S.O.S.(A) zaadjes

jm1107

Newbie
Hola!

Ik heb een vraagie over de legaalheid (is dat een woord? Volgens mij niet but you'll get the point) van coca zaadjes export en import. Een vriendin van mij gaat over een paar weken naar Colombia, en ik wil al een tijdje m'n eigen coca plantjes zaaien. Nu dacht ik dat ik wel moeilijk kan doen door online te bestellen en een halfjaar te wachten tot ze geoogst zijn en ze dan pas binnenkrijg (Vind sowieso amper plekken waar ik iets qua coca zaadjes / stekjes kan kopen op het internet), maar ik kan ook haar lief aankijken of zij niet wat mee kan namen uit het 'beloofde' sosa land. Nu weet zij alleen niet hoe (il)legaal het is om zaadjes vanuit daar het vliegtuig in mee te nemen naar Nederland. Iemand die hier info over heeft? Ik kijk namelijk vaak genoeg op NG 'Airport Security Colombia' op het vliegveld van Bógota en daar zijn ze niet bepaald vriendelijk als je la sosa het land uit probeert te krijgen. Maar geen idee hoe dat met zaadjes zit.

Als hier mensen eigen coca plantjes hebben, mention het dan ff want ik wil graag weten hoe je het goed aan moet pakken met het kweken er van. :)

Cheers!

(Als het tegen de regels in gaat om een topic te maken over het 'meenemen' van dingen uit andere landen hoor ik het graag van de moderators)

MeejheM

Badass junkie
Ik denk dat een vraag over de Legaliteit(dat woord zocht je) absoluut toegestaan is. Met specifieke tips kom je wel richting de grens van de forumregels.

Groeit dat spul eigenlijk wel hier? het is een totaal ander klimaat hier.

mikoz

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
Ik denk dat een vraag over de Legaliteit(dat woord zocht je) absoluut toegestaan is. Met specifieke tips kom je wel richting de grens van de forumregels.

Groeit dat spul eigenlijk wel hier? het is een totaal ander klimaat hier.
Ja dat kan hier gewoon groeien. Gisteren nog een filmpje van gezien. De man had het dan wel binnen staan bij een groot raam +een uv lamp. Je hebt wel veel ruimte nodig, al wil je maar een gram eruit kunnen halen.
Filmpje heet: 'over de coke'. Er zijn nu geloof ik 3 afleveringen van en er komen er meer.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Een vraag over de legaliteit is gewoon toegestaan, het is echter niet toegestaan om vragen te stellen over hoe je iets smokkelt.

Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of het legaal is of niet. Je kunt de opiumwet er eens op naslaan. Maar los van of het hier legaal is, is het minstens net zo belangrijk om uit te zoeken of het daar wel legaal is.

En ik heb net als Meejhem sterk mijn twijfels bij of cocaplanten goed groeien hier. Het lijkt me namelijk wel om een reden dat coke eigenlijk alleen in die regio verbouwd wordt. Als het elders ter wereld ook makkelijk te verbouwen was dan was dat vast en zeker wel gedaan. Tuurlijk zal je ze hier wel kunnen groeien, maar kan me voorstellen dat de potentie van de bladeren enorm tegenvalt ten opzichte van de potentie daar. En er zit al niet gigantisch veel coke in cocabladeren, dus je hebt echt enorm veel nodig als je er zelf een beetje een leuk effect uit zou willen halen.

Fool

Badass junkie
Je mag überhaupt geen zaadmateriaal overvliegen tussen de meeste landen.

