San Pedro grow tips?

.sullI

Newbie
Ik heb net een kleine San Pedro gekocht. Deze bestaat uit 2 delen van ongeveer 7 cm hoog. Natuurlijk wil ik zo goed mogelijk zorgen voor mijn cactus, dus vraag ik aan jullie of jullie ervaring hebben en/of tips hebben hierover.

Alvast bedankt!

Wacky

Badass junkie
google gewoon wat over cactussen als je het echt wil weten allemaal.

Gewoon zoveel mogelijk zon, en water geven naar hoeveel zonlicht hij krijgt. dus in de winter een aantal maanden niets, in de zomer eens per maand of zelfs nog wat meer. Temperatuur waar hij in staat liefst ook een beetje in lijn daarmee, dus in de winter niet te warm laten staan.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
He dude, toch maar een cactus gehaald? :P

1. Er zit weinig verschil kwa ultieme klimaat/omgeving voor cactussen, dus google op de algemene verzorging voor cactussen.
2. Ik denk dat je met dit topic in het verkeerde subforum zit, probeer de kweek en creahoek. Daar zitten al die tuin mannen/vrouwen.

Persoonlijk denk ik niet dat die san pedro erg potent zal worden op jouw kamer, ivm tocht. Uit ervaring heb ik ondervonden dat cactussen slecht tegen tocht kunnen. Beter zet je em in een klein kasje.

.sullI

Newbie
danku danku,

achja, k dacht misschien zitten er hier mensen met kennis over bepaalde trucjes waardoor je cactus sneller gaat groeien. but nevermind :) ik zie het allemaal wel!

ps. mijn kamertje is niet zo tochterig... maar 1keer per dag goed luchten is noodzakelijk voor frisse lucht.

Wacky

Badass junkie
dat trucje dat is er wel ja, maar dat gebruikt men gewoonlijk voor de peyote ipv van de san pedro die zelf al heel snel groeit. Dat trucje heet enten.

Bovenaan