Salvia divinorum

Coldash

Newbie
Hallo,

Ik wil binnenkort Salvia divinorum proberen omdat ik verder wil gaan in de verkenning van verschillende drugs zoals paddo's, salvia en LSD.
Ik blow al zo'n anderhalve jaar dagelijks en vind dit altijd erg fijn om te doen.
Paddo's stonden eigenlijk bovenaan mijn verlanglijstje om als eerste te gaan doen maar ik heb nog nooit echt getript en heb dus geen idee wat ik me hier bij voor moet stellen, ik wil dus eigenlijk met iets lichts beginnen en wat een korte duur heeft.
Daarom sprak salvia mij als eerste aan, vanwege de korte duur.

Nu mijn vraag, wat is de aangeraden hoeveelheid voor de eerste keer salvia en wat is de beste en meest effectieve manier om dit in te nemen?
Wat kan ik hiervan allemaal verwachten?
Ik heb nog nooit echt getript zoals eerder gezegd dus ik wel het wel een beetje redelijk opbouwen, maar aan de andere kant wil ik ook niet alleen een "high" gevoel, ik wil wel graag patronen/golvende muren en veranderende objecten zien. :P

Alvast bedankt voor de reacties.

Oom Klaas

Badass junkie
Ten eerste kan je ook gewoon de zoekknop gebruiken en er gaat een wereld aan informatie open, tevens het geval met een site genaamd "google".

Ten tweede kan je salvia nu niet echt iets "lichts" noemen,
het is van een korte duur (de trip) maar kan erg heftig zijn...zeker niets iets wat je een lichte trip kan noemen..

Wat je kan verwachten qua effecten (kijk anders ook even bij trip reports voor salvia trip verslagen...

De makkelijkste manier is om de salvia bladeren/extract te roken in een pijpje...Maar voordat je aan de gang gaat zou ik je eerst even FLINK inlezen hier op 't forum en andere betrouwbare bronnen (bijv. erowid) om te weten wat voor een drug je wilt gaan nemen :wink:

Ga er ook niet van uit dat je meteen een dikke trip zal hebben,
salvia werkt bij sommigen bij de eerste keer gebruik al en bij anderen helemaal niet of pas na een aantal keer geprobeert te hebben...

Hans

Wijs gebruiker
Koop happy caps met LSA bij de smartshop. Neem het hele potje. Dit is niet duur, zo'n 7,50. Kijk of je trippen nog steeds leuk vindt. Zo ja, neem paddo's en misschien later LSD.

:wave:

Riel

Bewuste gebruiker
denk dat een half bakje mexicaanse het meest geschikt is voor de eerste keer trippen.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik sluit me aan bij Oom Klaas. Een Salvia trip is iets heel aparts, en zeker niet licht van aard. Alhoewel je bij je eerste keren weinig daarvan kan merken, of soms niet. Als je voor het eerst zou willen gaan trippen zou ik een lichte dosis paddo's aanraden (1/4 tot 1/2 portie) of een lichte dosis LSD (1/4 tot 1/2 zegel). Allebei natuurlijk in vertrouwde omgeving met vertrouwde mensen. (en liefst een tripbuddy erbij, zodat je niet de enigste op dat niveau zit.) De duur van een trip is relatief, omdat je momenten van oneindigheid kunt hebben en momenten die als seconden lijken voorbij te gaan. Tijd speelt dus niet echt een rol. Een salvia trip kan evengoed als oneindig lang durend lijken, ookal is het slechts een kwartier ofzo :grin: Maar ik vind dat de tijd altijd wel goed te doen is hoor :) Wel op de juiste tijd innemen natuurlijk, een beetje planning kan geen kwaad hé, zeker niet de eerste paar keren. :)

Daarna kan je zelf verder beginnen experimenteren.

Veel plezier!

Coldash

Newbie
Hartstikke bedankt voor de reacties, misschien is een kleine portie paddo's voor de eerste keer toch verstandiger.

