ritalin VS speed VS coke

Marco_TM

Newbie
Ik ben nieuw hier dus ik ga even een paar domme vragen stellen, dus schelden mag, maar daar tussen door af en toe iets wat op een antwoord lijkt word wel op prijs gesteld.

Eerst maar over mij, ik ben 41 en ooit als licht borderline gediagnosticeert maar in een tijd dat er weinig over bekend was, waardoor er dus nooit echt wat aan gedaan is.
ik heb behoorlijk veel ervaring met drugs, maar waar ik me nog nooit aan gewaagd heb is ritlain, omdat ik niet zo direct weet waar ik dat zo snel kan krijgen. vooral mijn ervaringen met coke de aaste tijd en wat ik er van weet heeft mijn interesse in rita nogalaangewakkerd.

vraag 1. is dus, als ritalin een milde vorm van speed is, werkt normale speed in een lage hoevelheid dan niet precies t zelfde. (in dat geval doen we toch gewoon dat...)

en vraag 2. als ik coke op heb, reageer ik zoals adders reageren op rita, plotseling weet ik wel dat ik 2 uur voordat ik uit ga me nu maar alvast kan gaan doucen zodat ik de laaste tram nog op tijd haal, en dat soort dingen.

Nou weet ik dat je coke ook kan slikken, waar ik nou naar opzoek ben is iets wat ik met die coke kan mengen zdat ik dat kan innemen zonder dat dat emteen mn maag belast. maar ook wat zo langsaam verteerd dat je een soort extended release cokeil krijgt. Weet iemand zoiets?

op zich ben ik al bezig om maar eens een nieuwe psychotest te gaan doen, maar je kent die molen, tegen de tijd dat een dokter mij ritalin gaat voorschrijven zijn we een jaar verder.
ik wil ze een stapje voor zijn:)

mocht je tiepfoutjes tegenkomen, die maak ik dus bijna niet met coke...

Marco_TM

Newbie
van wat ik hier lees over ritalin is dat t alleen werkt nadat je t geslikt hebt.
en je kent die probleempjes dat wij mensen wel hebben met dingen als je bed uitkomen en dus die eerste pil slikken. bij mij is dat soms zo extreem dat als ik wakker ben dat ik pas na een half uur mn ogen open doe. als ik er een keer uit ben, ja dan is dat een ander verhaal, maar je kan rustig mn keuken in de fik zetten als ik in bed lig. ik blijf doodleuk liggen.

wat mij dus een slim idee lijkt is een pil te maken die een moeilijk te verteren huls heeft, zodat ie pas een uur of 8 nadat je m geslikt hebt gaat werken. Je neemt m dus voor t slapen in. en dan doet ie de hele nacht eigelijk niks, tot t tijd word om op te staan, en dan ben je inene wakker. moet toch mogelijk zijn....

D-cocain

Newbie
ik denk dat het moeilijk gaa tzijn voor die pil dat je zegt :)
dat hij inslaat 8 uur na het slikken,klinkt onmogelijk volgens mij:)

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
het is zoizo niet zo effectief om coke te slikken.. met speed heb je daar meer aan,, maar ritalin is niks hoor,, ik weet niet precies wat je wilt bereiken maar ritalin werkt niet zoals speed en coke,, tenzij je er overdreven veel van neemt..ik raad het je niet aan,.. :wave:

Marco_TM

Newbie
om je een indicatie te geven van mijn cokegebruik.
ongeveer 1 gram per week verdeeld over 3 dagdelen
das dus 1/20 ste gram per keer ongeveer.
dat werkt dus bij mij. ik weet alleen niet hoe dat o de lange duur zit.
zal wel anderhalf per week worden

oftwel 300 euro per maand.

of t met speed net zo werkt weet ik niet, gewoon omdat ik veel mensen ken emt coke en geen met speed. en ik ben een beetje huiverig voor de come down van speed.

de enige comedown die ik van coke heb is dat als t t savonds uitgewerkt is ik erg moe word en dan slaap als een baby.

als t niet zo gruwelijk onbetaalbaar was voor mij hield ik t gewoon braaf bij coke dus.

ik heb 450 euro per maand te besteden dus dat gaat niet door.

