Roken zonder nicotine

pieter-b

Wijs gebruiker
Het antirookmiddel Champix (varenicline) is door Pfizer ontwikkeld als een partiële agonist (gedeeltelijke stimulator) van de a4ß2-nicotine-acetylcholinereceptor. Varenicline activeert deze receptor gedeeltelijk, waardoor het de dopamineafgifte minder stimuleert dan nicotine. Hierdoor ontstaat een geringer bevredigend effect dan dat van nicotine, maar het effect is voldoende om een terugval na het stoppen met roken te voorkomen.
Daarnaast werkt varenicline ook als partiële antagonist (gedeeltelijke blokkeerder), waardoor het verhindert dat nicotine aan de receptor bindt. Zo voorkomt varenicline dat nicotine zijn verslavende werking kan uitoefenen [JAMA. 2006;296:47-63].
http://www.apotheeknieuweschans.nl/cham ... ampix.html
klinkt best goed.

Deranged

Badass junkie

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
50% van de (sigaretten)rookverslaving is de handeling, van het roken. Klinkt vreemd, maar het iets in je handen hebben, is voor veel rokers de drang om er eerder eentje op te steken. In een volle discotheek, krijg je genoeg nicotine binnen door meeroken. en zou er geen drang moeten zijn om zelf te roken.

pieter-b

Wijs gebruiker
misschien had ik het toch even moeten uitschrijven dan:wink:

dit is dus een pilletje, die als je hem neemt, zorgt dat nicotine niet meer je hersenen prikkelen kan.
je kunt dan dus roken tot je een ons weegt...verzadigd raak je niet meer,..ook niet in een disco :wink:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Dat snapte ik, maar de handeling van het roken is ook verslavend, het doen van, is al iets wat je beter laat voelen, (sjekkie rollen) dan is die sigaret nog niet eens aangestoken. :)

phy

Bewuste gebruiker
Dat snapte ik, maar de handeling van het roken is ook verslavend, het doen van, is al iets wat je beter laat voelen, (sjekkie rollen) dan is die sigaret nog niet eens aangestoken.

Ik hoor dat inderdaad vaker.

Mijn vriendin is een ex-roker. Raakt die zooi niet meer aan. Maar als we uit gaan en ze komt iemand tegen die rookt, dan jawel hoor: bietsen. (Ik zeg er niets van, helpt toch niet :P)

Een vriend van mij is (voor de zoveelste keer) gestopt met roken. Hij heeft het er elke keer over hoe erg hij dat sjekkie tussen zijn vingers mist. 'Ik mis het om even met een peuk in mijn bek buiten zitten,' zegt hij dan. 'Een moment voor mezelf. Zonder peuk loop ik niet zo maar de kou in'.

Ik ben er zelf nooit aan begonnen. Dat is het gemakkelijkst :smoke:
Ook wel grappig: bijna alle rokers die ik ken zeggen: 'roken?? nooiit aan beginnen!' Moet de eerste nog tegenkomen die dat niet zegt :rolleyes:

Bovenaan