Salvia 10x geen effect

Dopezilla

Badass junkie
Okay, gister in 'n nieuwschierige bui salvia 10x gehaald, pijpje gekocht, en in het park met 'n vriendin besloten we het te proberen.

Heel leuk allemaal, maar geen van ons had enig effect (en ja, we inhaleerden goed over de longen, ik heb er zelfs nog een akelig hoestje aan overgehouden).

Een vriend van me zei dat sommige mensen er niet op reageren. Hoe vaak komt dat voor? Hebben we op de een of andere manier toch de boel verneukt? Te lage dosis genomen? Of hebben we gewoon pech?

Overigens hebben we allebei 1,5 dosis genomen (het pakje zou goed moeten zijn voor 3 dosissen volgens de verkoper).

Olle

Vigilante

Wijs gebruiker
Stormaansteker gebruikt of gewone aansteker?
Hoe heb je het precies gedaan?

Salvia roken is ook een kunst.

Dopezilla

Badass junkie
Een vriend van mij wees me er ook al op dat je het lang moest inhouden. Wat is lang? Ik heb het waarschijnlijk te kort ingehouden dan. :/

En we hebben een gewone aansteker gebruikt, is dat niet warm genoeg? Ook niet als je de vlam er extra lang bij houdt?
Ik was al gewezen op het feit dat het goed verhit moest worden.

Oh, en we zijn als volgt te werk gegaan:

Gaasje in het pijpje gedaan, salvia erop, aansteken, af en toe de vlam er weer bij brengen, inhaleren, en de rook hebben we denk ik enkele seconden ingehouden per hijs.

En ik was nog zo trots op mezelf dat ik deze keer wél met het pijpje om kon gaan. :(

Olle

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ollemann zei:
Een vriend van mij wees me er ook al op dat je het lang moest inhouden. Wat is lang? Ik heb het waarschijnlijk te kort ingehouden dan. :/

En we hebben een gewone aansteker gebruikt, is dat niet warm genoeg? Ook niet als je de vlam er extra lang bij houdt?
Ik was al gewezen op het feit dat het goed verhit moest worden.

Oh, en we zijn als volgt te werk gegaan:

Gaasje in het pijpje gedaan, salvia erop, aansteken, af en toe de vlam er weer bij brengen, inhaleren, en de rook hebben we denk ik enkele seconden ingehouden per hijs.

En ik was nog zo trots op mezelf dat ik deze keer wél met het pijpje om kon gaan. :(

Olle

Een stormaansteker is echt niet noodzakelijk, een goede manier van roken wel.

Je doet de salvia in het kopje, mond aan de pijp, dan aansteken en meteen hijsen, aansteker en net zo lang en goed mogelijk bijhouden tot je longen echt heel vol zitten. ( rustig hijsen dus, net zo hard dat je de rook het pijpje uit trekt) Dan geef je met ingehouden adem het pijpje aan de gene naast je en hou je je adem zo lang mogelijk in. Dan uitblazen en zo nodig/mogelijk herhalen. Mij lukt het meestal niet een 2e hijs te nemen aangezien ik dan al vertrokken ben :wave:

Succes

Aalpoepert

Badass junkie
Hislordship zei:
Je moet het tot wel 20seconde in houden. :wink:
Verder heb je het wel goed gedaan lijkt me.
Langer zelfs, de maatregel is zo lang als je kunt.

Een truukje is wanneer je echt niet meer kan, een kwart van je longen legen en lucht bij nemen, dat weer inhouden tot je niet meer kan, dan weer een beetje legen en bijvullen enzovoorts, zo verspil je zo weinig mogelijk.

Succes Olle.

Dopezilla

Badass junkie
Ah, dat ga ik proberen dan. :grin:

Ik ben sinds ik begonnen ben met roken niet meer zo'n held met m'n adem inhouden. :(

Maar ik denk dat het zo wel moet lukken.

Olle

Bovenaan