Marco_TM

Newbie
D-cocain zei:

ik heb t dus over een pil , in een pil in een pil, en alleen de binnenste pil is de stof waar je wakker van word. de lagen dr omheen zijn van een extreem moeilijk verteerbare substansie.
nou weet ik niet hoelang een il dr over doet om onderaan je darmen terecht te komen, maarsinds je stofwisseling nogal laag ligt als je slaapt kan ik me voorstellen dattie na 8 uur nog wel ergens onderweg is en daarna hebben we nog de tijd die de stof nodig heeft om dan door de darmwand te worden ogenomen.
dus een 3trapsraket, de eerste laag om in slaap te komen en je stofwisseling te vertragen, de tweede laag die dan heel langsaam oplost en dan de derde die je weer langsaam op toeren brengt.

D-cocain

Newbie
Marco_TM zei:
D-cocain zei:

ik heb t dus over een pil , in een pil in een pil, en alleen de binnenste pil is de stof waar je wakker van word. de lagen dr omheen zijn van een extreem moeilijk verteerbare substansie.
nou weet ik niet hoelang een il dr over doet om onderaan je darmen terecht te komen, maarsinds je stofwisseling nogal laag ligt als je slaapt kan ik me voorstellen dattie na 8 uur nog wel ergens onderweg is en daarna hebben we nog de tijd die de stof nodig heeft om dan door de darmwand te worden ogenomen.
dus een 3trapsraket, de eerste laag om in slaap te komen en je stofwisseling te vertragen, de tweede laag die dan heel langsaam oplost en dan de derde die je weer langsaam op toeren brengt.

ok bedankt voor meer uitleg:)
ja,over stofwisseling enz en wat alles doet in je slaap ken ik nog niet zoveel van,moet ik eens
opzoeken
klinkt niet zo gek, alleen moet je iets goed vinden voor de laag rond je pil:)
en welke dosis wil je er in doen? was bedoeld voor coke he?

peace

D-cocain

Newbie
stofwisseling gaat inderdaad langzamer wanneer je slaapt
langzamer,dus niet stil

over het verterer tijdens de slaap
Code:
's nachts verteer je juist relatief goed. Dan werkt namelijk het parasympatische deel van je autonome zenuwstelsel het best, dit deel zorgt juist voor stimulering van de aanmaak van verteringssappen, meer bloed naar het verteringsstelsel enz.

dus wil zeggen dat je omhulsel van je pil rap kan weg gaan?
ja,moet morgen maar eens antwoorden,is al laat :wink:

grtz

Marco_TM

Newbie
D-cocain zei:
stofwisseling gaat inderdaad langzamer wanneer je slaapt
langzamer,dus niet stil

over het verterer tijdens de slaap
Code:
's nachts verteer je juist relatief goed. Dan werkt namelijk het parasympatische deel van je autonome zenuwstelsel het best, dit deel zorgt juist voor stimulering van de aanmaak van verteringssappen, meer bloed naar het verteringsstelsel enz.

dus wil zeggen dat je omhulsel van je pil rap kan weg gaan?
ja,moet morgen maar eens antwoorden,is al laat :wink:

grtz

nou , nee wat dat omhulsel moet zijn weet ik dus ook niet, das nou juist een van de vragen die ik hier stel. weet iemand iets wat erg langsaam verteert..

en die pil in t midden kan coke zijn ja, maar ook speed of zelfs braaf ritalin.
maar t kan ook een stof zijn waar je t door mengt, dus dat als de eerste laag weg is dat dan de 2de menglaag langsaam oplost en met een bom in t midden:)

dus je slikt je pil voor je gaat slapen, dan reist ie door je lichaam en verteert heel langsaam en dan een uurtje of 8 later dan word de kern pas actief.
en dan misschien zelf dat je verschillenden diktes pillen hebt, eentje wat je al na 2 uur van wakker word, eentje na 4 en eentje na 8 uur
kan je kiezen......

inferno33

Bewuste gebruiker
ik wil niet veel zeggen, maar dit lijkt me nou geen goed idee... Een afhankelijkheid van cocaïne kweken, dat lijkt me vragen om moeilijkheden. Weet niet veel van borderline, maar naar wat ik lees zal dat ook niet helpen.

Dat pil idee bevalt me overigens wel, klinkt als een leuk initiatief, maar als je dan iets zoekt met die effecten, wacht dan een jaartje en neem ritalin..

