Salvia: Geen echte trip

Spacert

Newbie
Gister heb ik met een vriend van mij salvia geprobeerd. We hebben 1 gram salvia 5x extract in een zelf gemaakte (1,5 liter fles) waterpijp gerookt. Op het begin kleine hoeveelheden, daarna steeds groter wordende hoeveelheden totdat alles op was. Steeds hebben we de rook, die best wel dik was, geprobeerd zo lang mogelijk in te houden, meestal meer dan 40 seconden. Bij gebrek aan een storm aansteker hebben we een gewone aansteker gebruikt.
Het enige wat ik na een tijdje voelde was dat mijn hartslag sneller en duidelijker voelbaar was en dat ik wel een beetje wazig werd, maar geen echte salvia trip.
Heeft iemand tips? Moet het echt met een stormaansteker, of is de pijp verkeerd? Een hoger extract misschien?

Azhara

Experimenterende gebruiker
- Gebruik een stormaansteker, te koop bij elke tabakswinkel.
- Probeer volgende keer een een sterker extract.
- Sluit je ogen nadat je de rook hebt uitgeblazen, de 2e fase van een salvia trip
zijn CEV's.
- Doe het in een donkere, rustige omgeving, dus gewoon thuis.
- Gebruik ijskoud water in je waterpijp, of ijsklontjes, dit koelt de rook, en zo
kan je meer rook inhaleren.

Spacert

Newbie
Bedankt voor de tips. Ik ga het binnenkort nog eens proberen. Zou 10x een goede sterkte zijn, of raden jullie een sterker extract aan?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
10x moet zeker voldoende zijn.
Persoonlijk gebruik ik geen stormaansteker, als ik deze gebruik blaas hij eigenlijk alle salvia uit het kopje zodat er niets overblijft om te verbranden, ik heb met een gewone aansteker gewoon dikke trip. ( gebruik wel een bong en 5x extract)

Maar, bij sommige mensen schijnt salvia gewoon helemaal niet te werken of pas na vele malen proberen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Spacert zei:
Oh, en nog een vraagje. Hoeveel dosissen gaan er ongeveer uit 1 gram als je 10x extract neemt?

Ligter maar net aan hoeveel je gebruikt/hard je wilt trippen.

Ik zou zeggen tussen de 5 en 10 trips. Maar dit is persoonlijk he misschien gebruik je zelf meer.
Gebruik je veel minder, dan zou ik dosis ook gewoon eens opschroeven.
Ikzelf doe altijd een puurpijp kopje net vol.

salvia is wel een van de ergste trips als je het goed doet
uit 1 gram haal ik 5a6 trips
zelf heb ik erg veel ervaring mee probeer deze 6 punten te volgen
succes gegarandeerd

1.salvia moet puur gerookt woorden
2.altijd door een klein pijpje (is het beste)
3.koop 20x extract is wel wat duurder maar het is het waard
4.het werkt het beste met een gewonen aansteker
5.hou de vlam zo kort mogelijk op de salvia als het brand doe je de aansteker weg
6.probeer 2 a 3 hijsen en elke hijs zo lang mogelijk inhouden

Spacert

Newbie
Bedankt voor de goede tips. Het is alleen een beetje tegenstrijdig dat sommige mensen een gewone aansteker prima vinden werken en anderen zeggen dat een stormaanster nodig is. Een stormaanteker kan in principe geen kwaad toch?

ik heb het zelf nog nooit geprobeerd met een stormaansteker maar het zal best wel kunnen.
gebruik in ieder geval NOOIT lucifers want dan adem je zwavel in en dat wil je echt niet
suc6

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Denk dat stormaansteker misschien iets beter is aangezien die meer rook kan produceren in 1 hit.

Wat salvia1990 zei, ik kan echt geen 2 a 3 keer hijsen, alles moet bij mij in 1 keer.
Na de eerste hijs 30 seconden in de houden val ik achteruit en word ik de ( door mijzelf nog net niet geopende) salvia trip ingezogen. Daarna adem ik de rook gewoon uit, onbewust.
Meerdere hijsen laatstaan meedere keren aansteken kan dus gevaarlijk zijn, zeker zonder sitter.

stormaansteker lijkt me dus een pluspunt maar zeker geen vereiste.

SoulSailor

Experimenterende gebruiker
Ik weet niet, wat ik meestal toch merkte bij Salvia was dat het op de een of andere manier niet gerookt wil worden. Niks klopt meer, het is alsof die plantenspirit in je komt en zich helemaal lam schrikt..

Je kunt het beter eten, is een stuk minder parra ook. Het smaakt alleen wel verschrikkelijk.

