• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Salvia Trip 10x extract!

Destudent

Experimenterende gebruiker
Daar waar ik in mijn report van gisteren postte dat ik op de lange termijn wel eens een keer salvia divinorum zou willen gebruiken. Heeft een vriend (X) mij vandaag al zo gek gekregen (naja, meer elkaar zo gek gekregen). Vandaar dus, nog niet een dag later, een nieuwe Trip Report!

Ik kan alvast gelijk vermelden dat deze niet zo lang zou worden als de vorige gezien de duur van de Salvia trip :wink:.

Vanmiddag zouden we heel even bij de Smartshop gaan kijken. Uiteraard was daar heel veel te zien en ik stond te popelen om met alles aan het experimenteren te slaan! Uiteindelijk zijn we vertrokken met 1 bong, een soort lepeltje voor in de ingang van de bong (is daar een kortere naam voor?), 1 pakje gaasjes en een buisje met daarin een zakje magisch 10x Salvia extract. Na nog even een Jet-aansteker gehaald te hebben konden we naar huis, we waren er klaar voor. Nog wat zenuwachtig de laatste details doorgelezen op internet en op naar boven, kaarsjes aan etc. het bleef echter een sfeerloze kleine kutkamer maar we hoopten maar dat dit niet ten nadele zou gaan van de trip.

De salvia lijkt een beetje op thee en zo ruikt het ook. Eigenlijk is het gewoon earl grey! of Englesh blend, ik ben geen thee kenner..

Ok, alle voorbereidingen gedaan (bong gevult, gaasje geknipt, etc.) de salvia kon worden gedoseerd. We besloten zo'n 1/5e klaar te maken (1/5 van 1 gram = 0,2 gram) wat, na wat ons verteld was, een behoorlijke dosis is.

X begint, hij zuigt de bong vol met witte rook en hijst gelijk door alles naar binnen, ik ruik een beetje verbrand plastic-achtige rook, hij zakt weg en ik denk, die gaat dik spacen maar tot mijn bewondering blijft hij gewoon bij zijn positieven. Hij is wat lacherig en omschrijft enkele seconden later een ietwat verstoord evenwicht en een tinteling over zijn hele lichaam maar daar blijft het helaas bij.

Ik laat me niet uit het veld slaan en pak de bong er bij, ik vul hem met dezelfde dosering, trek de rook aan en zuig hem leeg. De smaak was niet onaangenaam. Wat betreft het gevoel; Wat tintelingen en het gevoel dat de hele wereld scheef naar achter hangt maar dat is het :( ook voelt het alsof mijn linker mondhoek naar beneden getrokken wordt en ook ik ben iets lacherig. We komen overeen dat zwaartekracht blijkbaar raar werkt bij Salvia.

Ok. Dit kan gewoon niet zijn wat Salvia te bieden heeft. We evalueren onze ervaringen en handelingen en besluiten; 1. de dosis iets te verhogen en 2. eerst de bong vol te zuigen, hand erop en adem uit te blazen om vervolgens dan pas te "hitten" en 3. goed bij te houden of we op 20 seconden zitten.

Ik besluit het weer te proberen, Jet aansteker erop, zuigen, vullen, uitademen en hitten. De hit gaat perfect, mijn lippen beginnen iets te trillen maar de rook is gemakkelijk binnen te houden. Vanaf dat ik het sein krijg uit te ademen ben ik vertrokken...

Wat er vervolgens allemaal gebeurde is zeer verwarrend en moeilijk te beschrijven. Ik waan mij op een soort kermis, overal zijn vrolijke kleuren en volgens mij zijn er ook bekende mensen. Ik denk er aan dat ik wat met X aan het doen ben en dat ik waarschijnlijk in slaap ben gevallen en aan het dromen ben. Ik snap niet meer goed wat werkelijkheid is of niet. Ik probeer terug te komen maar ik heb het gevoel plat te worden gereden door een kleurig iets, het drukt mij diep achterover de bank in, ik probeer met mijn armen te zwaaien om overeind te komen maar het blijft drukken, zelfs bijna over de kop. Ik open mn ogen en de ruimte achter mij lijkt wel 10 meter lang en bijna 2d, ik snap er niets van omdat het net nog een kleine kut kamer was! Ik probeer nog meer terug te komen al denk ik ergens dat ik gewoon thuis in bed lig te dromen. ineens hoor ik X weer en ik kom overeind, nog steeds compleet verdwaast en nog met dat rare gevoel van zwaartekracht. Ik kan niet bevatten wat nou droom was of wat werkelijkheid.