Marco_TM

Newbie
inferno33 zei:
ik wil niet veel zeggen, maar dit lijkt me nou geen goed idee... Een afhankelijkheid van cocaïne kweken, dat lijkt me vragen om moeilijkheden. Weet niet veel van borderline, maar naar wat ik lees zal dat ook niet helpen.

Dat pil idee bevalt me overigens wel, klinkt als een leuk initiatief, maar als je dan iets zoekt met die effecten, wacht dan een jaartje en neem ritalin..

ritalin nemen vind ik geen probleem, alleen weet ik niet hoe ik er aan moet komen.
ben in gesrek met een huisarts, maar ik heb toch de indruk dat wel anderhalf jaar verder zijn voor ik t op deze manier in mn handen heb.

inferno33

Bewuste gebruiker
het probleem met coke is dat je er kapot aan kunt gaan, in de zin dat je steeds meer nodig gat hebben, en vooral dat dat steeds meer gaat kosten in tegenstelling tot ritalin.

vandaar dus:wink:

dzN

Belezen gebruiker
relatine neem ik voor te leren. Het zorgt ervoor dat ik me zeer goed concentreer.

Speed is tof is het uitgaansleven, maar heb het ook gebruikt tijdens mijn exames. Geeft zo wat het zelfde effect als relatine, relatine is dan ook medische speed.

Heb wel eens relatine genomen, dan speed bommetje genomen, en daarna dikke joint gerookt..

Ik was van de kaart...

Het tofste vind ik nog altijd coke.

Relatine is dan ook minst verslavend.

stonedsem

Newbie
je kan van je speed of coke ook een bommetje maken en wegslikken weet niet of dat verschil maakt met je maag maar je proeft niks doe ik soms ook en ik vind ritalin wel degelijk goed ik gebruik het soms nog altijd tijdens me werk :rock:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
stonedsem zei:
je kan van je speed of coke ook een bommetje maken en wegslikken weet niet of dat verschil maakt met je maag maar je proeft niks doe ik soms ook en ik vind ritalin wel degelijk goed ik gebruik het soms nog altijd tijdens me werk :rock:

Cocaïne oraal word door vele als zonde gezien omdat het maar voor 25% of minder word opgenomen in de maag/lever.
Ritalin kan prima natuurlijk , daar is het voor gemaakt immers :)

vraag 1. is dus, als ritalin een milde vorm van speed is, werkt normale speed in een lage hoevelheid dan niet precies t zelfde. (in dat geval doen we toch gewoon dat...)

Ritalin is een methylfenidaat die remt de synaps terwijl (Dextro)amfetamine de stimulatie op synapsen juist bevordert. Het is maar welke bij jou het beste werkt.(Dit zijn de ADHD medicijnen)
Dit zijn zeker neven van elkaar maar niet hetzelfde
Speed op de zwarte markt bestaat uit een combinatie van Levo(links)amfetamine en Dextro(rechts)amfetamine. Heeft weer met de moleculen te maken. Dit is voor de illegale makers moeilijk om uit elkaar te halen. Komt te veel bij kijken.
Dextro maakt je euforisch en levo laat je hard gaan
Speed blokkeert ook de teruggaven mogelijkheid via de synapse, iets wat coke niet doet. Waardoor speed langer werkt

Als je een pil wilt met een gereduceerde afname(oftewel retard) kan je kijken naar concerta, medikinet. Deze werken tot 12 uur met en in dacht 15,36 en 51 mg. het is wel een methylfenidaat. Weet ook niet of je dit in een dexamfetamine heb.

Coke is niet hetzelfde als speed, verreweg van. Alleen gewoon proberen dan weet je het.
Als je een beetje zoekt ken je deze medicijnen gewoon via particulieren op internet krijgen

Tevil19

Bewuste gebruiker
Het medicijn lisdexamfetamine is een prodrug van dex. Een dexamfetaminemolecuul met de stof lysine eraan. Dit werkt langer omdat je lichaam dit eerst moet omzetten in dexamfetamine.

Ik heb vernomen dat er ook een dex retard is maar hier weet ik weinig van.

Ja, je kunt je laten testen en kijken of je het voorgeschreven kunt krijgen. En anders kun je dit vast op een andere manier verkrijgen. Het zal hoe dan ook goedkoper zijn dat coke. En je koopt medicijnen dus je krijgt altijd wat je koopt.

Verder lijkt de werking van coke en ritalin meer op elkaar dan de werking van speed. Ik word zelf heel nerveus van coke of ritalin maar anderen hebben hier minder last van.