Spacert

Newbie
Nou jongens, het is gelukt. Heb van een 10x extract met zelfgemaakte waterpijp en stormaansteker lopen trippen als een gek.
Na een dikke hijs te hebben genomen was ik na een seconde of 15 helemaal weg. Ik weet niet eens meer dat ik de rook heb uitgeblazen. Op het begin had ik een raar gevoel in mijn mond, dat zich als een kokon helemaal over mijn lichaam uitbreidde. Ik voelde mee één met de kamer waarin ik was en het voelde of ik in het diepste van mijzelf terecht was gekomen. Op een gegeven moment zat ik in mijn kokon gevangen. Dat vond ik op het begin raar, maar na een tijdje had ik er wel vrede mee. Het voelde prettig en ik kon van de muziek (Shpongle) wel genieten. De televisie die op de achtergrond aan stond was wel gruwelijk irritant. Het rare is dat ik geen echte visuele effecten heb gezien. Als ik op deze site kijk: http://www.salvia-divinorum.nl/salvia-d ... trips.html, vind ik het ook moeilijk om te bepalen in welke fase van de salvia trip ik zat. Heeft iemand een idee?
Bedankt voor jullie tips in ieder geval. Salvia is me bevallen. Het lijkt me leuk om het nog een keer in het bos te doen ofzo.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Spacert zei:
Nou jongens, het is gelukt. Heb van een 10x extract met zelfgemaakte waterpijp en stormaansteker lopen trippen als een gek.
Na een dikke hijs te hebben genomen was ik na een seconde of 15 helemaal weg. Ik weet niet eens meer dat ik de rook heb uitgeblazen. Op het begin had ik een raar gevoel in mijn mond, dat zich als een kokon helemaal over mijn lichaam uitbreidde. Ik voelde mee één met de kamer waarin ik was en het voelde of ik in het diepste van mijzelf terecht was gekomen. Op een gegeven moment zat ik in mijn kokon gevangen. Dat vond ik op het begin raar, maar na een tijdje had ik er wel vrede mee. Het voelde prettig en ik kon van de muziek (Shpongle) wel genieten. De televisie die op de achtergrond aan stond was wel gruwelijk irritant. Het rare is dat ik geen echte visuele effecten heb gezien. Als ik op deze site kijk: http://www.salvia-divinorum.nl/salvia-d ... trips.html, vind ik het ook moeilijk om te bepalen in welke fase van de salvia trip ik zat. Heeft iemand een idee?
Bedankt voor jullie tips in ieder geval. Salvia is me bevallen. Het lijkt me leuk om het nog een keer in het bos te doen ofzo.

In welk stadium je zat weet ik niet, maar dit is de bijna perfecte omschrijving wat ik er ook altijd bij voel. Hoe vaak zie je dat bij een tripmiddel!

Spacert

Newbie
Dat is wel grappig ja. Bij mijn vrienden was het heel anders. Die zagen allemaal dingen. Het schijnt dat ik wel met mijn handen voor me in de lucht heb gezeten. Net of ik iets wilde aanraken. Misschien zag ik dus wel dingen, maar ben ik het gewoon vergeten.
Ik moet zeggen dat ik de trip na een tijdje erg aangenaam vond. Paddo's vond ik ook wel leuk, maar die vond ik na een tijdje trippen niet meer echt aangenaam. Daarom was een beetje bang om weer te trippen. Gelukkig heb ik Salvia wel geprobeerd.

SmokeMe

Belezen gebruiker
ff een vraagje, vond het niet waard om hier een nieuw topic voor te openen

Ik ben van plan vanavond voor het eerst Salvia te roken, in m'n bong

Ik heb een halve gram extract 5X gekocht

Hoeveel moet ik erin doen voor een goede trip? Ik ben banger dat ik niks merk dan dat ik te hard ga:)

Spacert

Newbie
SmokeMe zei:

Hoeveel moet ik erin doen voor een goede trip? Ik ben banger dat ik niks merk dan dat ik te hard ga:)

Ik zou zeggen dat je 4 dosissen uit een halve gram haalt om lekker hard te gaan, maar dat 5 ook goed genoeg is. Second opinion is welkom, want zoals je las was dit mijn eerste ervaring. Misschien is het ook beter om met wat minder te beginnen. Als je allemaal toffe dingen ziet en je vergeet het, dan heb je er ook niets aan. Zorg voor een sitter. Super belangrijk.

