Vraagje - Magic Truffels & Chocolade

Brabander94

Experimenterende gebruiker
Hey hoi, even een vraagje: ik heb ooit gehoord dat als je magic truffels neemt met wat chocolade (liefst puur, want te veel suiker werkt juist averechts), de chocolade de truffels een boost zou geven. Ik heb het zelf een keer geprobeerd en sindsdien eet ik altijd na de truffels een stukje pure chocolade, omdat ik het inderdaad merkbaar vind.

Nu vraag je je misschien af: waarom post je dit nou? Nou, het zit zo: ik ga later vandaag lekker spacen met een maat, maar hij gelooft er niks van. En hier komt de clue van het verhaal de "crux": hij wil zijn gelijk halen. In plaats van Google gebruikt hij ChatGPT, en die zegt dat er geen concreet bewijs is dat chocolade die boost geeft. (Om zijn punt te versterken gebruikte hij zelfs een andere chatbot om de argumenten van GPT te onderbouwen. Bro snapt niet dat die AI’s waarschijnlijk dezelfde bronnen gebruiken :facepalmman: XD.)

Wat interessant is: als je Google gebruikt, vind je toch echt 2 of 3 artikelen die aangeven dat het wel werkt. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Heeft iemand dit zelf al eens geprobeerd? Of ken je iemand die dat heeft gedaan?

Ik wil best geloven dat het misschien een placebo-effect is, en dat cacao je hartslag en bloeddruk verhoogt, dat ontken ik niet. Maar ik denk ook dat er meer achter zit dan alleen de bijwerkingen van cacao. Wat denken jullie?

PS ik heb dyslexie ik heb echt me best gedaan normaal gesproken gebruik ik geen grammatica controle dit is bewust om te leren maar voor z'n lang verhaal moeten de punten en coma's wel echt op z'n plaats zitten weet wel woord keuze is wel 100% ik dus is het een beetje onduidelijk sorry daarvoor (<-- vraag gerust naar wat onduidelijk was)

aan alle lezers een fijne dag gewenst het gaat je goed hou je haaks XD Mvg Jordy

N3K0

Badass junkie
Heb je ook onderzocht wat cacao an sich kan doen. Cacao heeft vanuit zichzelf ook bepaalde stofjes waar we goed op gaan.

Zo zijn er b.v ook cacao ceremonie's en dergelijke.
Cacao bonen worden ookwel eens gebruikt in paddo-ceremonie's als "bedank" middel voor de goden/spirits.

En misschien hebben jullie beide gelijk.
Zo is er ook b.v LemonTek.
Een citroen drankje waarmee je de paddo's ineemt wat naar alle waarschijnlijkheid de bodyload/vervelend maag gevoel kan weg halen.

Brabander94

ow ja inderdaad het beïnvloed ook dopamine en serotonine ow en ik geloof "there is case to be made" over het feit dat chocolade ook een natuurlijke MAO-remmer is geloof ik ik snap chatGPT was gewoon weer aan het hallucineren denk XD nee wat ik denk is GPT en ik denk dat alle bots dit doen is ze willen het niet aansporen dus daarom gebruikt het alleen artikelen die zeggen dat er geen bewijs is (ik weet het bijna wel zeker)
Heb je ook onderzocht wat cacao an sich kan doen. Cacao heeft vanuit zichzelf ook bepaalde stofjes waar we goed op gaan.

Zo zijn er b.v ook cacao ceremonie's en dergelijke.
Cacao bonen worden ookwel eens gebruikt in paddo-ceremonie's als "bedank" middel voor de goden/spirits.

En misschien hebben jullie beide gelijk.
Zo is er ook b.v LemonTek.
Een citroen drankje waarmee je de paddo's ineemt wat naar alle waarschijnlijkheid de bodyload/vervelend maag gevoel kan weg halen.

Brabander94

ps nog steeds wel geïnteresseerd in de ervaringen (als mensen die willen delen) ben toch wel geïnteresseerd want okal weet ik wel zeker dat ik nu weet waarom me maat dat antwoord van GPT kreeg er zijn wel dingen die niet concreet zijn bewezen maar er zijn best veel mensen die je zullen vertellen dat het heel goed werkt

Brabander94

weet je wat ook interessant is? Ik bedenk me net: het werkt niet met lsd en ze werken op heel veel vlakken toch echt hetzelfde. Er zit niet veel verschil in. Eerlijk gezegd heb ik het niet met paddo's geprobeerd. Ik heb ook maar 5 of 6 keer paddo's gedaan. Is wel chill, maar heb toch liever lsd of truffels. Ja, gek genoeg liever nog echt goeie truffels dan paddo's XD

XMR

Wijs gebruiker
De reden waarom je het met zo puur mogelijke chocolade moet doen is inderdaad vanwege de mao remmende stoffen die aanwezig zijn in cacao. Je moet echter wel heel veel pure chocolade eten om een merkbaar effect hiervan te krijgen, dus een stukje pure chocolade is wel lekker voor de smaak maar zal niet veel toevoegen.

Als je de combinatie truffels/paddo + mao remmer wilt doen kun je beter op zoek gaan naar Syrische Wijnruit (Peganum harmala) of een extract daarvan. Mocht je dit willen doen, houdt er dan wel rekening mee dat je sommige voedingsmiddelen en medicijnen binnen een bepaalde tijdsperiode voor en na de trip niet mag eten, anders kunnen er gevaarlijke, mogelijk levensbedreigende, situaties ontstaan. Verlaag ook de dosering van paddo/truffel, want het effect zal enorm versterkt worden.

De reden waarom mao remmer + lsd geen merkbaar verschil met zich meebrengt is volgensmij omdat lsd op een andere manier afgebroken wordt in het lichaam (dit kan ik niet met zekerheid zeggen).

JohnCrete

Newbie
Wij gebruiken de combi truffel en cacao (ceremoniële met soms toevoeging van lions mane oid) tijdens onze ceremonies. En zelfs ervaren psychonauten hebben dan minder nodig. Truffel tussen de 7,5-10 gram en 30-40 gram pure cacao. Als je wetenschappelijke onderbouwing zoekt check dan Pubmed maar eens.

Bovenaan