[Schade] drugs algemeen.

Chaincells

Belezen gebruiker
Is er ergens op het internet goede volledige/betrouwbare informatie te vinden over de schade die drugs doen?

Of in ieder geval een artikel over 'Alcohol' en eentje over 'Speed'. (Maar Coke, Tabak, MDMA, GHB zijn ook van harte welkom).

Ik weet dat sommige drugs slechter zijn dan anderen, maar ik zou ze wel is goed willen kunnen vergelijken.

Andere bruikbare informatie over schade is ook welkom!

Gr. Chaincells

Chaincells

Belezen gebruiker
Thnx, handige link! Pannes

&Tomaat, helemaal bedankt man, dat was zo ongeveer wel wat ik zocht!

Als iemand nog andere goede info heeft; alles is welkom. :)

Tomaat

Bewuste gebruiker
Eerder een tip: altijd kritisch zijn met onderzoeken, zeker wat drugs aangaat. Elk onderzoek heeft een doelstelling, wat men wil bewijzen. Geen enkel onderzoek is dus objectief, of heel weinig althans.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Tomaat zei:
Als je de schadelijkheid van verschillende drugs wilt vergelijken:
http://www.eosmagazine.eu/language/nl-B ... id/12.aspx
Een zeer bekend onderzoek.
Dat is een generaliserend onderzoek (logisch). Er zijn veel ongelukken door alcohol, vechtpartijen, meest misbruikte drugs. Het hangt zo erg van de persoon af. Er zijn zoveel mensen die elke dag 2 glaasjes thuis drinken. Daar gaat zoiets natuurlijk niet voor op.

Tomaat

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
Dat is een generaliserend onderzoek (logisch). Er zijn veel ongelukken door alcohol, vechtpartijen, meest misbruikte drugs. Het hangt zo erg van de persoon af. Er zijn zoveel mensen die elke dag 2 glaasjes thuis drinken. Daar gaat zoiets natuurlijk niet voor op.

Tomaat zei:
Eerder een tip: altijd kritisch zijn met onderzoeken, zeker wat drugs aangaat.

:wink:

Ik veronderstel dat je de meeste mensen niet hoeft te vertellen dat heroïne schadelijker is dan alcohol. Wat het onderzoek wil zeggen is dat alcohol schadelijker is dan men wel denkt, en dat iets als bijvoorbeeld wiet niet zo schadelijk is. Waarom ze heroïne daarbij gesleurd hebben weet ik eigenlijk niet, ik veronderstel om een mooie kop te hebben. Hero hoort niet thuis in dat onderzoek vind ik.

pannes

Experimenterende gebruiker
heroine is medisch gezien volkomen onschadelijk. Zelfs de afkick is niet gevaarlijk maar wel erg onprettig.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
@ Tomaat: Excuses, ik was wat te lui om alles te lezen. :P

pannes zei:
heroine is medisch gezien volkomen onschadelijk. Zelfs de afkick is niet gevaarlijk maar wel erg onprettig.
Fout, heroïne tast het cerebellum aan wat bij langdurig gebruik kan resulteren en balans problemen. Als je het rookt COPD en merk je saturatie veranderingen minder.

Chaincells

Belezen gebruiker
Als er toevallig iemand ook nog een onderzoek heeft over de fysieke schade, dat zou ik ook erg interessant vinden.

Ik snap dat het altijd subjectief is, maar ik neem aan dat het betrouwbaar genoeg is om er van uit te gaan dat alcohol de maatschappij meer belast dan Tabak, etc.

Thnx :]. Erg handig forum dit, heeft voor mij persoonlijk er wel verzorgd dat ik bij sommige drugs 'verstandiger' begonnen ben qua dosis/setting. :stoned:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Chaincells zei:
Erg handig forum dit, heeft voor mij persoonlijk er wel verzorgd dat ik bij sommige drugs 'verstandiger' begonnen ben qua dosis/setting. :stoned:

Dan doen we toch wat nuttigs hier. :sunglasses:

Tomaat

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
Chaincells zei:
Erg handig forum dit, heeft voor mij persoonlijk er wel verzorgd dat ik bij sommige drugs 'verstandiger' begonnen ben qua dosis/setting. :stoned:

Dan doen we toch wat nuttigs hier. :sunglasses:

Hier wel, irl zijn we allemaal onnuttige junks waarvoor het woord 'nuttig' zich beperkt tot een kleefrandje aan een lang vloeitje :P

Bovenaan