Ritme

trippelh

Bewuste gebruiker
Ik heb van kinds af aan al problemen met regelmaat .
Toen ik ging werken bij een amerikaans bedrijf was het helemaal slecht voor de regelmaat :
8 uur op de zaak en soms tegen 23 uur naar huis of vliegen naar verschillende werelddelen en dan gelijk naar het bedrijf toe en werken:(
Sinds ik getrouwd ben met een vrouw met bordeline moet ik me wel een beetje aanpassen .
Door de weeks heeft ze regelmaat nodig dus 23uur of 0.00 uur naar bed .
Wat voor mij vaak resulteerd dat ik er later weer uitga en een halve nacht beneden zit .
Gelukkig heb ik ook niet veel slaap nodig maar ik wil weer eens lekker kunnen uitslapen wat ik al 15 jaar niet doe.
Alleen na gebruik van MDMA kan ik 2 nachten erna nog lekker slapen (waar mdma al niet goed voor is :grin: )

QTarantino

Belezen gebruiker
Mijn ritme is ook echt helemaal verziekt. Loop al 5 jaar gigantisch te tobben hiermee. Soms slaap ik 14 uur op een dag, soms helemaal niet. Ik studeer, dus de ene keer moet je om 8 uur op school zijn, en de volgende keer pas om 4 uur. Echt funest voor je ritme. Want als ik bijvoorbeeld laat moet beginnen is het onmogelijk om mezelf ertoe te dwingen om om 7 of 8 uur op te staan. De vraag van dit topic is eigenlijk nog niet echt beantwoord. Is er een handig hulpmiddel om weer in een goed ritme te komen? En hoe weet je wat voor ritme het best bij je past?

Groet,
QTarantino

Tufnut

Badass junkie
Wat bij je past moet je zelf (leren) aanvoelen. Het fijnst is als dit lukt en je je ritme er op aan kan passen, Maar als je een avondmens bent zoals ik lukt dat natuurlijk niet altijd aangezien je om 8.00 op je werk wordt verwacht... Door je hierop in te stellen en je aan dat vaste ritme te houden wen je jezelf eraan. Zelf vind ik het bovendien prettig als het ritme is verstoord om een aantal dagen nog iets eerder te starten. Een weekje een uur eerder opstaan en gaan slapen maakt de gewenste tijden de week erna makkelijker vol te houden (het kan namelijk nog erger).

Bovenaan