1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rotterdamse sfeer nabij coffeeshops

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door krannatom, 11 nov 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. krannatom

krannatom Belezen gebruiker Tripreporter

Hoi DF’ers!

Voorbije week mocht ik me gelukkig prijzen met het bezoek aan Rotterdam.

Naast de vele leuke cafeetjes, geweldig lekkere eten, architectuur en de ongelofelijke gastvrijheid van de mensen in de stad, had ik ook een bezoek aan de coffeeshop.

Wat voor mij toch een hoogtepunt moest worden is eigenlijk meer een teleurstelling geworden.

Wat me verbaasde is dat bij élke coffeeshop een bulldog boos staat te kijken, wat voor mij aanvoelde alsof ik niet welkom was, of dat ik iets heel strafbaar ging doen.

Na 5 shops voorbij gewandeld te hebben besloot ik toch de witte de With shop binnen te gaan. Eerst moest ik een heel boos kijkende man passeren die van de persoon voor me iets in zijn handen gestopt kreeg.

In de shop zelf was het heel druk, maar ze hebben wel een heel duidelijke menukaart dat er voor zorgde dat me al niet voor schut kon zetten door te moeten vragen wat ze hebben.

Omdat ik als Belg enkel slechte hash te pakken kan krijgen was ik eens heel benieuwd om een goeie sativa te kopen, dus besloot ik de 2 Wietjes te kopen die bovenaan de menu stonden.

Dit waren de Chocolate Kush en Cheese, beiden uit de sativa menu.
    Ik betaalde voor 2 gram en kreeg ook het goede gewicht, wat volgens veel recensies eerder uitzondering is dan regel, dus ik was er gerust in.

Eens in het hotel besloot ik beide wietjes te googelen, maar daaruit bleek dat ik toch eerder indicas heb gekocht, wat me sterk lijkt. Misschien gebruikt de shop andere benamingen?
    Heeft iemand hier ervaring in?

Intussen heb ik beide geprobeerd, helaas kan ik ik ze niet uit elkaar halen omdat ze mij dat niet zeiden in de shop, en toen ik het wou vragen werd de persoon na mij al reeds bediend. Van de ene voel ik me wel uplifted en energiek na een trek uit het pijpje, van de andere rolde ik een joint die me direct naar de sofa verbande.

Nuja, dit alles was me nog het minste tegengevallen, wat me meer tegenvalde was het feit dat men blijkbaar ook in Rotterdam een criminele tint geven aan coffeeshops, en daarmee verbonden, het feit dat je geen gezellige ruimtes hebt waar je je nieuwe wiet kan uitproberen.

Bij het zien van al die leuke bruine kroegjes met hun gastvrijheid en gewoontes, vraag ik me af of het toch bestaat dat je daar een joint kan roken, of is het helaas overal zo dat de shops gehuld gaan in die donkere sfeer?

Groetjes!

lysergic bink vindt dit leuk.
  2. Ik kom regelmatig in shops waar het personeel zich gedraagd alsof het een soort halve gangsters zijn. Jammer want dit gaat gewoon ten koste van de service en klantvriendelijkheid, ga er niet voor mijn lol heen zeg maar. Dit is tevens ook de reden dat ik nooit in zo'n shop blijf hangen maar er gewoon asap weer weg ben

3. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Kush is Indica, dus dat zal het wietje zijn waarvan je wilde gaan liggen. Cheese is een beetje een mix tussen Indica en Sativa, dus hangt van het phenotype af of je een meer Indica of Sativa dominant wietje hebt. Maar beiden zijn zeker geen echte duidelijke sativa wietjes, dus raar dat ze op de sativa kaart stonden, klinkt niet echt als een goede shop in ieder geval.

Je zou trouwens op smaak de wietjes wel uit elkaar moeten kunnen houden, cheese smaakt zoals de naam doet vermoeden erg sterk en scherp. Kush smaakt vaak een klein beetje muffig.

4. krannatom

krannatom Belezen gebruiker Tripreporter

Ach zo stom dat men niet de moeite doet om coffeeshops aantrekkelijk te maken.

Via Facebook vond ik hun menu terug, hierop zie je duidelijk wat ze verkopen. Ik begrijp niet waarom ze mensen zouden misleiden...

Bijgevoegde bestanden:

5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

3 keer kush op de sativa kaart, wat een slechte shop zeg. Ik vind de premium die ze voor sativa vragen ten opzichte van indica ook nogal buiten proportie.

Ik ben niet bekend met shops in Rotterdam, kom zelf uit Amsterdam namelijk. Maar denk dat je pech hebt gehad en een slechte shop hebt uitgekozen als ik het zo zie.

6. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

De coffeeshops in het centrum van Rotterdam hebben over het algemeen inderdaad een minder toegankelijk karakter dan die in de hoofdstad; die zijn meer gericht op het toerisme en gastvrijheid.

Rotterdam is een arbeidersstad en dat merk je aan de mensen. De echte Rotterdammer heeft een "niet lullen maar poetsen" mentaliteit: "Wil je wiet hebben? Dan kom je dat kopen. Volgende klant!"
    Daarnaast is Rotterdam, mede door het winnen van prijzen voor 'Coolste stad' en dergelijke, behoorlijk toeristisch aan het worden. De gemiddelde Rotterdammer zit daar helemaal (nog) niet op te wachten. Tevens is de Witte de With echt een typische uitgaansstraat, dus de beveiliging is daar misschien wat strenger dan daarbuiten.

Natuurlijk is dat geen reden om bedonderd te worden, dus ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Recht is recht en krom is krom, om het maar even Rotterdams te zeggen.

Als je de volgende keer in Rotterdam bent, zou je eens een kijkje moeten nemen bij een van de vijf coffeeshops aan de Nieuwe Binnenweg. Ik vind bijvoorbeeld Nemo of Bob Marley gezellige shops, waar je altijd wel een praatje kan maken met het personeel of de gasten.

Laden...