Ritaline (Methylfenidaat) snuiven, ervaringen?

Nibiru

Bewuste gebruiker
Hii Df-ers.

Ik heb van een vriend vernomen dat het snuiven van ritaline een speed achtig effect geeft.

Wat is hiervan waar? Is het schadelijker dan amfetamine?

Doen of niet doen?

clockcable

Bewuste gebruiker
Ik vind het niks.
Het zal wel een beetje een oppepper geven maar ik vind echte speed toch een stuk beter werken.

Theupsetter

Bewuste gebruiker
Heb het een tijd geleden geprobeerd, veelal placebo, niet iets van oppepend, maar toch word ik geconcentreerde.

misantropie

Experimenterende gebruiker
ik heb al vaak relatine gesnoven en voel het duizend keer harder dan gewoon in te slikken.
Speed geeft een hardere kick en het echte strak gevoel. Relatine maakt je aandachtiger, ook wakkerder. maar niet echt die kick dat je al je spieren voelt samenspannen. Je wordt ook socialer, en praatbuien etc..

1percent

Belezen gebruiker
keertje na een strip van die dingen (10 of 12 x 120mg) 5 uur lang geld in een gokautomaat staan gooien.. :beer:

*edit*

maar echt aan te raden is het niet, misschien als je niet aan speed kan komen ofzo :grin:

Chris Pontius

Badass junkie
misantropie zei:
ik heb al vaak relatine gesnoven en voel het duizend keer harder dan gewoon in te slikken.
Speed geeft een hardere kick en het echte strak gevoel. Relatine maakt je aandachtiger, ook wakkerder. maar niet echt die kick dat je al je spieren voelt samenspannen. Je wordt ook socialer, en praatbuien etc..

Kiddy-dex dus =]

taeknic

Belezen gebruiker
Heb wel eens in een melige bui met wat vrienden een aantal Ritaline pilletjes geslikt en ook wat fijngestampt en opgesnoven, geeft niet echt een rush maar ik moet zeggen dat ik op een gegeven moment wel aldoor spiertjes in m'n dijbeen zat aan te spannen, voor de rest helemaal geen leuke effecten o.i.d.

Supermoendo

Heb het een aantal keer op school gedaan en ik kon me wel aardig concentreren. Maar iedere keer dat ik het doe kom ik daarna in een dipje :( Dat is t ook niet waard natuurlijk!

darksoul001

Ik leefde vroeger op de ritaline van mijn nichtje :tongueout:
voor te studeren als je nog geen tollerantie hebt merk je het effect van 1tje al.
Ik had er voor recreatief al min 2 nodig, en uiteindelijk zelf 8 dus is het niet echt waart
want 8 relatine pilletjes snuiven is toch al een serieuse klus xD

+ je hebt de bindmiddelen ook binnen dus je neus is de dag nadien gewoon een vieze plakkerige boel

dus werkt wel maar met vrij licht

19hyperdrive80

Als je het toch wil gaan snuiven,

niet te fijn stampen want hele fijne poeder kan door schieten naar je longen.

En dat is niet fijn. ik hb er longontsteking van gekregen. :kots: :kots: :kots: :kots:

Maar neem liever een echt ;nakkie:

Dan Ritalin.
:smoke: :smoke: :smoke:

hoi

ik raad het zeker niet aan ik heb het enkele weken gedaan je verneukt gewoon je slijmvlies terwijl het effect niet echt positiever is dan dat je het in pilvorm neemt het begint wel sneller te werken ik heb wel nog nooit de modified release gesnoven daarintegen was me vorig medicament die ik kreeg voor me ADHD wel goed om te snuiven het gaat hier dan om captagon jammergenoeg uit de handel gehaald nu lees ik dat juilie in Nederland in geval van een diagnose zware ADHD dextroamfetamine met recept kan halen bij de apotheek dit is hier in Belgie voor zover ik weet het geval niet