रति

Wijs gebruiker
Het medicijn lisdexamfetamine is een prodrug van dex. Een dexamfetaminemolecuul met de stof lysine eraan. Dit werkt langer omdat je lichaam dit eerst moet omzetten in dexamfetamine.

Ik heb vernomen dat er ook een dex retard is maar hier weet ik weinig van.

Ja, je kunt je laten testen en kijken of je het voorgeschreven kunt krijgen. En anders kun je dit vast op een andere manier verkrijgen. Het zal hoe dan ook goedkoper zijn dat coke. En je koopt medicijnen dus je krijgt altijd wat je koopt.

Verder lijkt de werking van coke en ritalin meer op elkaar dan de werking van speed. Ik word zelf heel nerveus van coke of ritalin maar anderen hebben hier minder last van.
Als je advies wil geven, geef dan advies dat klopt. Zeggen dat de werking van coke en ritalin 'meer op elkaar lijkt' is totale lariekoek. Dat duidt er op zijn minst op dat je nooit goede coke hebt gehad.
Coke en ritalin lijken 0,0 op elkaar.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je advies wil geven, geef dan advies dat klopt. Zeggen dat de werking van coke en ritalin 'meer op elkaar lijkt' is totale lariekoek. Dat duidt er op zijn minst op dat je nooit goede coke hebt gehad.
Nou zo gek is het niet hoor, farmacologisch werken ze vrijwel hetzelfde. De subjectieve effecten vind ik wel degelijk anders aanvoelen, maar vind de subjectieve effecten van ritalin meer op coke dan op speed lijken in ieder geval. Ethylfenidaat, een rc variant van ritalin die selectiever op dopamine inwerkt, lijkt nog meer op coke trouwens.

रति

Wijs gebruiker
Nou zo gek is het niet hoor, farmacologisch werken ze vrijwel hetzelfde. De subjectieve effecten vind ik wel degelijk anders aanvoelen, maar vind de subjectieve effecten van ritalin meer op coke dan op speed lijken in ieder geval. Ethylfenidaat, een rc variant van ritalin die selectiever op dopamine inwerkt, lijkt nog meer op coke trouwens.
Kan je meer duidelijkheid geven hierover? Farmacologisch hetzelfde/subjectief anders vind ik wat onduidelijk. Kan je specifieker zijn?

Ik ervaar coke als zeer verdovend en extatisch. Het geeft een enorme high.
Kan hetzelfde niet zeggen van ritalin. Dit werkt sterk ontremmend, maar verdoving, extatisch en een high totaal niet.

Tevil19

Bewuste gebruiker

Beiden remmen de heropname van dopamine en noradrenaline. Farmacologisch lijken ze dus op elkaar in de effecten die ze hebben op beide neurotransmitters.

De werking van coke lijkt hierdoor meer op dat van ritalin dan op dat van speed, dat een andere farmacologishe werking heeft(hoewel er bewijs is dat amfetamine deels ook de heropname remt van DA en NA).

Subjectieve effecten zijn de effecten die een persoon ervaart/waarneemt. Dit is voor iedereen anders, maar vaak hebben stoffen met dezelfde farmacologishe werking veel dezelfde subjectieve effecten. Het kan bijvoorbeeld zijn dat mijn lichaam ritalin heel goed opneemt of juist heel slecht, verschil in aantal transportereiwitten, verschil concentratie enzymen die de stoffen afbreken en nog meer. Dit is niet voor iedereen hetzelfde en daarom ook kan verschillen in de Waarneembare effecten. Ook maken eerdere ervaringen met de drug uit.

Ik had in mn vorige post misschien duidelijker moeten zijn en meer uitleg moeten geven inderdaad. 'op elkaar lijkt' is nogal breed.

Laatst bewerkt:

रति

Wijs gebruiker
Bijzonder dat de farmacologische /subjectieve werking bij mij dan zo ver uit elkaar liggen. Anders zou ik meteen op ritalin overstappen haha. Een stuk goedkoper.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Beiden remmen de heropname van dopamine en noradrenaline. Farmacologisch lijken ze dus op elkaar in de effecten die ze hebben op beide neurotransmitters.

