Zorg wel dat je t op de juiste manier rookt, anders is het zonde van je geld.
Het 5x extract is een goede beginnersdosis, maar wees ook niet te bang om het te roken, anders zul je geen effect voelen.
Het gaat er namelijk om zoveel mogelijk rook in een zo kort mogelijke periode zo lang mogelijk in te houden, omdat je lichaam heel snel antistoffen aanmaakt waardoor herhaalteugen geen zin hebben.
(en ook 2x op de avond dus niet gaan)
Dus:
- in een puurpijpje of waterpijp
(waterpijp is wat minder scherp en makkelijker binnen te houden)
- adem een paar keer in en uit en blaas dan alle lucht uit je longen.
- Neem een diepe teug van de salvia tot +/- 3/4 van je longcapaciteit.
- Adem dan de overige 1/4 longcapaciteit met zuurstof in, zodat alle rook goed diep in je longen zit.
- Hou dit zo lang mogelijk in. Eventueel kun je bij ademtekort een beetje uitademen en weer een beetje in, zodat je niet alles uitblaast.
De eerste keer heb je kans dat je er niet veel van merkt, vooral doordat je het moet leren kennen en vaak te voorzichtig bent.
Mijn eerste keer ging niet verder dan stage 1 : Stonedheid.
2e keer met 2 man een gram 20x opgerookt via de waterpijp, dat werkte beter. Mijn medetripper was goed aan het trippen, hij dacht dat alles van die houten ijsstokjes was gemaakt.
Ik zat op de grens, voelde dat er aan me "getrokken" werd, maar verder niet veel bijzonders.
Tot nu toe vind ik het te duur voor wat je krijgt, maar door de verhalen die ik erover heb gelezen zou ik het toch nog wel eens willen proberen.
Dus: wees niet te voorzichtig, teug stevig de eerste keer!
Overdosis is geen sprake van, wel heb je natuurlijk de risico's van badgaan met een tripmiddel.
Ookal duurt het maar een paar minuten, er zijn mensen die die minuten als jaren hebben ervaren...