San pedro vraag

sipan

Experimenterende gebruiker
Beste lezers
Ongeveer een jaar geleden heb ik in Amsterdam een sanm pedroa cactus (een deel ervan) van +-30 cm en vrij dik gekocht voor ongeveer 30 euro. Ik had thuis ook een ander klein san pedrotje, ik heb ze beide schoon gemaakt en voor een paar uur gekookt (2 uur geloof ik). Ik werd alleen maar zwaar misselijk door het drinken van de thee en voelde me nauwelijks trippy. Morgen wil ik het opnieuw proberen. Een stuk of 50 cm san pedro. Zijn er mensen die weten hoe ik het moet aanpakken? Hoeveel cm cactus ik nodig heb etc. Kan ik voor de zekerheid een stukje peyote (ik heb een paar peyotes, met bloemen etc, best oud) erbij gooien of zeker te zijn dat ik zou trippen?? Hoor je eigenlijk een paar uur misselijk te worden? is 50 cm van een san pedro genoeg voor een trip? Hoe lang moet ik die koken? Is de trip veel zwaarder dan van die van paddo's?
Wie kan me aub helpen, alvast bedankt

pythregius

Bewuste gebruiker
sipan zei:
Beste lezers
Ongeveer een jaar geleden heb ik in Amsterdam een sanm pedroa cactus (een deel ervan) van +-30 cm en vrij dik gekocht voor ongeveer 30 euro. Ik had thuis ook een ander klein san pedrotje, ik heb ze beide schoon gemaakt en voor een paar uur gekookt (2 uur geloof ik). Ik werd alleen maar zwaar misselijk door het drinken van de thee en voelde me nauwelijks trippy. Morgen wil ik het opnieuw proberen. Een stuk of 50 cm san pedro. Zijn er mensen die weten hoe ik het moet aanpakken? Hoeveel cm cactus ik nodig heb etc. Kan ik voor de zekerheid een stukje peyote (ik heb een paar peyotes, met bloemen etc, best oud) erbij gooien of zeker te zijn dat ik zou trippen?? Hoor je eigenlijk een paar uur misselijk te worden? is 50 cm van een san pedro genoeg voor een trip? Hoe lang moet ik die koken? Is de trip veel zwaarder dan van die van paddo's?
Wie kan me aub helpen, alvast bedankt

met die cactus die jij had kun je makkelijk met twee mensen goed trippen, hoe heb je het geschild? ik snijde het vlees om de kern weg en trek dan alleen de schil met een mesje eraf vlak daar onder zit de meeste mescaline namelijk, daarna snijd ik het vlees in stukjes en doe ze in een pan met een laagje water vervolgens laat ik het goedje op de laagste stand pruttelen, daarna vruchten sap en honing erbij en koud nuchtigen veel plezier.

denk trouwens zelf dat je eht te hard gekookt hebt waardoor er veel mescaline kapot is gegaan, of dat je de schil er dik hebt afgesneden.

groetjes

Tripper

Wijs gebruiker
Mescaline heeft toch een smeltpunt van 180°C, dan kun je het toch niet kapot koken met 100°C?

sipan

Experimenterende gebruiker
Hoe dun moet ik schillen? Hoe lang moet ik het koken dan? is de trip sterk? Kun je het met een paddo trip vergelijken? Ik koop morgen een stukje san pedro, rond 50 cm lang. Zou ik daarmee een flinke trip kunnen beleven? aub meer uitleg, ook over de effecten

pythregius

Bewuste gebruiker
Tripper zei:
Mescaline heeft toch een smeltpunt van 180°C, dan kun je het toch niet kapot koken met 100°C?

deze feiten ken ik niet maar aangezien de san pedro op de ts niet heeft gewerkt dacht ik dat dit het probleem zou zijn.

pythregius

Bewuste gebruiker
sipan zei:
Hoe dun moet ik schillen? Hoe lang moet ik het koken dan? is de trip sterk? Kun je het met een paddo trip vergelijken? Ik koop morgen een stukje san pedro, rond 50 cm lang. Zou ik daarmee een flinke trip kunnen beleven? aub meer uitleg, ook over de effecten

ik heb eht net uitgelegd lees even goed aub, de schil eraf trekken met een mesje! dus alleen het bovenste laagje wat donker groen is.
ik heb het 4 tot 5 uur laten koken, van een cactus van 30 cm die ook nog eens dik is kun je een sterke trip krijgen die 24 uur kan duren.

groetjes

pythregius

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
@ sipan, ik weet niet zo heel veel van mescaline maar voor al die vragen kun je gewoon in andere topics terecht zoals:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=13481

en anders gebruik je de zoekfunctie

Tadaa...

dat topic gaat totaal over iets anders, ten eerste is het een trip report en ten tweede gaat het over een totaal ander product namelijk synthetische mescaline, de TS heeft zij vragen over organische mescaline wat in de cacti zit, en vind de vraag erg terecht zo aangezien het eenmaal niet goed gelukt is :wink:

Drientje

DF-koning
@ pythregius: o,o, was vergeten erbij te vermelden dat zowel jij als andere mensen in dat trip report erg mooi uitlegden wat mescaline precies met je doet en wat je kan verwachten. Zo gek is het toch niet om te verwijzen naar een report?