Amateurtje

Wijs gebruiker
Weet niet hoe het juist zit met import/export, maar de zaadjes/plant op zich es legaal. Weet niet precies wat je just van plan bent met de plant maar imo es het de moeite echt niet waard. Er zijn leukere plantjes om te hebben...Nuja indien je wilt kan ik je wel een methode geven om je eigen plantje te creëren. Ik hoor het wel. :wave:

MeejheM

Badass junkie
*grap over castreren*

Dat klopt, maar een paar zaadjes zijn volgens mij bijna onmogelijk op te sporen. ik houd er zelf een moestuin op na, en de maat van de zaadjes die je voor het ontkiemen gebruikt variëren tussen een gepelde zonnebloempit en een mosterdzaadje. dat is echt klein tot enorm klein.

toch vraag ik me af waarom ze in het midden oosten vooral cannabis en opium planten neerzetten, volgens mij is het klimaat daar niet geschikt voor coca, anders zouden ze het echt wel telen.

ik wil je experiment zeker niet in de weg staan, maar ik zou eerst eens onderzoek doen naar het telen van coka, de legaliteit van het meenemen van de zaadjes(als dat al niet mag zijn stekjes natuurlijk helemaal off-limits).

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Geen idee of het legaal is of niet. Toevallig is mijn tante een maand geleden naar Peru geweest en heeft zij wat coca balderen meegenomen voor mij, gewoon in haar tas. Dat is allemaal zonder problemen gegaan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Coca thee wordt hier trouwens ook gewoon in de smartshop verkocht.

Ben nog wel steeds benieuwd wat de TS nou eigenlijk van plan is met die zaden.

MeejheM

Badass junkie
Dat leek me vrij duidelijk, ik vraag me af of hij van zn struik ook maar een klein beetje coke kan maken. Zelf zou ik lekker op de blaadjes kauwen, als ie al zover komt.

jm1107

Newbie
Ik ben zeker niet van plan m'n eigen coke te maken, dan zal ik wel heel wat planten nodig hebben wil ik er wat uithalen. Maar her en der hoor ik mensen die hun eigen coca plantjes kweken, en het leek me wel een grappige uitdaging om het eens te proberen. Uiteindelijk zou ik wel zelf op die blaadjes willen kauwen, ben toch wel benieuwd wat voor een effect dat geeft.

Wat ik wel raar vind is dat in Nederland het bezit en verhandelen van coca bladeren illegaal is, maar het kweken en houden van coca planten volkomen legaal (en er ook geen limiet per huishouden is qua aantal planten). Ik zal eens kijken of ik ergens wat kan vinden over de regels van Colombia zelf, maar tot nu toe in mijn ogen lijkt me het niet illegaal om die zaadjes mee te nemen.

En dat retourtje Colombia staat volgend jaar op de planning, dus dat komt wel goed :)

Bobsacamano

Badass junkie
Ik vind het een beetje veel gedoe voor wat je wilt. En of het nou illegaal of niet is. Ik zou het nooit aan een vriendin van me vragen om mee te nemen.

jm1107 zei:
Ik ben zeker niet van plan m'n eigen coke te maken, dan zal ik wel heel wat planten nodig hebben wil ik er wat uithalen. Maar her en der hoor ik mensen die hun eigen coca plantjes kweken, en het leek me wel een grappige uitdaging om het eens te proberen. Uiteindelijk zou ik wel zelf op die blaadjes willen kauwen, ben toch wel benieuwd wat voor een effect dat geeft.

Wat ik wel raar vind is dat in Nederland het bezit en verhandelen van coca bladeren illegaal is, maar het kweken en houden van coca planten volkomen legaal (en er ook geen limiet per huishouden is qua aantal planten). Ik zal eens kijken of ik ergens wat kan vinden over de regels van Colombia zelf, maar tot nu toe in mijn ogen lijkt me het niet illegaal om die zaadjes mee te nemen.

En dat retourtje Colombia staat volgend jaar op de planning, dus dat komt wel goed :)

MeejheM

Badass junkie
ten eerste, waar hoor jij dan verhalen van mensen die in nederland coca kweken?
ten tweede, hoeveel hectare is de ruimte die je daarvoor in gedachten had?

mikoz

Bewuste gebruiker
Ik snap niet waarom jullie zo moeilijk doen :tongueout:. Als iemand voor de lol cocaplantjes wil kweken, ookal is het er maar 1, wat maakt het uit hoeveel moeite het kost enzo.