@Hans
Deze bedoel je neem ik aan?
Lijkt me leuk om een keer te proberen, maar er wordt 1 capsule per 24 uur aangeraden... om dan het hele potje (4 capsules) in 1 keer te nemen is ook weer zoiets. :P

Oom Klaas

Badass junkie
Wat je over tijd zegt argulas is ook zeker waar!
Ik heb salvia trips gehad die langer leken te duren dan een fikse paddo trip,
en ook de tijd na de trip is zeker niet onbelangrijk...Na bijna iedere trip heb ik echt flink de tijd nodig gehad om alles te verwerken en begrijpen...Of het nu 6 uur of 15 minuten trippen was, ik krijg even veel op m'n bord gegooid..
Vandaar dat ik dus salvia ook zeker niet als eerste trip middel zou aanraden, imo is het heftiger dan paddo's...

Maar voor iedere individu weer een ander gevoel, gelukkig :)

En bij de paddo's zou ik trouwens beginnen met truffels (halve portie),
duurt korter en is minder zwaar voor m'n gevoel...

J0rrit

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Wat je over tijd zegt argulas is ook zeker waar!
Ik heb salvia trips gehad die langer leken te duren dan een fikse paddo trip,
en ook de tijd na de trip is zeker niet onbelangrijk...Na bijna iedere trip heb ik echt flink de tijd nodig gehad om alles te verwerken en begrijpen...Of het nu 6 uur of 15 minuten trippen was, ik krijg even veel op m'n bord gegooid..
Vandaar dat ik dus salvia ook zeker niet als eerste trip middel zou aanraden, imo is het heftiger dan paddo's...

Maar voor iedere individu weer een ander gevoel, gelukkig :)

En bij de paddo's zou ik trouwens beginnen met truffels (halve portie),
duurt korter en is minder zwaar voor m'n gevoel...

Preices, zelfde had ik met ongeveer 15-20 mg 2cb nasaal, duurde ook maar een uurtje echt heftig, maar voelde me erna gewoon als na een heftige paddotrip van 4 uur !

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Coldash zei:
@Hans
Deze bedoel je neem ik aan?
Lijkt me leuk om een keer te proberen, maar er wordt 1 capsule per 24 uur aangeraden... om dan het hele potje (4 capsules) in 1 keer te nemen is ook weer zoiets. :P

Ik heb van die 2 in één keer genomen, was niet echt trippen, maar had wel een high gevoel met een trippy tintje eraan, daarna wel zware bodyload van gehad. LSA kan trouwens ook misselijkheid veroorzaken, wat toch niet zo tof is als eerste kennismaking met psychedelica vind ik. Die misselijkheid zal wel minder heftig zijn met die capsules dan de gewone zaden heb ik wel de indruk, maar toch..

Probeer idd maar eerst een halve portie paddos, dat gaat je zeker goed bevallen. Mexicaanse of truffels, is je eigen keus. Ik denk niet dat dat zoveel verschil uitmaakt.

Tijd na het trippen is inderdaad zeker ook belangrijk. Als je al die dingen laat meetellen, dan zou ik zowaar kunnen zeggen dat ik van Salvia de langste (en hardste) trip ooit van heb gehad :grin: Ironisch hé ? :grin:
Reportje van die trip staat hier trouwes op DF : (http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=13476)

jcutter

Badass junkie
Zelf had ik 4 van die pillen op en ik heb iets van 14 uur in coma gelegen met een ontzettende kram in mijn benen. De pijn moest ik maar accepteren en ervoor zorgen dat ik zo diep mogelijk mijn geest ging penetreren.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
jcutter123 zei:
Zelf had ik 4 van die pillen op en ik heb iets van 14 uur in coma gelegen met een ontzettende kram in mijn benen. De pijn moest ik maar accepteren en ervoor zorgen dat ik zo diep mogelijk mijn geest ging penetreren.

Blijkbaar komt die bodyload dus meer voor bij die caps..

Oom Klaas

Badass junkie
Salvinorin A en Salvinorin B worden niet goed afgebroken in je maag volgens mij..(??) Je kan ze sowiezo wel kauwen, erg lang kauwen...

