salvia plantje

moeshi

Experimenterende gebruiker
hey

ik heb 2,5 weken geleden een stekje besteld bij azarius, het is beetje langer weggebleven dan normaal waardoor de bladeren al helemaal verwelkt waren dus ik had enkel nog maar het stengeltje over.

nu ik geef het stekje 2 tot 3x per dag een redelijke portie water maar mijn blaadjes willen maar niet groeien... voor even dacht ik dat het begonnen was omdat er 4 blaadjes van amper 2-3mm uitkwamen, maar deze zijn nu alweer verdwenen..

geef ik em teveel water ofzo of nog steeds te weinig? redelijke portie is ong 15cl (helft van een cola glas). krijgt hele dag daglicht... enigste waar ik aan kan denken is dat ik een sproeier moet gebruiken ipv hem water te geven de volle lading (15cl, 2 tot 3x per dag) of is die sproeier niet echt nodig?

buiten zetten doe ik ook bijna elke dag

doe ik voor de rest nog iets fout?

Horlepiep

Newbie
De aarde is veel en veel te nat. Ik heb geen verstand van het kweken van salvia, maar denk wel dat een plant een plant is. Zijn de wortels te nat, dan gaan ze rotten en is je plantje dood.
Zet hem eens in de zon, 's ochtends of in de namiddag. De aarde moet een tikkie droger zijn, want anders gaat er schimmel op komen. Planten houden daar meestal niet van. Lukt het niet om de aarde weer in balans te krijgen, dan zou je kunnen overwegen om de aarde te vervangen voor nieuwe.
Het klinkt misschien als de grootste bullshit, maar lief zijn voor planten doet wonderen. Dus probeer af en toe iets bemoedigends te zeggen, dat helpt ( en nee, ik ben niet stoned of wat dan ook ) Mijn oma deed dat ook en die had de mooiste planten.

moeshi

Cuhamlech zei:
De aarde is veel en veel te nat. Ik heb geen verstand van het kweken van salvia, maar denk wel dat een plant een plant is. Zijn de wortels te nat, dan gaan ze rotten en is je plantje dood.