De werking van coke lijkt hierdoor meer op dat van ritalin dan op dat van speed, dat een andere farmacologishe werking heeft(hoewel er bewijs is dat amfetamine deels ook de heropname remt van DA en NA).
Dit inderdaad, ritalin en coke zijn beide heropname remmers van dopamine en noradrenaline. Uiteraard allebei met verschillende bindingspotentie en selectiviteit. Persoonlijk heb ik op basis van de subjectieve effecten wel het gevoel dat ritalin een stuk sterker op noradrenaline inwerkt dan coke, waardoor ritalin niet heel fijn is voor recreatief gebruik. Ritalin is ook wel een van mijn minst favoriete stimulanten moet ik zeggen, ik vind coke een stuk leuker ondanks dat coke ook een van mijn minst favoriete stimulanten is. Ethylfenidaat daarentegen, wat veel selectiever is naar dopamine dan methylfenidaat, is dan weer een van mijn favoriete stimulanten. Misschien maar goed dat ethylfenidaat niet meer te krijgen is, vond dat echt te lekker en de kater viel reuze mee in verhouding tot speed bijvoorbeeld. Maargoed, ik begin een beetje af te dwalen.

Amfetamines daarentegen zijn releasers zijn van dopamine en noradrenaline, met als bijeffect dat ze de heropname ook nog eens remmen. Echter werkt de heropname remming van amfetamines anders dan bij coke of ritalin. Amfetamines draaien als het ware de richting van de heropname eiwitten om, hierdoor wordt dopamine of noradrenaline de synapsspleet in geduwd en kan het niet meer terug. Heropname remmers blokkeren enkel de heropname, waardoor dopamine en noradrenaline zich langzaam gaan opbouwen in de synapsspleet. Bij releasers wordt dus redelijk onafhankelijk van je activiteiten veel dopamine en noradrenaline afgegeven en die blijven ook nog eens langer actief. Bij heropname remmers is daarentegen dus wat meer stimulans van buitenaf nodig om de dopamine en noradrenaline vrij te geven, maar zodra dat gebeurd blijft het langer actief.

Uiteraard is het allemaal een stuk complexer in onze hersenen, maar in grote lijnen is dit waar het op neer komt en waardoor farmacologisch Ritalin en coke redelijk op elkaar lijken. Maargoed zoals ik hierboven al schetste kan een kleine aanpassing in een molecuul (methylfenidaat vs ethylfenidaat) al een enorm verschil maken in selectiviteit met een vrij groot verschil in de subjectieve effecten tot gevolg.

Overigens vind ik het feit dat coke ook een locaal anesthesticum is niet zo relevant in deze discussie. Dat heeft verder vrij weinig met de ervaren effecten te maken, behalve dat het snuiven een stuk minder pijnlijk maakt.

Tevil19

Bewuste gebruiker
Dit inderdaad, ritalin en coke zijn beide heropname remmers van dopamine en noradrenaline. Uiteraard allebei met verschillende bindingspotentie en selectiviteit. Persoonlijk heb ik op basis van de subjectieve effecten wel het gevoel dat ritalin een stuk sterker op noradrenaline inwerkt dan coke, waardoor ritalin niet heel fijn is voor recreatief gebruik. Ritalin is ook wel een van mijn minst favoriete stimulanten moet ik zeggen, ik vind coke een stuk leuker ondanks dat coke ook een van mijn minst favoriete stimulanten is. Ethylfenidaat daarentegen, wat veel selectiever is naar dopamine dan methylfenidaat, is dan weer een van mijn favoriete stimulanten. Misschien maar goed dat ethylfenidaat niet meer te krijgen is, vond dat echt te lekker en de kater viel reuze mee in verhouding tot speed bijvoorbeeld. Maargoed, ik begin een beetje af te dwalen.

Amfetamines daarentegen zijn releasers zijn van dopamine en noradrenaline, met als bijeffect dat ze de heropname ook nog eens remmen. Echter werkt de heropname remming van amfetamines anders dan bij coke of ritalin. Amfetamines draaien als het ware de richting van de heropname eiwitten om, hierdoor wordt dopamine of noradrenaline de synapsspleet in geduwd en kan het niet meer terug. Heropname remmers blokkeren enkel de heropname, waardoor dopamine en noradrenaline zich langzaam gaan opbouwen in de synapsspleet. Bij releasers wordt dus redelijk onafhankelijk van je activiteiten veel dopamine en noradrenaline afgegeven en die blijven ook nog eens langer actief. Bij heropname remmers is daarentegen dus wat meer stimulans van buitenaf nodig om de dopamine en noradrenaline vrij te geven, maar zodra dat gebeurd blijft het langer actief.

