San Pedro Dosering

Goya

Experimenterende gebruiker
Ik wil een paar san pedro cactussen gaan bestellen, ze staan aangeboden in 6-8 cm (diameter 3), 20-30 (4) en 50-60 (5),
nou kom ik er niet echt uit omdat er onder het volgende staat:
400 g bevat ongeveer 480 mg mescaline - 0.12% mescaline per gram cactus (volgens Schultes & Hofmann)
400 g bevat ongeveer 200 - 300 mg mescaline - 0.05 - 0.075% mescaline per gram cactus (volgens een andere bron)

Vervolgens tover ik dit van erowid:
Threshold 100 mg
Light 100 - 200 mg
Common 200 - 300 mg
Strong 300 - 500 mg
Heavy 500 - 700 mg

Wat moet ik nou bestellen voor een "common" trip van 200 ~ 250mg?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb zelf niet veel ervaring met de san pedro. Een keer een non-trip en de tweede keer een milde reis.
Maar op basis van wat ik erover heb gelezen op het internet en mijn eigen beperkte ervaring, heb ik het idee dat het voor een eerste keer goed is om niet een san pedro te nemen die langer is dan 30 bij een diameter van 5. Je kunt dat later natuurlijk altijd opschroeven.
Voor mezelf doe ik de diameter maal de lengte als een soort index. Dus ik zou ook kunnen zeggen; 30 maal 5 is 150, dus ga de eerste keer niet boven de 150 s.i. (san pedro index :grin: ). De eerste keer had ik 95si, waar ik heel weinig van merkte, en de tweede keer 144si wat een milde maar interessante trip opleverde. Mocht je citroensap toevoegen (als je thee maakt) dan zal je wsl met een dergelijke dosis veel harder gaan. Maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Ik denk dat het ook wel per verkoopadres verschilt wat de potentie van de cactus is. Over die van azarius heb ik hier en daar wel goede verhalen gelezen, dus als ik in een verre toekomst weer is aan de slag ga dan ga ik het daar wellicht is proberen. De laatste maal heb ik het bij botanic art besteld, wat behoorlijk goedkoop was, maar misschien zijn er ook wel leveranciers die veel potentere cactus leveren.

Goya

Experimenterende gebruiker
Dank voor de reactie!

Ergens de komende 2 weken ga ik me aan de san pedro wagen, ik zal er misschien wel een reportje over schrijven.

TrippyShit

Badass junkie
Uit ervaringen die ik hoor en lees is 200-250mg meestal de moeite niet echt waard hoor :P pas vanaf 300mg begint het leuk te worden.. Maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee, zodra ik me eraan waag ga ik zelf toch egt voor 400-500mg..

Bovenaan