan nog een ritalin om enigzins wakker het tentamen te maken. Daarna sliep ik nog 3 tot 4u en dan begon alles weer opnieuw. Zo heb ik toen al mijn tentamens gehaald, maar ik was helemaal kapot achteraf. Tijdens voelde ik me ook niet echt chill trouwens. Niet echt een aanrader dus, maar bij nood kan het een keer handig zijn.

Spirit Wolf

Zojuist (20:50) 40 mg medikinet ingenomen.
Begint te werken, nu leren.
Misschien een klein report over hoe het ging (in dit topic)?

Bovenaan