Salvia 5x Extractz

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Hi DF'ers,

Morgen doe ik voor het eerst Salvia 5x Extract, de vorige keer dat ik het deed ben ik waarschijnlijk genept want ik voelde er niets van, heb deze keer zelf gehaald bij de smartshop dus is er zekerheid (;

Maar ik heb toch een paar vraagjes, hoe rook je het best salvia? Moet dit met een bong of kan ik gewoon een traditioneel pijpje gebruiken? En is Salvia een zwaar tripmiddel, want ik lees dat je er niet echt van hallucineert, is het mogelijk om de 1g verdeeld in 2u op te roken?

Greets,
Herbalisme

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Over de dosering hoef je je niet echt zorgen maken, maar hou het speciaal en wees ervan bewust dat je zo de waterpijp brandend nog uit je hand kan laten vallen met een stevige vulling erin.. Een tripsitter is handig erbij vaak daardoor!

Na een paar keer heb je er waarschijnlijk al een stuk minder zin in, werkt totaal niet verslavend zover bekend (correct me if I'm wrong)

Zelf had ik 20x extract die andere werkte niet goed genoeg bij me. Dus anders kan je ook wat sterker extract kiezen als je dat wat lijkt.

Veel plezier toegewenst!

Herbalisme

Bewuste gebruiker
25tolife zei:
Over de dosering hoef je je niet echt zorgen maken, maar hou het speciaal en wees ervan bewust dat je zo de waterpijp brandend nog uit je hand kan laten vallen met een stevige vulling erin.. Een tripsitter is handig erbij vaak daardoor!

Na een paar keer heb je er waarschijnlijk al een stuk minder zin in, werkt totaal niet verslavend zover bekend (correct me if I'm wrong)

Zelf had ik 20x extract die andere werkte niet goed genoeg bij me. Dus anders kan je ook wat sterker extract kiezen als je dat wat lijkt.

Veel plezier toegewenst!
Maar met een klein goedkoop pijpje werkt het ook veronderstel ik?
Greets,
Herbalisme

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Werkt ook maar de rook word al snel erg heet op die manier, waardoor je misschien niet genoeg kan inhaleren zonder te hoesten. En daardoor niet het gewenste effect bereikt. Fijnste vind ik een waterpijp met ijs erin voor salvia (ook wiet en hasj heerlijk vind ik persoonlijk)

Herbalisme

Bewuste gebruiker
25tolife zei:
Werkt ook maar de rook word al snel erg heet op die manier, waardoor je misschien niet genoeg kan inhaleren zonder te hoesten. En daardoor niet het gewenste effect bereikt. Fijnste vind ik een waterpijp met ijs erin voor salvia (ook wiet en hasj heerlijk vind ik persoonlijk)
Hmmm, dus je legt je salvia puur in dat deel waar normaal fruittabak of dergelijke bij moet en dan rook je gewoon zo de salvia?
En is het zo dat je 2x moet inhaleren of lukt het ook met 1x?

Greets,
Herbalisme

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hmmm, dus je legt je salvia puur in dat deel waar normaal fruittabak of dergelijke bij moet en dan rook je gewoon zo de salvia?

Greets,
Herbalisme

Zo is hoe ik het rook inderdaad, wat tabak naar keuze kan het makkelijker maken om 2x te inhaleren. Maar de regel is toch in het algemeen erover één goede trek het beste werkt, even inhouden om het goed over te laten nemen naar de prachtige salvia wereld :hearteyes:
Al meerdere malen een breakthrough gehad ermee onbeschrijfelijk :grin:

Maar goed is mijn ervaring en iedereen ervaart het weer wat anders. Licht, geluid en andere prikkels van buitenhof en werkt dan beter is mijn ervaring dus.

Herbalisme

Bewuste gebruiker
25tolife zei:

Greets,
Herbalisme

Zo is hoe ik het rook inderdaad, wat tabak naar keuze kan het makkelijker maken om 2x te inhaleren. Maar de regel is toch in het algemeen erover één goede trek het beste werkt, even inhouden om het goed over te laten nemen naar de prachtige salvia wereld :hearteyes:
Al meerdere malen een breakthrough gehad ermee onbeschrijfelijk :grin:

Maar goed is mijn ervaring en iedereen ervaart het weer wat anders. Licht, geluid en andere prikkels van buitenhof en werkt dan beter is mijn ervaring dus.

