Roken op jongere leeftijd?

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Hoi, ben momenteel 18 en blow de laatste tijd toch wel echt veel naar mijn gevoel (2-4x per maand). Het is ook niet bepaald slap spul want heb gisteren een halve gram hasj opgerookt en lag 3 uur op bed te staren naar het plafond. Nu was mijn vraag wat voor effecten dat heeft op de ontwikkeling van mijn hersenen. Heb ook de dag daarna een beetje hoofpijn meestal. Ook is het meestal gemengd met tabak en daar word ik liever niet verslaafd aan.

mitchieee

Wijs gebruiker
3 of 4 x per maand is gewoon te doen’
ik rook er op een vrijddag al snel 7-9 ‘ hoofdpijn heb ik als ik te veel geblowed heb en dan ochtend erop wakker wordt

en als je vaker ga blowen’ ga je flink wat vergeten en ga je veel dingen niet doen die je moet doen ‘ in mijn leven dan

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Het gaat er toch niet om wat ‘wij’ veel of weinig vinden? TS vind volgens zijn gevoel het veel worden.
Wie zijn wij dan om te zeggen ahhh dat valt reuze mee?
Grenzen verleggen kan altijd nog😆
Wat voor effect het heeft op je hersenen durf ik niks over te zeggen.

benzzzy

Badass junkie
Veel mensen die geen "drugs" gebruiken drinken zonder problemen meerdere malen in de week wat aanzienlijk slechter is dan een jointje.

Lemmy

Badass junkie
Ik heb tussen mijn 16e en 18e vrij regelmatig cigarillo's gerookt, daarna nog sporadisch.

Lekker hip he. :confused:

De Zandman

DF-koning
Van alle stommiteiten die ik begaan heb in mijn leven, is het beginnen met roken ( in de brugklastijd) een van de allerdomste beslissingen geweest.
Hoe oud was ik toen? 13 jaar geloof ik...
Dan denk je stoer te zijn voor het knapste meisje in de klas, of de nummers 2 en 3, maar dat is geenszins het geval.
Je wordt eerder als zijnde stom bezien.
En zowat uitgelachen...
Ik heb sindsdien nooit echt kunnen stoppen.
vwb deze reacties van de meisjes:
Terechte reactie!

Laatst bewerkt:

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Dankjewel voor alle reacties. Het voelt allemaal zo extreem raar voor mij. Ik had gisteren en de nacht daarvoor een gram hasj opgerookt en heb keihard zitten trippen. Wanneer ik afwissel tussen strains voel ik ook telkens andere psychedelische effecten. Het is ondertussen 12 uur sinds mijn laatste trekje maar nogsteeds voel ik mij in hogere sferen. Wat mij ook opviel was dat mijn hart soms ineens supersnel begon te kloppen, komt dit door de nicotine?

De Zandman

DF-koning
Zou kunnen.
Iig is het roken van een gram (goede) hash voor iemand die weinig gewend is, wel heftig.
Maar, als je zo doorgaat, bouw je een tolerantie op van heb ik jou daar, en heb je om dezelfde rush te krijgen, het dubbele nodig.
En dan het driedubbele.
Vervolgens gaan je longen protesteren en hoest je je longen zowat naar buiten...
In mijn blowtijd rookte ik per dag .meerdere grammen weg, en...juist.
Ik kon die scherpe rook niet meer verdragen, en mijn portemonnee maakte ook stevige bezwaren...

Bovenaan