Uiteraard is het allemaal een stuk complexer in onze hersenen, maar in grote lijnen is dit waar het op neer komt en waardoor farmacologisch Ritalin en coke redelijk op elkaar lijken. Maargoed zoals ik hierboven al schetste kan een kleine aanpassing in een molecuul (methylfenidaat vs ethylfenidaat) al een enorm verschil maken in selectiviteit met een vrij groot verschil in de subjectieve effecten tot gevolg.

Overigens vind ik het feit dat coke ook een locaal anesthesticum is niet zo relevant in deze discussie. Dat heeft verder vrij weinig met de ervaren effecten te maken, behalve dat het snuiven een stuk minder pijnlijk maakt.

Ik heb ook het idee dat ritalin meer op noradrenaline werkt, want ik voel me vaak erg opgejaagd en nerveus, hoge hartslag. Ik vind dit dan ook geen drug voor recreatieve doeleinden. Maar vind cafeine nog slechter dan ritalin.

Tevil19

Bewuste gebruiker
Bijzonder dat de farmacologische /subjectieve werking bij mij dan zo ver uit elkaar liggen. Anders zou ik meteen op ritalin overstappen haha. Een stuk goedkoper.

Hoe reageer je op amfetamine? Dit is ook al een stuk goedkoper. Je zit er wel langer aan vast wat voor sommigen als vervelend wordt ervaren. Zelf vind ik coke verslavender dan amfetamine. Het werkt erg kort waardoor je snel bijneemt. Vaak(niet altijd dus) zijn kortwerkende middelen verslavender dan langwerkende, omdat vaker bijnemen ervoor zorgt dat je hier sneller een gewenning voor ontwikkelt. Hoe vaker je gedrag vertoont, hoe meer en sneller je het een gewenning zult maken.

रति

Wijs gebruiker
Met verdovend bedoel ik vooral algeheel lichamelijk verdovend... Meer dan lokaal verdovend. Ik vind de lokale verdoving erg meevallen eigenlijk. Ik voel nauwelijks verdoving in mijn neus bij coke van een zeer hoge puurheid. Aangezien dit (algehele verdoving) voor mij één vd hoofdwerkingen is van coke, tezamen met de high (en naast de ontremmende eigenschappen natuurlijk, wat, eerlijk is eerlijk, wel weer overeenkomt met ritalin) is het wel degelijk júist van belang op te merken. Aangezien ik nogmaals niet deze werkingen heb bij ritalin...

Laatst bewerkt:

रति

Wijs gebruiker
Hoe reageer je op amfetamine? Dit is ook al een stuk goedkoper. Je zit er wel langer aan vast wat voor sommigen als vervelend wordt ervaren. Zelf vind ik coke verslavender dan amfetamine. Het werkt erg kort waardoor je snel bijneemt. Vaak(niet altijd dus) zijn kortwerkende middelen verslavender dan langwerkende, omdat vaker bijnemen ervoor zorgt dat je hier sneller een gewenning voor ontwikkelt. Hoe vaker je gedrag vertoont, hoe meer en sneller je het een gewenning zult maken.
Ik heb niet heel veel ervaring met speed. Het trekt me in het geheel niet om opgefokt te raken. Het effect van (goede) coke is nauwelijks oppeppend. Je kan er wel wat nerveus van worden + verhoogde hartslag, bij hogere dosering, maar dit vind ik juist een onprettig effect wat ik probeer af te vlakken met gebruik van oxazepam. Dit werkt goed samen en maakt de werking voor mij prettiger. Wat dat betreft is er geen reden voor mij (zo lijkt het) om speed te gebruiken, omdat dit juist vooral stoelt op het oppeppende en geen verdoving of high geeft.
NB: Ik gebruik hoofdzakelijk Peru coke. Boliviaanse en Columbiaanse zijn wat meer oppeppend. Maar nog steeds totaal anders dan speed...

Ik kan niet oordelen of coke of speed meer verslavend is, maar coke is beslist enorm verslavend, Dat leidt geen twijfel.