My fault entirely!!! Excuus.

X

pythregius

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
@ pythregius: o,o, was vergeten erbij te vermelden dat zowel jij als andere mensen in dat trip report erg mooi uitlegden wat mescaline precies met je doet en wat je kan verwachten. Zo gek is het toch niet om te verwijzen naar een report?

My fault entirely!!! Excuus.

X

lol maakt niets uit toch :P

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Op Azarius zag ik deze wel erg beknopte uitleg: "Verwijder de stekels en snijdt de cacti in kleine stukken. Kook ze 2-3 uur in een gesloten pan op een laag vuurtje. Na het te laten afkoelen kun je vruchtensap of honing toevoegen."
Misschien heb je er wat aan.

Op erowid staat een meer uitgebreide instructie, met foto's:
http://www.erowid.org/plants/cacti/cact ... ion5.shtml

Als jezelf een geschikte methode hebt gevonden om thee te zetten, wil je dan zo vriendelijk zijn om die te posten op het df?
Bij voorbaat hulde aan de pionier!

edit: wat apart, als je de naam Azarius schrijft, dan wordt het automatisch een link. Daar betaald Azarius zeker geld voor? Ach, het is een mooie manier om de serverkosten te betalen.

pythregius

Bewuste gebruiker
wat ik elkders heb begrepen is dat er in de schil gifstoffen zitten die dus niet zo goed voor je zijn, vandaar zo dun mogelijk de schil eraf pellen het vlees om de houten kern weg snijden en vervolgens een apar uur laten pruttelen met water, niks zeven dat is zonde gebruik liever een staafmixer :wink:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik denk zelf dat zeven juist wel nuttig is. Want het idee van thee zetten is toch ook dat het de consumptie vermakkelijkt, en dat je minder misselijk wordt. Als je dan ook nog die drap moet gaan opdrinken, dan kun je het net zo goed gewoon opeten. Of zie ik iets over het hoofd.

Ik vermoed dat het net zo is als bij paddo thee. Daar heeft het ook geen nut om de drap te gaan opeten, omdat er bijna geen werkzame stof meer inzit. Maar misschien is het wel een onterechte vergelijking.

pythregius

Bewuste gebruiker
kapitein-x zei:
Ik denk zelf dat zeven juist wel nuttig is. Want het idee van thee zetten is toch ook dat het de consumptie vermakkelijkt, en dat je minder misselijk wordt. Als je dan ook nog die drap moet gaan opdrinken, dan kun je het net zo goed gewoon opeten. Of zie ik iets over het hoofd.

Ik vermoed dat het net zo is als bij paddo thee. Daar heeft het ook geen nut om de drap te gaan opeten, omdat er bijna geen werkzame stof meer inzit. Maar misschien is het wel een onterechte vergelijking.

Ik heb al meerdere malen san pedro gehad, misselijk wordt je niet omdat het drapperig is maar omdat het enorm bitter is, waarom zou je veel van de werkende stof weg gooien?
Als je wilt gaan trippen dan moet je soms dingen doen die minder leuk of lekker zijn, wat ik drink noem ik ook thee en drap is eht zeker niet er zit water in en bij eht afkoelen gooi je er vruchtensap bij je kan eht zo dik of dun maken als je zelf wilt :wink:
En wil je geen ranzige san pedro drinken zorg dan maar dat je een extract krijgt :wink:

pythregius

Bewuste gebruiker
Trouwens mijn eerste keer mescaline was met een behoorlijke groep mensen niemand heeft overgegeven ook de keren erna niet en ook ken ik niemand die dat wel heeft gedaan of misselijk is geworden.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Interessant. Wat is dan eigenlijk de reden waarom mensen er thee van zetten? Je kunt het dan toch net zo goed in fijne stukjes snijden en dan opeten.

pythregius

Bewuste gebruiker
kapitein-x zei:
Interessant. Wat is dan eigenlijk de reden waarom mensen er thee van zetten? Je kunt het dan toch net zo goed in fijne stukjes snijden en dan opeten.

weet je hoe bitter dat is? ik drink liever een glas vol met de gemaskeerde sap dan lukt het wel om het in 1 keer op te drinken.
het eten zie je mij sneller doen.
op deze manier is het niet echt vies te noemen wel sterk.

greetz

Bovenaan