Argulas zei:
Probeer idd maar eerst een halve portie paddos, dat gaat je zeker goed bevallen. Mexicaanse of truffels, is je eigen keus. Ik denk niet dat dat zoveel verschil uitmaakt.

Tijd na het trippen is inderdaad zeker ook belangrijk. Als je al die dingen laat meetellen, dan zou ik zowaar kunnen zeggen dat ik van Salvia de langste (en hardste) trip ooit van heb gehad :grin: Ironisch hé ? :grin:
Reportje van die trip staat hier trouwes op DF : (http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=13476)

Op 't eerste stukje,
Ik denk dat truffels of andere paddo's zeker wel verschil maakt, zeker de eerste keer...Truffels (1 portie) ten op zichte van mexicaanse (1 portie) voelen voor mij een stuk stuurbaarder en minder emotionele achtbaan...Meer een emotionele ziekelijk diepe waterput, diep doordringend tot de kern van mijn bewustzijn...Maar om niet verder af te dwalen zal ik stoppen met typen :P

Coldash

Newbie
Hartstikke bedankt voor de reacties, ik ga zeker weten voor de kwart portie mexicaanse paddo's, dan kan ik altijd nog bijnemen.. (en anders 1/4 LSD als de paddo's tegen die tijd al verboden zijn).

Het enige probleem wat nog een beetje speelt is de locatie... geen van mijn vrienden woont al op zich zelf of is alleen thuis.
Iemand misschien tips? Is de natuur voor de eerste keer een aanrader?

Hans

Wijs gebruiker
1/4e LSD merk je waarschijnlijk bijzonder weinig van. Ik denk dat dat alleen maar zonde zou zijn. Ik raad nog steeds die happy caps aan.

Coldash

Newbie
Hans zei:
1/4e LSD merk je waarschijnlijk bijzonder weinig van. Ik denk dat dat alleen maar zonde zou zijn. Ik raad nog steeds die happy caps aan.

Ach tja... het is meer een beetje om het gevoel van trippen te krijgen.
Ik heb van mensen om mij heen gehoord dat trippen iets totaal anders is dan goed stoned zijn en heel heftig kan zijn.
Opzich ben ik niet bang voor een unieke (bad) trip... ik ben meer bang om de controle over mijzelf te verliezen, alhoewel dit nog nooit echt gebeurd is. (zelfs niet toen ik compleet lam was en de hele avond heb lopen kotsen)

Anyway, jammer dan dat het eventueel zonde zou zijn... ik geef meer om mezelf dan om het geld. :wink:
Waarom raad je trouwens nog steeds die happy caps aan? Heb je hier zelf ervaring mee?
Had hierover het één en ander opgezocht en je schijnt er ten eerste misselijk van te worden en een beetje dizzy.. hier zit ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten.

Bedankt voor de vele reacties mensen. :)

De jongen

Bewuste gebruiker
Ik sluit me aan bij wat de grote meerderheid verkondigd.

Maar ik moet wel zeggen dat voor mij paddo's iets minder leuk was, al lag dat wss vooral aan de situatie. Maar voor mij is salvia steeds iets adembenemends geweest en voor mij dan makkelijker aanvaarbaarder. Echt stuurbaar is het niet, ik vond het nooit echt erg aanvallend of... Ik vond het steeds heel aangenaam.

Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is.

Drientje

DF-koning
Re:

Coldash zei:
Hartstikke bedankt voor de reacties, ik ga zeker weten voor de kwart portie mexicaanse paddo's, dan kan ik altijd nog bijnemen.. (en anders 1/4 LSD als de paddo's tegen die tijd al verboden zijn).

Het enige probleem wat nog een beetje speelt is de locatie... geen van mijn vrienden woont al op zich zelf of is alleen thuis.
Iemand misschien tips? Is de natuur voor de eerste keer een aanrader?
Ik raad je een portie paddo's aan of een halve LSD zegel met iemand die kennis van zaken heeft.

Zoek een vertrouwde omgeving, dit kan bij iemand thuis zijn maar ook een mooi park. Een mooie zonnige dag doet echt wonderen!!!

Veel succes!!

Bovenaan