Tevil19

Bewuste gebruiker
Ik heb niet heel veel ervaring met speed. Het trekt me in het geheel niet om opgefokt te raken. Het effect van (goede) coke is nauwelijks oppeppend. Je kan er wel wat nerveus van worden + verhoogde hartslag, bij hogere dosering, maar dit vind ik juist een onprettig effect wat ik probeer af te vlakken met gebruik van oxazepam. Dit werkt goed samen en maakt de werking voor mij prettiger. Wat dat betreft is er geen reden voor mij (zo lijkt het) om speed te gebruiken, omdat dit juist vooral stoelt op het oppeppende en geen verdoving of high geeft.
NB: Ik gebruik hoofdzakelijk Peru coke. Boliviaanse en Columbiaanse zijn wat meer oppeppend. Maar nog steeds totaal anders dan speed...

Ik kan niet oordelen of coke of speed meer verslavend is, maar coke is beslist enorm verslavend, Dat leidt geen twijfel.

Je weet zelf wat je wel of niet wilt natuurlijk. En als je die behoefte niet voelt moet je het ook zeker niet doen. Ik word juist rustig van speed. Het is goedkoper en in medicijnvorm (dexamfetamine) ook een stuk zuiverder. En dit is zeker minder schadelijk dan coke. Maar goed, iedereen verschilt natuurlijk.

Bedenk wel dat oxazepam erg verslavend is, elke keer oxazepam nemen bij gebruik van coke zal leiden tot afhankelijkheid, vooral als je dit regelmatig en langdurig doet. En afkicken van benzodiazepinen is stuk gevaarlijker dan afkicken van coke, en absoluut niet fijn, zeer zacht uitgedrukt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Met verdovend bedoel ik vooral algeheel lichamelijk verdovend... Meer dan lokaal verdovend
Bedoel je daarmee de tintelingen over je lichaam? Anders heb ik echt geen idee wat je hiermee bedoelt in de context van stimulanten.

Ik heb niet heel veel ervaring met speed. Het trekt me in het geheel niet om opgefokt te raken. Het effect van (goede) coke is nauwelijks oppeppend.
Het is echt een fabeltje dat je van speed heel opgefokt raakt, het kan uiteraard en iedereen is anders maar de meeste mensen raken niet snel opgefokt van goede speed en staan ook niet te stuiteren. Zal niet ontkennen dat speed duidelijk stimulerender is dan coke, maar zie mensen vaak sneller opgefokt raken van coke dan van speed. Coke lijkt op de meeste mensen veel meer een ego boost te veroorzaken en vind een avondje met vrienden aan de speed dan ook een stuk gezelliger dan aan de coke.

रति

Wijs gebruiker
En afkicken van benzodiazepinen is stuk gevaarlijker dan afkicken van coke, en absoluut niet fijn, zeer zacht uitgedrukt.
Kan je hier meer over vertellen?
Ik gebruik overigens weinig oxa. Meestal 10mg per dag. Hoogstens 20mg. Denk dat verslaving wel meevalt bij deze hoeveelheden.

Tevil19

Bewuste gebruiker
Kan je hier meer over vertellen?
Ik gebruik overigens weinig oxa. Meestal 10mg per dag. Hoogstens 20mg. Denk dat verslaving wel meevalt bij deze hoeveelheden.

Jazeker, afkicken van gabaergic drugs kan gevaarlijk zijn, is zeker niet zonder risico en dien je niet zonder supervisie van een arts of deskundige te doen. Coke daarentegen is niet eens lichamelijk verslavend. Verwacht overigens niet dat afkicken van coke een makkie is, maar dit is vrijwel zonder risico.

En met je huidige gebruik zie je het toch verkeerd dat de verslaving wel meevalt. 10 tot 20 mg oxazepam elke dag is niet weinig. Bij gebruik langer dan 3 maanden zal dit ongetwijfeld leiden tot lichamelijke afhankelijkheid. Ik adviseer je toch voorzichtig te zijn met benzodiazepinen. Vooral kortwerkende, zoals oxazepam, zijn met name gevaarlijk en hebben een heftigere afkick dan langwerkende. Afkicken van benzos wordt door de meesten gezien als meest erge afkick, omdat het niet lineair is. Je kunt je na twee weken beter voelen en een week later weer helemaal verrot. Dat maakt het afkicken van benzos zo vreselijk. En het voelde voor mij echt als een mentale kwelling.

Lees voortaan een bijsluiter als je een medicijn op dagelijkse basis gaat gebruiken :wink:

Laatst bewerkt:
Bovenaan