Bedankt voor de informatie, hier kan ik al heel wat mee!
Ik vind het raar dat er niet zoveel uitgebreide Nederlandse informatie over Salvia bestaat, het beeld dat ik had over Salvia is al wat aangepast, ik dacht dat Salvia een middel was waarvan dat je niet echt ging van hallucineren, dat het meer binnen het hoofd afspeelde :tongueout:
En moet je er fruittabak bij doen of gewone tabak?

Greets,
Herbalisme

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zou milde tabak ervoor gebruiken als je dat kan halen ergens in de buurt, na aantal keer rookte ik het puur wat een beter effect gaf. Is maar net wat je longen kunnen verdragen qua hitte eigenlijk. Mijn ervaring is een paranormale halucinatie, werd letterlijk een een andere wereld ingetrokken en werd wakker in een weiland waar een ballon stond waar ik in moest, bizarre ervaringen maar prachtig met de salvia guide!

Jammer dat er niet zoveel informatie over is Nederlandstalig verder.
Als je nog meer info wilt hoor ik het graag, heb het erg vaak gedaan.. al ook een meubel kapot gemaakt door de brandende waterpijp die uit de handen viel en ik plat ging. Geluid en licht werkte de werking erg veel tegen is mijn ervaring, en ook van vrienden/vriendinnen van me.

Enjoy you're journey :hearteyes:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
http://www.salvia.net/nl/

Hier doet salvia het zéér goed, altijd een breaktrough.
Gewoon vanuit een bong met wat water in 1 of max 2 hits naar binnenwerken 20/30 sec. inhouden en bij het uitblazen ben ik in LalaLaland. Heb zelf altijd 15X of 20X. hier heb ik steeds minder nodig om het heftige effect te ervaren.

Grts

Herbalisme

Bewuste gebruiker
mandragora zei:
http://www.salvia.net/nl/

Hier doet salvia het zéér goed, altijd een breaktrough.
Gewoon vanuit een bong met wat water in 1 of max 2 hits naar binnenwerken 20/30 sec. inhouden en bij het uitblazen ben ik in LalaLaland. Heb zelf altijd 15X of 20X. hier heb ik steeds minder nodig om het heftige effect te ervaren.

Grts
Ik denk dat ik het eerst eens zal proberen met de bong, wat ik lees op diverse sites dat dit het beste effect zou geven.
Moet je in een bong de salvia puur leggen of moet je er ook tabak bijleggen, en is bv. L&M roltabak geschikt voor roltabak?
Alvast bedankt voor je informatie!

Greets,
Herbalisme

Herbalisme

Bewuste gebruiker
25tolife zei:
Zou milde tabak ervoor gebruiken als je dat kan halen ergens in de buurt, na aantal keer rookte ik het puur wat een beter effect gaf. Is maar net wat je longen kunnen verdragen qua hitte eigenlijk. Mijn ervaring is een paranormale halucinatie, werd letterlijk een een andere wereld ingetrokken en werd wakker in een weiland waar een ballon stond waar ik in moest, bizarre ervaringen maar prachtig met de salvia guide!

Jammer dat er niet zoveel informatie over is Nederlandstalig verder.
Als je nog meer info wilt hoor ik het graag, heb het erg vaak gedaan.. al ook een meubel kapot gemaakt door de brandende waterpijp die uit de handen viel en ik plat ging. Geluid en licht werkte de werking erg veel tegen is mijn ervaring, en ook van vrienden/vriendinnen van me.

Enjoy you're journey :hearteyes:
Als ik dat zo lees zit ik er al hard naar te verlangen ^^
Het probleem is dat ik noch een bong heb noch een waterpijp, ik heb alleen een klein goedkoop ijzeren pijpje dat ik eens op de kermis heb gekocht, want m'n waterpijp heb ik per ongeluk eens laten vallen en tjah, het deed krak. (:

Vanavond zou ik het in principe kunnen proberen voor het Halloweenfeestje van een vriend van me start, maar het probleem is dat ik vanavond ook mdma zal nemen omdat het daar altijd reuzegezellig is en ik wil natuurlijk optimaal effect van m'n mdma want het is al even geleden.

