Salvia stekje

Origin

Experimenterende gebruiker
Ik vroeg mij af of nog iemand een plaats weet om een salvia stekje te kopen :confused: , het is bij azarius nog 3 maanden uitverkocht, en de sjamaan ook al! Is er misschien iemand in de buurt van limburg of noord-brabant die mij misschien een goed stekje wil geven/verkopen :tearsofjoy: ? Of een andere site kan geven waar ze tegen dezelfde prijzen zijn te bestellen :)...

Origin

loadrunner zei:
misschien kan je er zaadjes kopen. of bij een andere site?
Zaadjes van de salvia divinorium zijn zowat ongeveer 100% "impotent" :grin: . Ongeveer elke salvia plant in heel europa is een kloon(dmv stekken) van de "Wasson-Hoffman-soort", zaden zijn praktisch niet bestaand. zie http://salvia.net/nl/botany.htm voor meer info hierover :wink:.

Dus dan kom ik terug bij een stekje zoeken ^^

Origin

Milos zei:
op ebay gaat dat ook
Jij bent nu al de 2de van wie ik dat hoor...
Probeer er maar eens 1 te zoeken op ebay, ik heb al een paar keer opnieuw gezocht en nog nooit een gevonden

Mastadox

Stekjes zijn makkelijk te maken als je in bezit bent van een plant.
En salvia produceerd wel werkend zaad, maar stekt veel makkelijker.
salvia :hearteyes:

Mastadox

Dit is er een van mij :)
Isnt she pretty?

mail maar als je een stekje zoekt.

Autsider

Belezen gebruiker
Ik zou wel ff ander potje regelen, verzinkte potjes zijn niet echt goed voor planten :wink:

Salvia's kunnen best groot worden, die op de foto was 190cm, later nog doorgegroeit naar 240cm. Zonder goede klimsteun worden ze niet zo groot.

Bijlagen

• 190d.jpg
    190d.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 391

Mastadox

Leuk plantje heb je, is alleen de pot er niet wat klein voor? zo krijgt ze toch nog maar weinig vertakkingen?

en die van mij....
Ze krijg binnekort ook weer een nieuwe pot , maar ze heeft geen last van de verzinkte pot.
Ik wil namelijk dat ze zo mooi vol blijft groeien, en dan zal de pot mee moeten.
Ze groeit zo ontzettend hard maar ik vind dr te mooi om in te knippen.
Vandaag de moederplant nog even onderhanden genomen, en wat stekken vanaf gehaald.
Heeft er iemand ze al eens in de volle tuingrond gezet? Lukt dat? Ik ga het in ieder geval proberen.

update 19-6 plantje nu:

petekay

Newbie
hoe oud is je plantje Mastadox.
Hij ziet er lekker vol uit. Salvia plantje schijnt nog voller te worden als je hem topt.
Mn plantje is nog erg klein, en dus niet fotogeniek.

Autsider

Belezen gebruiker
Het is een klimplant volgens sommige bronnen en doet het ook beter met goede steun. Daarnaast krijgen ze ook luchtwortels als je daar plaatsen voor maakt.

Seatbelt

Belezen gebruiker
ik had ook een vraagje over salvia plantjes (een nieuw draad aanmaken leek me onnodig)
ik ben ook van plan even een stekje te halen, maar mijn vraag was:
hoe oogst ik die dingen?
welk gedeelte van de plant zorgt er nou voor dat o-zo-leuke (soms minder leuke :wink: ) effect?

JJJ

Bewuste gebruiker
Seatbelt zei:
ik had ook een vraagje over salvia plantjes (een nieuw draad aanmaken leek me onnodig)
ik ben ook van plan even een stekje te halen, maar mijn vraag was:
hoe oogst ik die dingen?
welk gedeelte van de plant zorgt er nou voor dat o-zo-leuke (soms minder leuke :wink: ) effect?
De bladeren! Na een paar maanden gaat je stekje snel groeien, en dan krijg je lange stengels met veel blad. Eens in de zoveel tijd knip je die af en in stukken; het blad kun je er af halen en drogen, en de stukken stengel zet je in het water, dan heb je vanzelf handenvol stekjes om aan je vrienden te geven :wink: .

Mastadox

petekay zei:
hoe oud is je plantje Mastadox.
Hij ziet er lekker vol uit. Salvia plantje schijnt nog voller te worden als je hem topt.
Mn plantje is nog erg klein, en dus niet fotogeniek.

Hij is nu iets ouder dan een half jaar.
Het is een stekje van een stekje dat ik kocht.
Maar dat was een ontzettend zielig stekje dat ik eerst in een soort koefeuse heb moeten houden om het levend te houden. Deze had ik zelf gemaakt en was een stuk sterker.
Als je plant eenmaal aan een droger klimaat gewend is zijn het heel makkelijke planten.

Bovenaan