Yahoe

Newbie
Wat significant is, is dat voor iedereen ritalin een verschillende uitwerking heeft. Ik heb zelf ADHD en bij mij werkt het verdomd goed. Na jaren uit zelfmedicatie flink wat pep weg te gewerkt te hebben, eigenlijk ging er geen dag voorbij dat ik geen bolletje of hoeveelheid pep door m'n neus joeg zit ik nu geruime tijd aan de riti (4xd.d. 10 mg). Hoewel nog steeds die droge bek, ben ik vanaf dat ik ritalin ben gaan gebruiken, helemaal vd Pep af. Ik slaap weer prima en heb geen moment meer naar de pep geneigd. Soms snuif ik de ritalin wel eens, en hoewel een heel wat mildere werking, smaakt het wel! Geeft ook niet zo'n gruwelijke vieze smaak en stuk zachter vd neus. Mijn benzinekosten zijn een stuk minder, omdat ik rustiger rij en ik ben zo veel meer beheerst en houd overzicht! Daar waar ik dit zonder pep en zonder ritalin kwijt ben. Alsof ik jaren met -3 heb rondgelopen en toen ik de ritalin-bril opgezet kreeg het overzicht wederkeerde. Thank god DSM IV. Scheelt me ook aardig wat geld... Heel soms mis ik de goede pep, maar dat is meer tijdens feestjes... Dan stamp ik een stuk of wat ritalinpilletjes kaduuk, en voel me er aardig mellow door... My life is hack on track! :rockband:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Heb het al een keer gesnoven. Merkte dat ik veel meer kon gaan zuipen en wat meer energie had. Maar heb nog nooit speed gehad dus ken het verschil niet.

Realities

Belezen gebruiker
Geen ervaring mee, wel met methylfenidaatpilletjes slikken,

geeft me uiteraard wel ( als niet-ADHD'er) een opgepept en euforisch ( licht) gevoel,

maar is toch niet te vergelijken met the real thing: bv. 50_100 mg (dex)-amfetamine-sulfaat, zonder veel bindmiddel door je neusje

hheheh :mrgreen:

Ybez

heb dit in mijn 16 jarige tijd vaak gedaan als ik wat gezopen had , ik vond het altijd wel relaxt, idd lichte euforie en meer energie en natuurlijk de praatspace!

bruuk83

Op aanraden van iemand wel eens geprobeerd. Had niet een andere effect dan slikken vond ik. Was alleen vervelender, vies spul en teveel bindmiddel. Niet de moeite, bovendien zat je neus vrij snel vol met dat te fijne poeder, dus daarna neemt je neus sowieso nog slecht op. En je neus zat vol keiharde brokjes.

Over degene die begon over XTC snuiven, ik heb het een keer geprobeerd, maar vond het te rauw en vooral te veel snuifwerk. Anderen om me heen deden het wel iets vaker, die sloegen dan een blauwe kapot, mengden het met pep (omdat het dan minder pijn deed) en snoven dat. Smurfensnot noemden ze dat. Mjah, ieder zn ding. Het werkt wel sneller en wat harder, maar je neus zit wel gelijk helemaal vol voor 2 dagen met troep.

Alles geprobeerd

Hii Df-ers.

Ik heb van een vriend vernomen dat het snuiven van ritaline een speed achtig effect geeft.

Wat is hiervan waar? Is het schadelijker dan amfetamine?

Doen of niet doen?
Speed is harder,als je ADHD heb, werkt een lijn Ritalin ondspannend, maar,er komt met alle bij, veel troep in je neus,ik stamp 2x10 fijn en neem er 6lijntjes uit,ik voel me eigen dan best,speed blijft speed

Alles geprobeerd

Speed werkt net anders maar als je ADHD heb,werkt 2x10 Ritalin fijn maken,4 lijnen en dan werkt het ontspannet, snuiven hoort eigenlijk niet,ik vind wel dat het beter werkt, gefocust

Bovenaan