roken

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heeft iemand tips om te stoppen met roken? Vooral de eerste dagen dan want die zijn het lastigst...

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
de sigaret uit je gedachten bannen en iets nieuws positiefs in de plaats zetten. niet treuren om een sigaret dat je roken wil maar blij zijn dat je het niet hoeft te roken en dat je gezonder bent.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
oh ja, roken... ik moet eerlijk zeggen, ik vind roken echt verrekte moeilijk om mee te stoppen. Het lukt me geen dag. Het is anders als blowen, waar ik nu al 13 dagen mee gestopt en. (hoewel dat ook kut is, en ik nu, terwijl ik erover praat) toch trek krijg. Huiswerk is af, lekker serie kijke met n joint dan maar? Maar t mag niet

Maarja dus ff ontopic blijven, roken is voor mij écht écht onmogelijk om mee te stoppen. Ik rook een pakje per dag ongeveer, met shag doe k 2/3 dagen. En hoe je zou moeten stoppen? geen idee :P ik denk dat je al die bullshit als pleisters, kauwgom, inhalers, etcetera maar moet vergeten. Volgens mij is dat zo'n slinkse marketingtruc. 'eerst mensen verslaafd maken, dan nog is extra verslavede middelen toevoegen, en daarna stopmiddelen op de markt brengen, om ze vervolgens weer uit het ziekenfondspakket te halen'? misschien helpt et sommige, maar nee ik vertrouw er niet in...

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
bij mij is het juist andersom, met sigaretten kan ik stoppen met blowen niet. waarom:openmouth:mdat wiet me een heerlijke roes geeft en sigaretten niet, neef van me is gestopt met sigaretten na het lezen van een boek hiervan en heeft de sigaret anders leren bekijken door het boek en heeft geen last gehad om te laten en vol te houden, hij heeft 15jaar gerookt als een ketter....

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Me neef moet werken tot 14.00u dus ga hem om half 3 bellen om te vragen welk boek het was en de auteur. Verdere info volgt!

Anton

Experimenterende gebruiker
Mijn moeder is ook gestopt met roken.... na 20 jaren lang roken en uiteindelijk 45 sigaretten per dag of zo.... (1,5 pakje van cabbelero of zo, de grootste volgens mij) en met een laserbehandeling is zij er vanaf gekomen....

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
darkbull zei:
het boek van Allen Carrr 'Stoppen met roken'.

WTF! heb juist met me neef gebeld en is inderdaad een boek van Allen Carr, jeeezes ook toevallig zeg, uit de duizenden boeken die er zijn om te stoppen met roken zeg jij juist die boek die me neef heeft :rock: :grin:

darkbull

Bewuste gebruiker
nou zo moeilijk is dat niet hoor, het was/is hét boek om te stoppen met roken.

het komt er op neer dat je blij moet zijn dat je niet meer rookt omdat roken geen enkel voordeel heeft.

mij is het niet gelukt trouwens.
nu ben ik ook niet gemotiveerd.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
het lijkt mij sterk dat je door het lezen van een boek gaat stoppen met roken. Kan dit niet echt begrijpen, maargoed, het zal wel helpen. Zal dit ook in een bibliotheek verkrijgbaar zijn, of moet je dit echt kopen?

wil ook stoppen met roken, en ja als dit helpt waarom niet? :P

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
LeonR123 zei:
het lijkt mij sterk dat je door het lezen van een boek gaat stoppen met roken. Kan dit niet echt begrijpen, maargoed, het zal wel helpen. Zal dit ook in een bibliotheek verkrijgbaar zijn, of moet je dit echt kopen?

eerst proberen dan oordelen.

neurotoxin

Belezen gebruiker
Ik had eens een gesprek met een ex-verslaafde. Die man was zowat aan alles verslaafd geweest, in de gevangenis gezeten en vrienden verloren aan de drugs. Er was echter een ding waar hij zei dat hij hoopte vanaf te kunnen komen maar wat volgens hem het meest verslavend was: roken.

Nou ben ik zelf verslaafd aan roken en mijn record is slechts een maand stoppen, maar ik heb wel een aantal dingen geleerd die van mensen die wel succesvol gestopt zijn:
-Nooit minderen. Je stopt of je blijft paffen. Dit was van een vrouw die drie pakjes per dag rookte en van de ene op de andere dag gestopt was;
-Eerst nicotinepleisters of supersmoker voor een maand. Men gooit, met terugnemend aantal nieuwe rokers en toenemende prijs, steeds meer verslavende troep in sigaretten en shag, om het stoppen steeds moeilijker te maken;
-Stop nooit met meer dan met een verslaving tegelijk. Al gaat het om lijnen, alcohol, weed, whatever... Stoppen met meerdere dingen tegelijk is te stressvol;
-Let goed op met nicotine vervangers. Sigaretfabrikanten zitten niet perse in de rookbusiness, maar in de nicotinebusiness. Dat wilt zeggen dat veel nicotinepleisters (soms indirect) gefabriceerd worden door dezelfde bedrijven die sigaretten (indirect) fabriceren. Waarom is dat een probleem? Vaak zit er zo'n drie keer meer nicotine in een pleister dan wat je per dag rookt, waardoor je enkel nog verslaafder raakt;
-Praatgroepen verhogen de kans op langdurig stoppen.

En als jij nou eenmaal gestopt bent, dan ben en blijf je gewoon een niet-rokende roker. Dus als je er na een jaar stoppen even eentje rookt, ben je gelijk weer verkocht.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
mandragora zei:
LeonR123 zei:

eerst proberen dan oordelen.

Je hebt gewoon helemaal gelijk man. Ik heb het boek uit. En het werkt. Het is bizar, bijna hypnotiserend. Het is absoluut geen wondermiddel, maar het laat je zien hoe simpel het ligt, hoe eenvoudig stoppen eigenlijk is. Je krijgt echt een afkeer van het roken. Mensen, probeer het, deze man is een genie! :grin:

Bovenaan