Uiteindelijk ben ik helemaal terug, wel nog steeds licht van de kaart en vraag wat er is gebeurd. Ik bleek op de grond te hebben gelegen en aan verschillende kanten van de bank te hebben gezeten. Hetgeen waarvan ik dacht dat het mij plat aan het rijden was bleek de deur naar de badkamer (?!) te zijn geweest.

Ook X wist uiteindelijk nog een mooie trip te maken. Hij inhaleert, gaat liggen, komt weer overeind, brabbelt iets over dat hij weer helemaal terug is, brabbelt dat ik ondersteboven op de bank zit en begint daar om te lachen (terwijl ik toch echt rechtop zit :P). Hij maakt in ieder geval een zeer verwarde indruk! Hij gaat weer liggen en vraagt me uiteindelijk om hem aan te raken zodat hij weet waar hij is (goeie tip voor een sitter) en komt langzaam weer terug uit z'n space. Uiteindelijk bleek hij getript te hebben dat hij een soort van verkeersagent was o.i.d. echt wazige shit :confused: :grin:.

Onze trips duurden zo rond de 5 minuten.
Ik heb de salvia-trip zelf als een soort hele diepe verwarrende droom ervaren. Zo een waar je 'sochtens uit MOET ontwaken waarna je enkele seconden beduusd in je bed wakker ligt over wat er is gebeurd om er achter te komen dat je wekker al 20 seconden staat te piepen. Vervolgens sta je op en heb je op een wat verdwaast gevoel na nergens last meer van.
Hoewel ik het gevoel kreeg platgedrukt te worden heb ik nergens echt een negatief gevoel bij gehad. Mijn associatie bij Salvia is voortaan vooral "verwarring". Deze drug wil ik zeker nog een keer gebruiken omdat ik nu weet wat ik kan verwachten. De drug is nergens te vergelijken met de truffels welke ik 3 dagen geleden heb gehad. Het is geen veranderde werkelijkheid maar een andere werkelijkheid waar je in beland.

Voorlopig even geen Salvia meer voor mij maar ik ga het zeker later nog een keer proberen om die andere werkelijkheid nog eens goed te verkennen!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Mooi report, best boeiend om te lezen.
Dat gevoel platgedrukt te worden heb ik ook altijd.
Salvia is echt de heftigste ervaring van me leven geweest, je komt zoals je zegt echt ergens geheel anders. Het lijkt wel bij me trips dat de plaats waar salvia je stuurt een plaats is waar alles duidelijk word hoe alles werkt, de motor van het universum de 'oneindigheid', het overkoepelende.

grts

Destudent

mandragora zei:
Mooi report, best boeiend om te lezen.
Dat gevoel platgedrukt te worden heb ik ook altijd.
Salvia is echt de heftigste ervaring van me leven geweest, je komt zoals je zegt echt ergens geheel anders. Het lijkt wel bij me trips dat de plaats waar salvia je stuurt een plaats is waar alles duidelijk word hoe alles werkt, de motor van het universum de 'oneindigheid', het overkoepelende.

grts

Thnx voor je complimenten. Het drukkende gevoel kwam eigenlijk bij beide hits wel maar pas bij de 2e (waarbij ik geloof ik bij de V van de salviaschaal kwam http://www.ladysalvia.nl/salvia_schaal.htm) had ik het gevoel dat ik achterover werd gedrukt en daarna tot 2d werd geperst. Ik denk inderdaad dat met wat meer ervaring Salvia veel meer tot zijn recht komt. Ik liet me nu erg verrassen door de trip.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
hoe vaak je het ook doet, elke trip blijft steeds weer verassen,
je kunt je nooit behoorlijk voorbereiden (geestelijk) om een salviatrip aan te gaan. blijft steeds zwaar om te kunnen vatten.

grts

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Heerlijk om te lezen wat een ervaring.. Je liet je inderdaad echt helemaal meegaan erin.
Super :)

Destudent

Ja was super! heb net een nieuw zakje 10x extract gekocht. Ga er als ik ff een avondje vrij heb weer lekker mee aan de slag. Zal er dan wel een kort report bij zetten hier :)

Bovenaan