Nog even een toevoeging. Ik ben rond het centraal een aantal smartshops binnen gelopen. Daar vroegen ze rond de 22 euro voor een halve gram. Dit heb ik echter niet gedaan omdat ik dat absurde prijzen vind. Het is het waard, maar het komt neer op coke prijzen. Op een bekende shop waar bovenaan deze pagina reclame voor gemaakt wordt ligt de prijs veel lager.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Spacert zei:
SmokeMe zei:

Ik zou zeggen dat je 4 dosissen uit een halve gram haalt om lekker hard te gaan, maar dat 5 ook goed genoeg is. Second opinion is welkom, want zoals je las was dit mijn eerste ervaring. Misschien is het ook beter om met wat minder te beginnen. Als je allemaal toffe dingen ziet en je vergeet het, dan heb je er ook niets aan. Zorg voor een sitter. Super belangrijk.

Nog even een toevoeging. Ik ben rond het centraal een aantal smartshops binnen gelopen. Daar vroegen ze rond de 22 euro voor een halve gram. Dit heb ik echter niet gedaan omdat ik dat absurde prijzen vind. Het is het waard, maar het komt neer op coke prijzen. Op een bekende shop waar bovenaan deze pagina reclame voor gemaakt wordt ligt de prijs veel lager.

Nou hier is mijn second opinion: Bij salvia is er sprake van een omgekeerde tolerantie, er is dus steeds MINDER nodig voor hetzelfde effect. Deze tollerantie is er zoals bij bijna alle psychedelica vrij snel en zal ook vrij snel weg gaan.

Dit raad ik je aan:

Neem een een klein beetje en rook dat 2,5 uur voor dat je wilt gaan trippen. ( een klein beetje dus, alsof je zout over je eten strooit en zelf niet van zout houd.) dit doe je 1,5 uur voor je trip nog eens. Van deze 'rook-sessie's' merk je verder niets (zeeeeeer weinig) en bou je dus wel al een redelijke 'omgekeerde' tollerantie op.

Dan neem je ongeveer een kwart tot 1/3 van wat er over is en proberen maar!

SmokeMe

Belezen gebruiker
Gister voor de eerste keer geprobeerd en ik moet zeggen, teleurstelling overheerst

Ik had 1/3de in m'n bong gerookt, alle teugen 20/30 seconden ingehouden en ik kreeg wel een klein beetje het gevoel dat iets gebeurde.. maar niet dus

Daarna de rest erin gedaan en gerookt, en ben misschien iets van 3 seconden weggezakt in een soort van trip en daarna was het over

Weet iemand wat ik fout deed? Ik vind het zo nogal een waste of money

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
In hoeveel teugen had je het opgerookt?
Je kunt het beste zoveel mogenlijk in 1 keer hijsen.
20-30 seconden inhouden is iets aan de korte kant. Ikzelf doe het gewoon totdat ik niet meer kan, meestal is dit of omdat ik echt wegzak of na ongeveer een minuutje.

Verder reageert niet iedereen er op, zeker niet de 1e keer.

Spacert

Newbie
Voordat ik de eerste keer goed ging heb ik het twee keer eerder met 5x extract geprobeerd. Dit werkte bij mij ook niet goed. Ik ken de teleurstelling. Probeer het nog eens met 10x extract en zorg zeker dat je ook een stormaanteker gebruikt. 10x extract kan je al voor 20 euro per gram krijgen.
Voor de rest staan hierboven denk ik genoeg tips. Succes ermee en ik hoop dat het jou ook lukt.

lesyouri

Newbie
Spacert zei:

Shpongle is er goede muziek voor! Probeer another fine day ook eens. Dat is mijn favoriet.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zit nu half in salvia trip.
Heb de keiharde waarheid gezien, alhans voor mij persoonlijk dan.

Wat ik bij salvia eigenlijk eerst altijd verwachte (voor mijn eerste lsd ervaringen) en ook gebeurde:

Het roken van de salvia waarna ik echt werd weggetrokken in een trip waar ik evt. wel uit kon maar niet wilde.

Nu net gebeurde echter vrij weinig, ik voelde me zeer raar maar had het echte 'wegtrekgevoel' niet.
Ik ging gewoon lekker liggen en sloot mijn ogen met eargasm op de achtergrond.
Nu net pas ben ik erachter dat ik na toch redelijk wat ervaring met psychedelica ik pas nu net echt op reis ben geweest.

Wat ik onbewust heb opgeschreven :confused: :

Tijdens het reizen horen de ogen gesloten te zijn, althans voor bepaalde tijd.
Met gesloten ogen zal de reiziger vreemde en onbekende gebieden aandoen en zien.
De reiziger zal worden verbluft.

Zeer maf allemaal, maar had/heb echt het gevoel alsof lady salvia vanuit mij dacht. :confused:

Bovenaan