Als eerste even:
Ritalin is een medicijn(wekamfetamine) en heeft een top, het effect stopt op een gegeven moment. Dan kan je nog meer nemen, maar dit heeft geen zin want dan ga je jezelf overdoseren(vooral bij snuiven).
Snuiven of slikken: men snuift ivm met vertragingseffect van Concerta, op deze manier wordt dat doorbroken, maar snuiven werkt ook sneller en de dosis kan omlaag, slikken moet je veel meer nemen.
Ervaring Ritalin:
Algemene indruk
-----------------------------------------------------------------------------------
Is leuk maar niet te vergelijken met speed of coke, Ritalin is een medicijn en dat merk je. Het is onzin om meer Ritalin te gebruiken om het speed effect te creeëren(wat er niet echt komt), want wil ik speed-effect dan neem ik speed, simpel!
Laatste x in combi met alcohol tijdens uitgaan, viel niet goed.
Niet voor recreatiegebruik(zijn andere middelen voor), wel handig als je lang wakker wilt blijven om bijv. te werken, speed is hier iets minder geschikt voor...
20mg - iname avond - gesnoven
-----------------------------------------------------------------------------------
Bijna geen effect, beetje drukker dan normaal, hartslag lichtelijk omhoog, geen honger. Merkte eigenlijk barweinig behalve dat ik geen slaap had!
40mg - iname overdag - gesnoven(delen)
Goed gevoel, druk, constant tikken met één voet(irritant o.g.m), zweten, hartslag verhoogd, praatziek, de hele dag gewerkt maar totaal geen werkdip, rusteloos aan het einde van de dag(was wel kut in de bus) en hoefde geen avondeten, kon moeilijk in slaap komen, vaak wakker geworden.
60mg - iname vrijdagavond/nacht- gesnoven(delen)
Thuis ritalin, in de stad alcohol, werd druk, kreeg erg zware hoofdpijn, zweten(t-shirt doorweekt), hart bonkte bijna uit mijn borst, kon niet goed zien(volgende ochtend ook onstoken oog), praatziek, werd niet moe dus kon meer drinken en langer dansen(aangezien ik ook niet sloom werd van de alcoho)l, überdronken eind van de avond.
Morrigan zei:
Dit vind ik dus wel interessant, maar over de nadelen heb ik nog niet echt veel gelezen, iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Niet als ik het een keer gebruik dat ik weer denk dat ik dood ga

:P
ben nog een "beginner" bang voor de gevolgen van drugs maar de intresse/verlangen neemt de overhand, dus wil graag dingen uitproberen die niet gevaarlijk zijn en niet speciaal iemand voor hoeft bij te zijn
mischien is dit wat voor mij ?
@Quote:
Ten eerste zou ik gewoon eerst maar eens zelf bekijken hoe jij reageert op een middel, dus begin met een lage dosis, indien het goed gaat kun je meer nemen.
En als laatste: gebruik van drugs/medicijnen neemt altijd risico met zich mee, 'niet gevaarlijk' bestaat gewoon niet. Belangrijk is dat je je verwachtingen niet te hoog legt, zorg dat je voldoende weet over het middel, zeker weten(testen) wat je slikt/snuift of spuit, en let goed op je lichaam en herken foute signalen.