Scannen Identiteitskaart

aapje000

Newbie
Hey,

ik was van plan om morgen naar een coffeeshop in Maastricht te gaan maar mijn identiteitskaart is in 2 gebroken en de chip is kwijt. Ik heb beide stukken nog wel en hij ziet er totaal niet vals uit ofzo, ik heb ook een rijbewijs om me te kunnen identificeren.

Ik vroeg me af of dit een probleem zou vormen om voorbij een eventuele ID scan aan de ingang te geraken?

Grtz

Wietje

Belezen gebruiker
Maat van me, mocht er een keer niet binnen, omdat hij geen ID had. die was hij kwijt, hij had ook zo'n vervang pas (A4 papier met je gegevens op) maar dat mocht niet.

En hij heeft een lange baard enzo, dus tis niet dat hij onder de 18 eruit zag fzo..

Kzeg het maar ^^

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
Dan kom je bij een kut shop :P

Nee juist niet,

De shops die gewoon ongeacht ( tot bepaalde hoogte natuurlijk) gewoon altijd om id vragen zijn juist goed. Door hun kan de overheid niet gaan zeiken over minderjarige die blowen, of een slecht tolerantie beleid.

Zalmpy

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Oom Klaas zei:

Nee juist niet,

De shops die gewoon ongeacht ( tot bepaalde hoogte natuurlijk) gewoon altijd om id vragen zijn juist goed. Door hun kan de overheid niet gaan zeiken over minderjarige die blowen, of een slecht tolerantie beleid.

bij de shops in leiden vragen ze het alleen de eerste paar keer. daarna herkennen ze je wel.

cropp

Badass junkie
Als ze je id kaart willen scannen zou ik gewoon naar een andere coffeeshop gaan, ik ben geen crimineel dus wil ik ook niet zo behandeld worden...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
cropp zei:
Als ze je id kaart willen scannen zou ik gewoon naar een andere coffeeshop gaan, ik ben geen crimineel dus wil ik ook niet zo behandeld worden...

Ik denk dat de TS meer scannen in de zin van controleren bedoelt?
Of zijn er al shops waar je id gecheckt word, en zo ook gezien kan worden hoe vaak je er geweest bent en wat je gekocht hebt?

mercury.31

Experimenterende gebruiker
cropp zei:
daar heb je ook gelijk in, maar als je in Maastricht naar de shop wil heb je weinig keus, van iedere klant moet het ID ingescand worden, ongeacht hoe je eruit ziet enz.

De enige shop in Mestreech zonder ID scan protocol is de Boney's, maar die is alleen open als de baas er zin in heeft heb ik het idee..

Oom Klaas

Badass junkie
PepTalk zei:
Oom Klaas zei:

Nee juist niet,

Als jij een officieel document hebt waarop staat aangegeven dat je je id niet hebt en dit de vervanging is moeten ze het accepteren. Evenals een rijbewijs @ post boven mij, rijbewijs voldoet voor bijna alles behalve bepaalde bankzaken.
Vaak heb ik alleen m'n rijbewijs bij me, meer heb je echt niet nodig.

psychedelicchick

volgens mij moet je toch echt je ID hebben .. want een vriendin van me had ook haar rijbewijs laten zien maar dat was niet goed genoeg ? :P naja moest ze buiten wachten hihi

was bij kosbor trouwens :P

spacelord

Wijs gebruiker
Hangt van shop tot shop af, mijn maat was zn ID kwijt en ook zon vervangpapier. In de kosbor werd ie geweigerd maar elke andere shop was geen probleem.

cropp

Badass junkie
spacelord zei:
Hangt van shop tot shop af, mijn maat was zn ID kwijt en ook zon vervangpapier. In de kosbor werd ie geweigerd maar elke andere shop was geen probleem.
Had een maatje van me ook, maar hij had een bankpas met dezelfde naam en een schoolpas met foto en naam, toen mochten we alleen halen, en niet meer binnen roken...

Ik zou denk ik niet in discussie met die security of het barpersoneel gaan, maar gewoon naar de coffeeshop om de hoek gaan, ik hou niet dan die machtsposities...

Noizzee

cropp zei:
Amateurtje zei:
In Tilburg is het geen probleem als je je ID niet hebt.
A4'tje is meer dan voldoende.
Maar die neger bij de Grass is gewoon dom, da`s echt net een aap...
Haha in de Pasja stond er gisteren ook een neger en heeft ook geen ID gevraagd, stond daar maar gewoon wat te staren met zen zonnebril :tearsofjoy:

Bovenaan