Fool

Badass junkie
jm1107 zei:
Wat ik wel raar vind is dat in Nederland het bezit en verhandelen van coca bladeren illegaal is, maar het kweken en houden van coca planten volkomen legaal (en er ook geen limiet per huishouden is qua aantal planten).
Volgens mij komt dat omdat er Nederland niet hoog genoeg ligt om ook daadwerkelijk cocaïne te produceren in zo'n plant. Bladeren die uit columbia zouden komen bevatten echter wel cocaïne en omdat het verschil niet aan de buitenkant te zien is, is daarmee de algehele handel ingedamd. Gok ik. :P

Ik zal eens kijken of ik ergens wat kan vinden over de regels van Colombia zelf, maar tot nu toe in mijn ogen lijkt me het niet illegaal om die zaadjes mee te nemen.
Volgens mij mag je geen plantmaterialen op het vliegtuig verschepen i.v.m. het overbrengen van niet-inheemse organismen, maar dat zou je voor de zekerheid kunnen navragen bij je luchtvaartmaatschappij.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jm1107 zei:
Uiteindelijk zou ik wel zelf op die blaadjes willen kauwen, ben toch wel benieuwd wat voor een effect dat geeft.
Hiervoor ga je denk ik toch het beste naar Zuid Amerika, wordt denk ik lastig om en voldoende plantjes hier te kweken en de plantjes zullen in Nederland ook niet sterk genoeg zijn denk ik. De smartshop verkoopt trouwens coca thee mocht je geïnteresseerd zijn in het effect van coca bladeren.

jm1107

Newbie
MeejheM zei:
ten eerste, waar hoor jij dan verhalen van mensen die in nederland coca kweken?
ten tweede, hoeveel hectare is de ruimte die je daarvoor in gedachten had?

Hier op Drugsforum zelf alleen al, alleen dan topic(s) van een aantal jaar terug. http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=442

Als je uiteindelijk een redelijke plant hebt van +- een jaar oud, groeit er per dag ongeveer anderhalve blad aan. Dan kan je toch per week best op wat blaadjes kauwen :)

De hoge lucht heeft geen invloed op het groeien van de plant. Op zeelevel groeien ze zelfs sneller, alleen is het gehalte cocaine wat lager dan in het Andes gebergte. En inderdaad, in een aflevering van 'Over de coke' komt die presentatrice zelfs bij een man die z'n hele huiskamer er mee vol heeft staan.

Al met al lijkt het me gewoon grappig zo'n plantje proberen te kweken en onderhouden, was altijd al iemand van het kweken van (sub)tropische planten/palmen, dus een cocaplantje past wel mooi bij m'n tuiniersCV :tearsofjoy:

@Psychedelibee Thanks voor de tip! Heb je het zelf weleens genomen die thee? Vraag me af of het echt werkt, of dat het gewoon een placebo is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jm1107 zei:
@Psychedelibee Thanks voor de tip! Heb je het zelf weleens genomen die thee? Vraag me af of het echt werkt, of dat het gewoon een placebo is.
Het werkt wel maar je moet er niet teveel van verwachten. Het geeft de energie van een bak koffie, maar voelt een stuk natuurlijker aan. Het effect is wel dusdanig licht dat je het ook over het hoofd kan zien.

Erick

Belezen gebruiker
Lijkt mij ook niet dat het spul hier groeit, waarom zouden ze het anders nog het land in smokkelen. Met alle risico's van dien.

Attimo

Belezen gebruiker
Je vraag is simpel te beantwoorden door even na te denken over de volgende twee vragen:

- Is coke één van de meest populaire drugs en zou een aanzienlijk deel van de gebruikers/criminele bendes in Europa of waar dan ook ter wereld buiten Latijns-Amerika kweken als ze konden?

- Wordt coke buiten Latijns-Amerika gekweekt?

Tenzij iemand mij nu enorm gaat verbazen zijn de antwoorden: ja en neen.