En wat betreft dat licht en geluid de werking van salvia ondermijnd, ik dacht dat als je Goa in een duistere ruimte zou beluisteren terwijl je salvia nam dat dit wel trippen zou worden, want bij andere hallucugenen die ik probeerde zoals truffels, 2cb, paddo's, ... versterkte Goa m'n trip.
En hoe kun je externe prikkels zoals geluid & licht uitsluiten? Gewoon duistere ruimte en zeggen tegen je vrienden dat ze even moeten zwijgen, want ik las daarnet dat er best een sitter bij je moet blijven omdat je kan flauwvallen en zwaaien met je armen ofzo :tongueout:

Greets,
Herbalisme

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Herbalisme zei:
Moet je in een bong de salvia puur leggen of moet je er ook tabak bijleggen, en is bv. L&M roltabak geschikt voor roltabak?

Ik heb het nooit met tabak gebruikt, gewoon puur lijkt me net het beste ook.

Grts

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Herbalisme zei:
En wat betreft dat licht en geluid de werking van salvia ondermijnd, ik dacht dat als je Goa in een duistere ruimte zou beluisteren terwijl je salvia nam dat dit wel trippen zou worden, want bij andere hallucugenen die ik probeerde zoals truffels, 2cb, paddo's, ... versterkte Goa m'n trip.
En hoe kun je externe prikkels zoals geluid & licht uitsluiten? Gewoon duistere ruimte en zeggen tegen je vrienden dat ze even moeten zwijgen, want ik las daarnet dat er best een sitter bij je moet blijven omdat je kan flauwvallen en zwaaien met je armen ofzo :tongueout:

Zelf vind ik muziek een uitstekende leidraad bij me salviatrips.
Ook ik opteer voor goa, maar wat ook leuk is...Psybient, didgeridoo, spacerock, indianentrommel muziek met panfluit....als het maar wat mystieks is :wink: .

Licht of donker maakt mij niet uit, wel doe ik de rollen/gordijnen dicht. Ik merk bijna niets van de omgeving waar ik inzit omdat ik....'weg'..ben :grin: .

Tripsitter is misschien wel een goed idee, uit ervaring zeg ik dat je soms dingen doet waarvan je zelf niet weet dat je ze doet. Heb zo al meerdere pijpen stuk gedaan, arm verbrand bij me eerste tripje met zo'n chromen lange smeulende pijp (lag heel me trip op me arm en had het niet eens door), ongecontroleerde bewegingen, wild in het rondslaan, omvallen,....

Probeer na de hit rustig te gaan liggen met je ogen dicht met een mooi muziekje op, spreek op voorhand met je tripsitter af dat ie je geen vragen gaat stellen als je tript....is echt irritant. Tripsitter moet zich wat afwezig houden en stil zijn, hij moet wel ingrijpen als je recht gaat staan en gaat vallen of iets anders 'gevaarlijk' waarbij je niet weet wat je doet.

Pas op met kaarsen, scherpe voorwerpen.... Zorg dat je niet gestoord kan worden ook. Zet je telefoon uit, draai de deur vast...

Grts

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Herbalisme zei:
En kun je zo'n Breakthrough ook bereiken met 5x Extract?

Greets,
Herbalisme

Tuurlijk bij de een wel bij de ander niet, ligt er maar net aan hoe gevoelig je'r voor bent. :wink:

Hoe meer salviatrips je achter de rug hebt hoe sterker het goedje de volgende keer gaat inslaan, daar kan zelfs maanden/jaar tussen zitten...(uit ervaring gezegd).

Grts

Herbalisme

Bewuste gebruiker
mandragora zei:
Herbalisme zei:
En kun je zo'n Breakthrough ook bereiken met 5x Extract?

Greets,
Herbalisme

Tuurlijk bij de een wel bij de ander niet, ligt er maar net aan hoe gevoelig je'r voor bent. :wink:

Hoe meer salviatrips je achter de rug hebt hoe sterker het goedje de volgende keer gaat inslaan, daar kan zelfs maanden/jaar tussen zitten...(uit ervaring gezegd).

Grts
Bedankt voor de uitgebreide informatie!
Greets,
Herbalisme

Bovenaan