Het zou al lang gedaan worden mocht het mogelijk zijn. Ik vermoed dat het ten eerste moeilijk te kweken is hier en ten tweede dat je zoveel bladeren nodig hebt dat het economisch niet interessant zal zijn. Het geld en de energie die je moet investeren om hier coke te produceren zal zo hoog zijn dat zelf de opbrengst van je drugshandel er niet tegen opweegt. Ik geef toe, mocht ik het kunnen, ik zou ook wel interesse hebben.

Gewoon bloemsuiker aan edgy tieners verkopen dus! :)

MeejheM

Badass junkie
ook in afghanistan, pakistan en die regio kweken ze opium en hennep. meer opium tegenwoordig omdat dat meer oplevert.

als het goed zou groeien gingen ze echt wel coca en ephedra ernaast planten. het feit dat cocaplantages ook meestal diep in de jungle staan in plaats van loodsen met kweeklampen etc suggereert wel dat het in nederland waarschijnlijk alleen binnen kan, en met veel kennis en moeite.

verder vind ik het wel een goed idee dat iemand het eens probeert, maar erg hoge verwachtingen heb ik er niet van.

jm1107

Newbie
Attimo zei:
Je vraag is simpel te beantwoorden door even na te denken over de volgende twee vragen:

- Is coke één van de meest populaire drugs en zou een aanzienlijk deel van de gebruikers/criminele bendes in Europa of waar dan ook ter wereld buiten Latijns-Amerika kweken als ze konden?

- Wordt coke buiten Latijns-Amerika gekweekt?

Tenzij iemand mij nu enorm gaat verbazen zijn de antwoorden: ja en neen.

Het zou al lang gedaan worden mocht het mogelijk zijn. Ik vermoed dat het ten eerste moeilijk te kweken is hier en ten tweede dat je zoveel bladeren nodig hebt dat het economisch niet interessant zal zijn. Het geld en de energie die je moet investeren om hier coke te produceren zal zo hoog zijn dat zelf de opbrengst van je drugshandel er niet tegen opweegt. Ik geef toe, mocht ik het kunnen, ik zou ook wel interesse hebben.

Gewoon bloemsuiker aan edgy tieners verkopen dus! :)

Als je het topic even verder gelezen had, had je wellicht gelezen dat het totaal niet mijn doel is om cocaine te produceren. Ik weet ook wel dat ik echt niet de eerste zou zijn met dat idee, en het inderdaad anders wel gedaan zou zijn.

2. Coca plantjes kun je prima dus kweken in een kastje, en laten opgroeien tot een plant van aardige grootte. Een hele plantage daarentegen is economisch gezien niet rendabel STEL je doel was om coke te maken nee. Het lijkt mij gewoon, nogmaals, grappig om eens te proberen en als ie t volhoudt wat blaadjes te proberen, om te kijken wat voor een effect dat geeft.

Ohja. Nederland verbouwde coca planten tussen het jaar 1900-1963 in Nederlands-Indie geloof ik, waarvan een fabriek in Amsterdam cocaine maakte. Dus ja, het werd ook buiten Latijn-Amerika geproduceerd.

Fool

Badass junkie
Voor zover als ik weet extraheerde de Nederlandse cocaïnefabriek uit bladeren die uit indonesië geïmporteerd werden. Nog steeds niet in ons kikkerlandje, dus. :P

jm1107

Newbie
Fool zei:
Voor zover als ik weet extraheerde de Nederlandse cocaïnefabriek uit bladeren die uit indonesië geïmporteerd werden. Nog steeds niet in ons kikkerlandje, dus. :P

Maar ik beantwoord zo wel de vraag of coke uberhaupt buiten Latijn Amerika werd gekweekt.

Maar goed, het loopt nu allemaal off-topic. Laten we het erop houden dat het mogelijk is. Ik heb de lijst zitten te bekijken van de Voedsel en Warenwet autoriteit, en daar staat niet de coca soort tussen op de lijst van planten en hun zaden die een bepaald certificaat nodig hebben om meegenomen te worden. Dus lijkt me dat het in Nederland wel goed zit, alleen nog Colombia zelf.

Cocablad staat trouwens wel op de Opium lijst 1.

Bovenaan